Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig pølsevev?

Det er vel neppe en vev, men vev i betydningen materiale som her er det sentrale.

Altså bunner uttrykket pølsevev i at det vevet som ei pølse består av i stor grad er et sammensurium av mer eller mindre uspiselige og tilfeldig sammenraskede greier.

Lenke til kommentar

LMH1 skriver bare pølsevev, og utifra andre, så er det kun det han har gjort de siste årene på forumet..

Nå er det vel ikke usansylig AMD vil trekke seg.

De sa allerede med bulldozen at de hadde tenkt seg å trekke seg.

Men alikevell kom AMD Ryzen.

 

Så det er vel ikke helt usansynlig, særlig når AMD Ryzen antakelig bli en flopp på gaming\overklokking.

Hvor mange er er villig å gå over 1700 i så fall?

Med mindre AMD vil komme med rykter 1800x skal gi bedre ytelse i løp av året med ny teknologi\stepping.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei, mye info her, så dere får beklage hvis det er spurt om dette før:
Jeg skjønner at Intel nok er hakket vassere til gaming foreløpig, men hva hvis man skal streame i tillegg?
Da vil man kanskje få bedre utbytte av å flere kjerner?
P.t. sitter jeg på en lett overklokket 4770K og lagger in-game i H1Z1: KotK når jeg streamer samtidig.

Også står det at Ryzen er mer prisgunstig rundt omkring, men en Ryzen 1700 og en Kabylake 7700 ser ut til å ligge likt på pris i Norge?

Lenke til kommentar

Ja hjelper nok med 8 kjerner her ja, men hjelper lite hvis sokkel 2011-3 har mere lans som gjør det bedre.

Eneste sokkel 2011-3 er dårlig på er strømbruk og pris. Ganske dyrt for å ha det beste.

 

Kunne virkelig ønsket meg:

 

5 Ghz hadde vært god invistering til fremtiden, hvis cpuen ikke degraderes.

Enten må de som testet det være ekstremt heldige, eller kanskje tull til og med.

Men ønske hadde det vært.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Degraderinger er sjeldent et problem i dag. Selv folk som kjører OC'et 2600k sliter ikke nevneverdig med dette. Ei heller på eldre AMD-CPUer.

 

AMD oppnår nok en viss suksess her, da enkelttrådytelsen er mer enn god nok, og flertrådytelsen er uovertruffen for prisen. Egentlig litt morsomt at de i praksis laget det man har etterspurt fra intel et par generasjoner - en 6/8-kjerne til desktopmarkedet.

 

Forøvrig er det et uforholdsmessig stort prisgap opp til x99, så at mange velger å gå den veien om de ikke alt hadde bestemt seg fra før er heller tvilsomt.

Lenke til kommentar

Hei, mye info her, så dere får beklage hvis det er spurt om dette før:

Jeg skjønner at Intel nok er hakket vassere til gaming foreløpig, men hva hvis man skal streame i tillegg?

Da vil man kanskje få bedre utbytte av å flere kjerner?

P.t. sitter jeg på en lett overklokket 4770K og lagger in-game i H1Z1: KotK når jeg streamer samtidig.

 

Også står det at Ryzen er mer prisgunstig rundt omkring, men en Ryzen 1700 og en Kabylake 7700 ser ut til å ligge likt på pris i Norge?

Til streaming vil nok alle ryzen chippene som nå er ute danke ut en 4770k eller 7700k ;)

Lenke til kommentar

 

Gå for 1700 og overklokk? Taket på alle er på 39-41.

 

 

Hva er forskjellen på 1700 og 1700X da. Den X-en ser jo veldig fancy ut  :hmm:

 

 

Hvis du ikke skal overklokke er 1700x klart best. Den har 3.4GHz base. Boost til 3.5GHz på alle kjerner. Videre bost til 3.8GHz på to kjerner så xfr på en eller to kjerner til 3.9GHz er det vel. Mens Vanila 1700 er base 3.0GHz. Boost på alle kjerner til 3.2GHz. Så er det vel boost på 2 kjerner til 3.7GHz. Noe slikt. Straks du overklokker slutter boost, xfr og power saving futures å virke på alle chippene.

 

Både 1700 og 1700x klokker nokså likt til 3.8-4.1GHz ca ser det ut som. Du kan være uheldig å få dårligere silikon med 1700 vanilla. Men de fleste til nå ser ut til å klare en plass mellom 3.8->4GHz på alle kjerner på vanlig 1700.

 

Du er vel garantert grei silikon med 1700x og lotteri med gode sjanser med 1700.

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar

Spørs om jeg ikke ryker på R7-1700X, Crosshair VI Hero og 16 eller 32GB G.Skill TridentZ 3200MHz@CL14. Minnebrikkene syntes jeg har litt stiv pris, men alt det andre er jo "billig" sammenlignet med hva jeg forventet meg av et Skylake-X bygg.

 

ser ut som 1700 er veien å gå - legg den siste tusenlappen i rått hovedkort.

Lenke til kommentar

om historien gjenforteller seg selv så vil amd nok introdusere ryzen 2000 og ryzen 3000 serienm som de gjorde med med Athlon xp1800 for ca 17 år siden, tipper jeg

lisa amd ceo sa de har planer for ryzen 2 og 3 så vi ser helt sikkert en ryzen 3800x i framtiden

på AM4 platformen? 

Lenke til kommentar

Synes denne videoen fra AdoredTV var ganske interessant angående benchmarkene knyttet til spill.

 

Haha er faktisk liltt små happy med at jeg loka på expert i helgen og kjøpte m-atx i stedet for itx som var det jeg skulle ha. Avbrøt kjøpet på 7700k og hk first thing i morges. Nå får jeg heller smøre meg med litt tålmodighet og vente på X300 kortene for å se hvordan de blir.

 

Kan det hende noen X300 itx kort kommer med 2xnvme slots for raid? Mener jeg leste tidligere i dag et sted at chipsettet på itx kortene ikke stjeler x4 fra de 28 tilgjengelig, men løses på en eller annen måte med egen chip ell no?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...