Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg deala 2,5kg hasj i uka; Ask me anything


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Liker det at du kommer her Kremt og sier alle navere er lat o.s.v.
Har flere familiemedlem som lider av enten: Eosinophilic fasciitis (Leddgikt lignende sykdom, kan ikkje gjøre fysisk arbeid fordi musklene/leddene låser seg), kreft, leddgikt o.s.v.

De aller fleste i NAV systemet er der fordi de enten er syk (enten psykisk eller fysisk) eller at de ikkje har klart å få seg jobb fordi jobb markedet er så jævelig dårlig (Takk Høyre, du skaper så jævelig mange arbeidsplasser).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikkje har klart å få seg jobb fordi jobb markedet er så jævelig dårlig (Takk Høyre, du skaper så jævelig mange arbeidsplasser).

Det er så veldig passende å skylde på politikerne for dette, særlig siden det er Høyre-siden som sitter med makta. De røde hadde nok løst dette ved å få enda hundretusen tullestillinger i det offentlige som kun er en REN utgift for samfunnet til evig tid.

Bare vent, landet kommer til å bli mye verre i de neste tiårene når pengebingen begynner å tømmes etterhvert.

Alt for mange har totalt urealistiske forventninger om hva de skal jobbe med og like mange tar en bortkastet utdannelse som fører rett ut i ingenting (arbeidsløshet).

Lenke til kommentar

 

ikkje har klart å få seg jobb fordi jobb markedet er så jævelig dårlig (Takk Høyre, du skaper så jævelig mange arbeidsplasser).

Det er så veldig passende å skylde på politikerne for dette, særlig siden det er Høyre-siden som sitter med makta. De røde hadde nok løst dette ved å få enda hundretusen tullestillinger i det offentlige som kun er en REN utgift for samfunnet til evig tid.

Bare vent, landet kommer til å bli mye verre i de neste tiårene når pengebingen begynner å tømmes etterhvert.

Alt for mange har totalt urealistiske forventninger om hva de skal jobbe med og like mange tar en bortkastet utdannelse som fører rett ut i ingenting (arbeidsløshet).

 

Selvsagt er ikke dette bare politikerenes skyld, men de har en del av skylden. Det med at man har urealistiske forventninger har ingenting med saken å gjøre at man får seg en bortkastet utdannelse. Hvem skulle ha gjettet at oljen skulle synk så kraftig? Det beste man kan gjøre med en nedgående økonomi er faktisk å få folk ut i arbeid. Dette med at rødregjeringen kaster bort penger har det med at det nytter økonomien. Økonomi handler om at alle leddene i prosessen fungerer. For eksempel du jobber, betaler skatt, kjøper varer og tjenester, noe som øker trengselen for arbeidere, som igjen betaler skatt. Slutter man å kjøpe varer slutter denne prosessen. Jeg synes du har urealistiske syn på hvordan ting fungerer og hva som skjer. Selvsagt er noe av det du sier riktig, men altfor mye er ikke basert på annet enn synsing.

Lenke til kommentar

Istedet for å skape unyttige jobber da så kan jo staten bare gi gratis penger til de som ikke gidder å jobbe, så kan de dra rundt og handle på butikkene om dagene.

Sånn sett vil jo samfunnet gå rundt som i ditt eksempel, eller?

Å basere et helt lands økonomi på en enkelt råvare er ren gambling med fremtiden.

De fleste vil nok ikke være i stand til å se det, men jeg våger påstanden at oljen har gjort Norge like mye vondt som den har gjort godt.

Kan heller ikke se at nasjonen er i en sånn spesielt god "stand" pga når man ser østblokkland som armenia har bedre veistandard enn oss. En eller annen plass har det feilet, og det gjelder mange ledd. Fortsatt har man nok ikke sett noe særlig til straffereaksjoner på dette, men tro du meg, det vil komme før eller siden. 
Du står selvsagt fritt til å være uenig med meg men det er altfor lettvint å bare forfekte andres meninger som synsing.

 

Som man ser her er snittet på brent blend over ganske mange år. 

http://www.statista.com/statistics/262860/uk-brent-crude-oil-price-changes-since-1976/

2005 var det første året med priser over 50 usd. Med dette tilla man seg et prisnivå som stadig økte og krevde ganske høye priser bare for å gå i null. Det har vært overinvestert i ulønnsomme felt i en årrekke.

