Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bør kanskje understreke at jeg godtar alle erfaringer . Litt usikker på om jeg har sett noen som har prøvd seg med CH6 her i tråden.

 

Tja, har vel skrevet litt om om min erfaring med C6HWIFI og 3900X i denne tråden. (spoiler: Endte med å måtte bruke et Prime X370-Pro...)

Her, her, her og her. M.fl. innlegg. Har en support ticket aktivt hos Asus på den komboen i tillegg, men har nå fått godkjent retur m. kreditering hos komplett fordi det ikke virker.

 

I tillegg vil jeg anbefale å lese deg opp om C6H på ROG-forumet for X370/X470, mye/mange utfordringer med komboen C6H og Zen 2.

Endret av ExcaliBuR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har Elkjøp (sikkert etter mailen fra meg :p ) tatt inn Ryzen 3600. Litt merkelig, men fant den ikke da jeg søkte på nettsiden, men måtte inn via prisjakt for å finne.

 

Ligger til 2399, men regner med de prismatcher Proshop sin 2149, hvis man spørr. De har dem på lager, så har man jo så klart også fantastiske 50 dagers åpent kjøp, i tillegg. Jeg er farlig nære å trykke bestill-knappen nå. Bare synd kabinettet mitt ikke har forventet lagerstatus før 31.07, og jeg reiser på ferie 02.08 :p

 

@Nizzen:

 

Ser på amazon at nye gen4 m2ene er populære (og hadde noe voldsomme potensielle hastigheter). Er det noe gen4 variant på vei fra adata, som jeg har sett deg anbefale en gazillion ganger? Har en 500 gb 970 evo som jeg lurte på om jeg skulle bruke som OS-disk.

Lenke til kommentar

Da har Elkjøp (sikkert etter mailen fra meg :p ) tatt inn Ryzen 3600. Litt merkelig, men fant den ikke da jeg søkte på nettsiden, men måtte inn via prisjakt for å finne.

 

Ligger til 2399, men regner med de prismatcher Proshop sin 2149, hvis man spørr. De har dem på lager, så har man jo så klart også fantastiske 50 dagers åpent kjøp, i tillegg. Jeg er farlig nære å trykke bestill-knappen nå. Bare synd kabinettet mitt ikke har forventet lagerstatus før 31.07, og jeg reiser på ferie 02.08 :p

 

@Nizzen:

 

Ser på amazon at nye gen4 m2ene er populære (og hadde noe voldsomme potensielle hastigheter). Er det noe gen4 variant på vei fra adata, som jeg har sett deg anbefale en gazillion ganger? Har en 500 gb 970 evo som jeg lurte på om jeg skulle bruke som OS-disk.

Adata sx8200pro bruker Silicon Motion kontroller. Siden det allerede er vist frem en Silicon Motion pci-e 4.0 variant, så ville jeg tro at det kommer en Adata pci-e 4.0 i løpet av høsten. Om denne blir like bra i pris/ytelse vites ikkje. Siden man ikkje får brukt den høye sekvensielle ytelsen til annet enn å flytte store filer fra en pci-e 4.0 ssd til en annen pci-e 4.0 ssd, så ser jeg heller ikkje vitsen i å ha en ssd som  "kun" har det som fordel.

 

Da er det mye bedre å kjøre overkill på 4k random read @QD =1 siden. Altså kjøpe Intel Optane 900/905p. Altså om man vil "sløse" litt ekstra penger :p

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uttrykte meg kanskje uklart, 3900x har jeg ca gitt opp pga akkurat det. Så blir nok 3600 eller 3700x - men komplett har ingen av de på lager.

Et kjapt søk senere ser det ut som det er mange butikker som har alle prosessorene unntatt 3900X. Selv 3800X virker det ikke som om det blir vanskelig å få tak i? 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...