Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Den klokka som vises når skjermen er av, er det mulig å få den til å holde seg dimmet? Den lyser svakt i det skjermen slås av, men plutselig bare lyser den opp uten at det er noen notifikasjoner, eller noe slikt. Skal det være slik?

 

Det skjer med meg og. Skrudde til slutt av hele greia siden mobilen unødvendig fanget oppmerksomheten min flere ganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Jeg klarer ikke å synkronisere fra Facebook og inn på kontakter. Synes det er kjekt med bilde av de som er på "kontakter" inne på telefonen. Vet noen hvordan jeg kan få til sync?

Bruk sync.me :) egen app:)

Sync.me var faktisk meget bra :) Takk!

Ved søk på sync.me får jeg opp så mye tull at jeg vet ikke hva du tenker på. (blokkering av innringere etc )

Hvordan ser ikonet ut ?

Det er den med blokkering av innringere. Men det kan du slå av,det har eg gjort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På skjermbilder av andres oppsett på S7 (edge) ser jeg at det er bokstav ved dekningsindikatoren i notifikasjonsfeltet for hvilken mobiltilkobling man har i øyeblikket. 4G, E H etc.

Hvordan aktiviserer man dette? Var vrien å finne.

Det er en indikator som skal tilsi at mobildata er aktivert. Skal komme av seg selv så lenge mobildata er aktivert egentlig.

Lenke til kommentar

 

På skjermbilder av andres oppsett på S7 (edge) ser jeg at det er bokstav ved dekningsindikatoren i notifikasjonsfeltet for hvilken mobiltilkobling man har i øyeblikket. 4G, E H etc.

Hvordan aktiviserer man dette? Var vrien å finne.

Det er en indikator som skal tilsi at mobildata er aktivert. Skal komme av seg selv så lenge mobildata er aktivert egentlig.

 

 

Har indikatoren. Men ikke hvilken type tilkobling.

Lenke til kommentar

 

 

På skjermbilder av andres oppsett på S7 (edge) ser jeg at det er bokstav ved dekningsindikatoren i notifikasjonsfeltet for hvilken mobiltilkobling man har i øyeblikket. 4G, E H etc.

Hvordan aktiviserer man dette? Var vrien å finne.

Det er en indikator som skal tilsi at mobildata er aktivert. Skal komme av seg selv så lenge mobildata er aktivert egentlig.

 

 

Har indikatoren. Men ikke hvilken type tilkobling.

 

Hva sier indikatoren din da? Mobildataindikatoren i seg selv er jo selve Edge/3G/4G/4G+ ikonet, ikonet kommer jo bare over nettverksstatus i notifikasjonsbaren.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet hvordan jeg får lagt inn VR-filmer fra PC slik at det faktisk virker?

Jeg har noen VR-mpg4 filer som jeg gjerne skulle testet på mobilen. Når jeg åpner filmen på pc'n så kommer det klassiske mørke skjermen med to bilder av samme film. Noe a'la dette

 

Når jeg har flyttet til Occulus mappen under filmer så finner jeg denne på mobilen, men når jeg åpner den så vises den akkurat som på pc skjermen. Hvorfor blir ikke bildene "fordelt til hvert øye?" Og den reagerer ikke når jeg vrir på hodet heller.

Hvis noen skjønte noe av det...

 

 

Du trenger en spesiell avspiller. Skaff deg en VPN og kom deg inn på den amerikanske Oculus Store. Der inne finner du MilkVR til Samsung. Den er gratis og på 30 MB ca. Når det er gjort kan du logge av den amerikanske og inn på den norske igjen. Vær obs på at den bruker ekstremt lang tid på å installere. Det er ikke noe feil med mobilen din. Så må du lage en mappe på internminnet og kall den MilkVR. Der legger du filmene du vil se.

 

Fungerte veldig bra! Testet ut den andre måten, ved å legge til tekstfil også, fungerte ikke like bra synes jeg. Samt MilkVR hadde masse innstillinger i forhold til visning av filmen. Passer det aller meste! 

Endret av Chipsmaster
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Okei, får bare prøve videre.

Kvaliteten kan jeg ikke si noe om ennå før jeg får testet med annet enn netflix

 

Jeg bare kobla mobilen til PCen og la den inn under Videos eller Movies, husker ikke, og fant den fram i VR-brillene, det var alt jeg gjorde :)

Si fra her eller på PM åssen det går, og hva du syns om kvaliteten :)

 

Jeg er enig, kvaliteten går ned. Men tror det er lite vi får gjort med dette før vi setter i en telefon med høyere pikseltetthet :) Brillene fungerer jo som forstørrelsesglass, så når vi kommer så nærme så ser man pikslene.. Hadde vært artig å prøvd Sony sin med 4K, sett om det hadde blitt bedre  :ninja:

Lenke til kommentar

 

 

 

På skjermbilder av andres oppsett på S7 (edge) ser jeg at det er bokstav ved dekningsindikatoren i notifikasjonsfeltet for hvilken mobiltilkobling man har i øyeblikket. 4G, E H etc.

Hvordan aktiviserer man dette? Var vrien å finne.

Det er en indikator som skal tilsi at mobildata er aktivert. Skal komme av seg selv så lenge mobildata er aktivert egentlig.

 

 

Har indikatoren. Men ikke hvilken type tilkobling.

