Gå til innhold

Den store LG G5 tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte 6.4 hos Telia (kundesenteret la inn for meg).

Mobil forventes levert på Posten cirka 22.4. (Fikk mail fra Telia i dag med sporingsnummer, status "sendingen er sortert" i Ljungby Sverige.

 

 

Samme forventede leveringsdato hos meg. Fikk også mail i går om at pakken var sendt. :O

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da må du nesten bare se hvilken av de som du tror er best for deg. Selv hadde jeg nok gått for Huawei P9 Plus, rett og slett fordi 5.2" og 5.3" er for lite for meg :) 
Liker best fordan LG har utformet Android og synes det er hakket bedre enn måten Huawei har gjort det på.
Kameraet er vanskelig å svare på, da det ikke har kommet noen gode sammenligningstester enda (som jeg vet om vertfall).

Ellers er nok begge kjappe, men LG er nok litt bedre å spille på om det er viktig for deg.

Jeg har Huawei Mate S nå og hadde LG før og jeg må ærlig si at Huawei har gjort veldig mye rett i det siste, så er stor sannsynlighet for at det blir Huawei igjen på meg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opplevelse av byggekvalitet, er veldig subjektivt, og det skinner voldsomt igjennom i den videoen der. Jeg har ikke noe å utsette på dette selv. (Og at Dbrand mener man MÅ ha på et Dbrand skin for at telefonen skal få kvalitetsfølelse, er ikke akkurat en sjokknyhet, all den tid de må selge skins for å tjene penger)

 

Forøvrig er jeg enig i at det er temmelig upraktisk å måtte kutte strømmen for å bytte modul, og det burde vært et lite ekstrabatteri i telefonen, som sørget for å holde den i live når man skal byte. Nå ser jeg ikke akkurat for meg at jeg kommer til å måtte bytte så ofte, så det går nok an å leve med det, men allikevel...

 

Programvaren var som forventet. Kommer fra G3, så det er et velkjent oppsett. Men jeg kan forstå at personer som er vant med Samsung, Apple, eller Nexustelefoner med ren Android, kanskje kan synes at det er litt forvirrende først. Ellers er den veldig rask og responsiv, uten smålagging som jeg ofte har opplevd med G3. Fingeravtrykksleseren er lynkjapp, og kameraet er et beist.

Har hatt telefonen kun i ca. tre timer, men angrer enda ikke så langt. Det kan selvfølgelig endre seg, men jeg tviler.

 

Må forøvrig hylle Quick Charge 3.0. Plugga inn telefonen for en drøy halvtime siden, og den har gått fra 14% til 71% på den tiden. Høyst akseptabelt :)

Endret av Mysulf Pludrebart
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er så glad jeg ikke bestilte den toysRus mobilen.Over og ut for lg.Kommer aldrig til og kjøpe en mobil fra dem.Tv ja mobil nei!

 

Enda en test som er i overkant negativ. Han fyren her er tydeligvis av den oppfatningen at KUN oled er brukbart i toppmodeller. En av de beste LCD skjermene på markedet duger visst ikke. Etter det punktet slutta jeg å se resten av testen :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

mye mas om metall ikke metall, hvordan den føles i hånden osv. Er jeg den eneste som mener at man MÅ ha et deksel?  ser ofte at eple folka kjøre kun telefon, men ofte i kombinasjon med knust skjerm

Bruker aldri deksel på mobilen min.

Er jeg ikke interessert i og pakke den inn i et deksel når JEG kjøper en design mobil

til 6000-8000kr,-

Don't have butterfingers som appel folka..

Og fysj så stygg g5 blir med deksel p.g.a bunnen. Nei jeg elsket g2 til g4, men g5

er for folk med for mye penger.

Hvis prisen skjule falle litt på v10 så kanskje. ser ut som folk her inne er fornøyd med den og den trenger definitely ikke deksel.

 

https://youtu.be/sduHHcxspYk

  • Liker 2
Lenke til kommentar

noen som har fått telefonen og cam plus?

