Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Merkeverksted eller ikke


mrala

Anbefalte innlegg

Må sende min Volkswagen Polo 1.2 BMT 2012  43 000 km på intervallservice. Siste servicen før nybilgarantien går ut på bilen. Bilen har hittil fulgt alle servicer på merkeverksted, men nå tenkte jeg å se om jeg kunne spare litt penger da økonomien er stram.

 

Møller skal ha 7 000 kroner for service.

Merkeverkstedet i Strømstad skal ha 5 500 kroner (se bilde)

post-138828-0-20620800-1455876651_thumb.png

 

 

De fleste Mekonomen i Oslo skal ha 4 000 kr, men Mekonomien i Drammen skal ha 1 800 kr.

 

 

Jeg synes nesten at 1 800 kroner hørtes litt for billig ut. Jeg sendte de mail og spurte om det var gjort etter manualen, og de svarte:
 

 

dette er etter manualen, på denne servicen er det bare sjekkpunkter+ skifte av olje og filter

 

 

 

Jeg er fullstendig grønnsak når det kommer til bil. Er dette et godt tilbud, eller kan jeg risikere at mye blir oversett?

Endret av mrala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderte det samme selv en gang. Samlet noen pristilbud og tok med til merkeverkstedet. De justerte da prisen til "konkuransedyktig", fra en prisforskjell på 2500 til 500kr. Det er til å leve med og jeg valgte merkeverkstedet.

 

I din sak må det jo sies at Mekonomen har fått en kraftig ripe i lakken etter testen hos TV2. Hadde definitivt styrt unna dem en stund fremover. Pris på 1800 kontra 7000 har garantert ikke i nærheten av samme innhold.

Lenke til kommentar

Etter hva original verkstedet jeg benytter fortalte meg, så må service utføres på godkjent bilverksted i Norge.

For det er forskjellige servicepunkter/intervaler i Norge og Sverige, pga nybilgarantien på 5 år som vi har i Norge.

 

Om du har mobilitetsgaranti på din bil og vil opprettholde den, så må du utføre servicen på et original verksted i Norge.

Da kan service ikke utføres på andre verksteder i Norge (eller f.eks. Sverige), kun på original verkstedet i Norge.

 

Men hvor mye slike ting betyr for deg, må du jo selvsagt avgjøre selv.

 

 

Som sagt, dette er hva original verkstedet fortalte meg. Jeg vet ikke hva som er de gjeldende ‹‹lover og regler›› for å opprettholde nybilgarantien og evt. mobilitetsgarantien, men håper jo at original verkstedet fortalte meg sannheten her.

Ellers så er det definitivt et ‹‹brudd›› på min tillit til dem.

Lenke til kommentar

Så lenge du har nybilgaranti bør ikke dette være noe tema. En ting er jo servicen i form av olje osv. Men det kan jo hende at det ligger en kampanje eller en oppdatering i SW du ikke får på andre verksteder. 

 

Jeg bruker alltid merkeverksted og det er flere ganger det har spart meg for penger.

Lenke til kommentar

Har ikke "alle" en prisgaranti nå? Hos Mercedes-Benz opererer merkeverkstedene med prisgaranti, så de gjør jobben for samme pris som et annet verksted så lenge du kan dokumentere at de gir tilsvarende tjeneste.

 

Dog er det enkelte merkeverksteder som ikke kan å utføre en service, det ene har jeg funnet og det holder jeg meg unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...