Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Holdbarheten på en SSD med kun 600 kontra 1600 eller 3600 er massiv, faktisk såpass at uansett hvor kjapp den hadde vært i et "test" program hadde jeg gått heller for lengre levetid under stress.

Nizzen sin anbefalte SSD har kun 600TBW.

Corsair sine modeller har langt mer.

"kun" 600, "kun" 160gb hver dag i 10 år

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min Intel Optane 900p har 8.76 PB Written TBW  :xmas: 

 

Hvis du MÅ skrive over disken 24/7 i overskulig fremtid. Husk å slette ting da, ellers blir det fullt på få sekunder  :rofl: 

 

Men HELT seriøst, så er holdbarhet TBW på en ssd nå helt uviktig og ikkje relevant for 99.9999999999999999999999% av de som vil ha en ssd. TBW er kun greitt om man har en database med 50 000 brukere 24/7, eller helst 1 million :p

 

Tror ikkje vi har noen her på forumet for å si det slik :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

sitter på gjerdet og lurer på x570 hovedkort Crosshair 8 Hero med Wifi eller ROG Strix X570-E , greier ikke helt og skjønne meg på forskjellene på disse =/ Men Asus har sånn delvis sagt til meg at jeg skal kunne greie og få 4-5 m.2 SSDer på x570 :D

 

Kjøp denne, om du vil ha latterlig mange m.2 ssder i pc'n. https://www.proshop.no/Harddisk-Tilbehoer/ASUS-HYPER-M2-X16-CARD-V2/2695173?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&gclid=Cj0KCQjwvdXpBRCoARIsAMJSKqK_8qtdKosCq5dkBMoQ7fMQoerAbPb4SNCA75HxPuL2WS-lR04SVIsaAgN5EALw_wcB

 

Ærlig talt, så skjønner jeg ikkje vitsen. Bedre å kjøpe flere 2TB billige m.2 660p for lagring, og èn veldig rask til OS/programmer og spill.

Kjøpe mange små m.2 ssder er iallefall waste.

Eller kanskje en Optane 900/905p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Er det store forskjeller på 3600Mhz CL16 og CL17 bortsett fra pris?

g.skill 3600c16 kan man ofte overklokke veldig bra, mens 3600c17 vet jeg ikkje :D

 

Der er forskjellen :p

 

Er stock hastighet nok, så er 3600c17 lett nok.

 

 

Finnes det ingen med Ryzen 3k som har testet Battlefield V her enda?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Da har jeg fikset det!

 

Min 3900X var ikke defekt! Hadde helt glemt at jeg fortsatt hadde mitt første AM4 X370 kort i eska i kjellern! Et Prime X370-Pro! Så, satt in 1800X i den og flashet til siste BIOS (som faktisk er pre-Zen 2 launch!) og det bootet 3900X uten problem!

 

Sender mitt C6HWIFI som garantisak!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, har lyst, men slet litt med å få kortet til å kjøre på 3200MHz CL14 profilen, så tror du vinner den ganske enkelt uansett ;) Tenker jeg lar OC være inntil jeg finner ut av hva komplett gjør og jeg evt. har et nytt kort.

 

Her er en kjapp CPUz https://valid.x86.fr/g2y161

 

Synes ikke det er galt på stock/spec. Spesielt siden det er et 2. generasjoner gammelt brikkesett =) Kan prøve å leke meg litt i BIOS, klør litt.

 

Merker at systemet er roligere enn med C6HWIFI kortet, så må jo ha vært noe gale fra første stund der...

 

VRMene på Prime Pro er ikke akkurat noe å OCe 3900X heller har jeg lest... Ikke har jeg BFV heller  :roll:

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan det i tidligere generasjoner har vært med prisutviklingen til hovedkort? Må jo virkelig si at x570 taichi frister, samtidig som det (i mitt hode) er litt sykt å betale over 1000 kr mer for hovedkortet enn selve prosessoren.

 

Kan jeg forvente noe som helst reduksjon etter hvert, eller ligger det dønn stabilt foruten tilbud, frem til neste generasjon HK?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...