 

hører rykter om at cam plus kun lader telefonen i ca 15 min etter kamera har vært aktiv og så stopper den. gjør jo hele modulen ikke verdt å kjøpe:(

 

Ellers driter jeg i at telefonen ikke føles som en metall telefon da jeg skal ha case uansett...

 

Har lekt med telefonen og for meg er det den beste på markedet. For mye tull med s7 for meg

Endret av Christoffero89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

noen som har fått telefonen og cam plus?

 

hører rykter om at cam plus kun lader telefonen i ca 15 min etter kamera har vært aktiv og så stopper den. gjør jo hele modulen ikke verdt å kjøpe:(

 

Lekte litt med Cam Plus i går. La ikke merke til det du snakker om, men tenker å kjøre en litt lenger test i dag, så vi får se. Opplevelsen så langt, har vært OK. Tar litt tid å venne seg til, og med tanke på at telefonen ser mer eller mindre gravid ut, og dermed også føles veldig klumpete, er det neppe en modul du vil ha på hele tiden.

Men klumpete eller ei. Det var ekstremt deilig å ha egen knipseknapp for første gang siden min gamle Sony Ericsson jeg hadde for 9 år siden.

Konklusjon så langt: Kjekk å ha hvis du tar mange bilder, og ikke har/gidder å drasse med deg et DSLR-kamera hele tiden, men absolutt ikke et "must", og jeg ville nok ikke kjøpt den, hvis det ikke var for at den fulgte med telefonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

noen som har fått telefonen og cam plus?

 

hører rykter om at cam plus kun lader telefonen i ca 15 min etter kamera har vært aktiv og så stopper den. gjør jo hele modulen ikke verdt å kjøpe:(

 

Lekte litt med Cam Plus i går. La ikke merke til det du snakker om, men tenker å kjøre en litt lenger test i dag, så vi får se. Opplevelsen så langt, har vært OK. Tar litt tid å venne seg til, og med tanke på at telefonen ser mer eller mindre gravid ut, og dermed også føles veldig klumpete, er det neppe en modul du vil ha på hele tiden.

Men klumpete eller ei. Det var ekstremt deilig å ha egen knipseknapp for første gang siden min gamle Sony Ericsson jeg hadde for 9 år siden.

Konklusjon så langt: Kjekk å ha hvis du tar mange bilder, og ikke har/gidder å drasse med deg et DSLR-kamera hele tiden, men absolutt ikke et "must", og jeg ville nok ikke kjøpt den, hvis det ikke var for at den fulgte med telefonen.

 

 

Galaxy S7 tar bedre bilder, har bedre batteri og egen kamerautløser.

Lenke til kommentar

 

 

noen som har fått telefonen og cam plus?

hører rykter om at cam plus kun lader telefonen i ca 15 min etter kamera har vært aktiv og så stopper den. gjør jo hele modulen ikke verdt å kjøpe:(

 

 

Lekte litt med Cam Plus i går. La ikke merke til det du snakker om, men tenker å kjøre en litt lenger test i dag, så vi får se. Opplevelsen så langt, har vært OK. Tar litt tid å venne seg til, og med tanke på at telefonen ser mer eller mindre gravid ut, og dermed også føles veldig klumpete, er det neppe en modul du vil ha på hele tiden.

Men klumpete eller ei. Det var ekstremt deilig å ha egen knipseknapp for første gang siden min gamle Sony Ericsson jeg hadde for 9 år siden.

Konklusjon så langt: Kjekk å ha hvis du tar mange bilder, og ikke har/gidder å drasse med deg et DSLR-kamera hele tiden, men absolutt ikke et "must", og jeg ville nok ikke kjøpt den, hvis det ikke var for at den fulgte med telefonen.

 

Galaxy S7 tar bedre bilder, har bedre batteri og egen kamerautløser.

uenig ang kamera. ofte er LG sitt bedre ifølge tester, og den har utskiftbar batteri så jeg kan gå fra 0 til 100 på et par minutter. og volumtast telles ikke som kamerautløser. det har lg også.

 

LG har også ikke overfølsom skjerm som din s7 har:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...