 

Hva sier indikatoren din da? Mobildataindikatoren i seg selv er jo selve Edge/3G/4G/4G+ ikonet, ikonet kommer jo bare over nettverksstatus i notifikasjonsbaren.

 

Skjønner da utmerket godt at strekene er indikasjon på at man er tilkoblet mobildata. Men har ingen indikasjon om man er på 4G, H, H+ eller E

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

 

 

 

 

På skjermbilder av andres oppsett på S7 (edge) ser jeg at det er bokstav ved dekningsindikatoren i notifikasjonsfeltet for hvilken mobiltilkobling man har i øyeblikket. 4G, E H etc.

Hvordan aktiviserer man dette? Var vrien å finne.

Det er en indikator som skal tilsi at mobildata er aktivert. Skal komme av seg selv så lenge mobildata er aktivert egentlig.

 

 

Har indikatoren. Men ikke hvilken type tilkobling.

 

Hva sier indikatoren din da? Mobildataindikatoren i seg selv er jo selve Edge/3G/4G/4G+ ikonet, ikonet kommer jo bare over nettverksstatus i notifikasjonsbaren.

 

Skjønner da utmerket godt at strekene er indikasjon på at man er tilkoblet mobildata. Men har ingen indikasjon om man er på 4G, H, H+ eller E

 

post-404200-0-23561800-1457732928_thumb.png

Lenke til kommentar

 

Forhåndsbestilte(for en uke siden) fra Elkjøp, men nå ser det ut som jeg ikke får S7 Edge'en før om et par uker.

 

:wallbash:  :wallbash:

 

Da er det vel muligens greiere å prøve å få tak i den et annet sted. Siden du etter alt å dømme har bestilt på nett, kan du jo bare avbestille om du får tak i en i butikk, eller på nett, med kortere leveringstid.

 

 

Ser ut som nesten ingen har den inne på lager for øyeblikket. Ser ut som det blir en del venting her....

 

 

 

Forhåndsbestilte(for en uke siden) fra Elkjøp, men nå ser det ut som jeg ikke får S7 Edge'en før om et par uker.

 

:wallbash:  :wallbash:

 

Da er du maks uheldig. Jeg bestilte først en S7 flat den 21.februar, etter en hands-on hos Elkjøp ombestemte jeg meg og endret ordren til en S7 Edge den 01.mars, fikk beskjed at jeg falt tilbake i køen da jeg gjorde dette og tenkte at jeg ikke skulle få telefonen før 16.mars, men fikk faktisk sms og epost om en pakke var på vei til meg 07.mars, 08.mars kunne jeg hente min nye telefon. :)

 

 

Bestilte 05. mars.

 

Fikk først beskjed om at jeg skulle få den inne den 11. Deretter ble det utsatt til den 16. og nå den 26. 

 

 

Min pakke er 1 mil unna ser jeg på "sporing",hadde det vært post på lørdag så hadde jeg fått den i morgen....så må vente til mandag.

Edit: Bestilte først på onsdag så derfor levering etter lansering  :)

 
Av ren nysgjerrighet, hvor bestilte du fra? 
Endret av Instinkt
Lenke til kommentar

Hallo!
Store tilbud på S7 edge på Ebay nå, fikk en til 5700 tidligere i dag med Dual Sim.

En kompis av meg i USA som tar imot denne, og tar den med til Norge neste uke.
Nå har jeg ikke sjekket rundt så mye, men jeg antar at jeg fikk Exynos versjonen fordi dette er i statene.
Hva er "the general consesus" på exynos vs snapdragon? Hva har vi her i landet? Snapdragon?

Lenke til kommentar

Hallo!

Store tilbud på S7 edge på Ebay nå, fikk en til 5700 tidligere i dag med Dual Sim.

En kompis av meg i USA som tar imot denne, og tar den med til Norge neste uke.

Nå har jeg ikke sjekket rundt så mye, men jeg antar at jeg fikk Exynos versjonen fordi dette er i statene.

Hva er "the general consesus" på exynos vs snapdragon? Hva har vi her i landet? Snapdragon?

Det er Snapdragon som selges i statene. Her i europa har vi Exynos.

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som syns frontkameraet tilsynelatende virker elendig? Føler det er blurry og nesten som om det er glamourfilter på det til enhver tid. Og da er selvfølgelig alle skjønnhetsfunksjoner slått av på kamera appen. Dette gjelder også snapchat og andre kameraapper. Syns faktisk frontkameraet på Note 4 er bedre. :/

Lenke til kommentar

 

Hallo!

Store tilbud på S7 edge på Ebay nå, fikk en til 5700 tidligere i dag med Dual Sim.

En kompis av meg i USA som tar imot denne, og tar den med til Norge neste uke.

Nå har jeg ikke sjekket rundt så mye, men jeg antar at jeg fikk Exynos versjonen fordi dette er i statene.

Hva er "the general consesus" på exynos vs snapdragon? Hva har vi her i landet? Snapdragon?

Det er Snapdragon som selges i statene. Her i europa har vi Exynos.

 

 

Takker!

Den modellen jeg kjøpte er dual sim, som er fra Taiwan, bare at den blir solgt i statene av tredjepartsleverandør, så får håpe den er exynos.

 

EDIT: Er faktisk veldig usikker på hva jeg får, så får bare vente.

Endret av SweetDollarTee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...