Nå kom det en korreksjon og det tror jeg er bare lurt. Hadde den kommet mye senere ville det vært en vesentlig verre nedtur. Bobler som blåses større og større er farlige, bedre med noen småsprekk nå og da enn en gigantisk.

 

 

Lenke til kommentar

 

ikkje har klart å få seg jobb fordi jobb markedet er så jævelig dårlig (Takk Høyre, du skaper så jævelig mange arbeidsplasser).

Det er så veldig passende å skylde på politikerne for dette, særlig siden det er Høyre-siden som sitter med makta. De røde hadde nok løst dette ved å få enda hundretusen tullestillinger i det offentlige som kun er en REN utgift for samfunnet til evig tid.

Bare vent, landet kommer til å bli mye verre i de neste tiårene når pengebingen begynner å tømmes etterhvert.

Alt for mange har totalt urealistiske forventninger om hva de skal jobbe med og like mange tar en bortkastet utdannelse som fører rett ut i ingenting (arbeidsløshet).

 

Helse blir sett på den sektoren hvor du "alltid" får jobb. Man skulle alltid få jobb når man søkte seg inn på helse, sykepleien eller medisinstudie. Men når det selv er vanskelig å få jobb, spessielt fast jobb og nesten umulig å få 100% (lege) så vil eg påstå at markedet i seg selv er ganske dårlig.

Vil påstå at det er dårlig tilrettelagt for nye bedrifter å starte opp. Og synes Høgre kjører alt i grøfta med å ta vekk spessialiseringa rundtom i kommunene. Fjerner arbeidsplasser.

Men igjen, de som tar olje utdanning eller TIP går vel innenfor kategorien du snakker om.

Men eg meiner vi kan skylde på satsinga av olje og ikkje god nok prioritering av nye firma.

 

På toppen av det hele har vi parti (Les: MDG) som vil bli kvitt oljeærneringen innen "relativt kort tid, trur det var snakk om 20 år" noe som er null sjangs for nå med 250.000 oljearbeidere og ingen jobb til de når den ærneringen forsvinn. (Kan være tallet på 250.000 er delvis feil, begynner å bli ein stund siden eg "søkte" opp idet)

 

EDIT: Eg beklager TS. I got carried away og "forandra subject".

 

hvordan begynte du i gamet i begynnelsen? Hvordan fekk du tak i hasjet den første gangen? Hvordan skapte du kontakter?

Endret av Ragnar115
Lenke til kommentar

 

Hvilken sykdom lider du av nå? Altså, hva er det som gjør at du går på NAV? 

Sikkert samme som de andre naverne og uføretrygdede her i landet, total latskap og giddesløshet, evner ikke å ta tak i sitt eget liv.

 

Jeg er uføretrygdet, men det er fordi jeg sliter med angst, såpass mye faktisk at jeg ikke er i stand til å jobbe i en ordinær bedrift, med en ordinær jobb. Og det er mange som har en yrkesskade (eller annen type skade) som gjør at de ikke er stand til å jobbe. Jeg har prøvd lenge "å ta tak i mitt eget liv", jeg jobber fortsatt med saken og har faktisk fått jobb i en VTA bedrift (varig tilrettelagt arbeid), lønna jeg får er et tillegg til uføretrygda, akkurat nok til at jeg kan beholde uføretrygda, og jeg har da litt mer å rutte med hver måned.

 

At du mener at alle som er uføretrygdet lider av "total latskap og giddesløshet" viser hvor trangsynt, naiv og hvor stor drittsekk du er, og hvor lite forståelse du har for folk som faktisk ikke har valgt uføretrygd "frivillig", men har følt seg presset av helsevesenet, fastlegen og NAV. Jeg har prøvd å jobbe i en attføringsbedrift, til og med i en bedrift som er spesielt tilrettelagt folk med Aspergers Syndrome (jeg har dette i tillegg til angsten). Jeg sleit da såpas med angst at jeg var rett og slett ikke i stand til å jobbe, og fikk da mer og mer fravær fra jobb, var redd for å offentlig transport, engstelig for å være blant folk, skikkelig ekkel forventingsangst (som kun var min feil), engstelig for å spise i kantina og med de andre kollegaene, fikk hyppige angstanfall på jobb. Mista først plassen på den attføringsbedriften pga dettte. Etter det så var jeg sengeliggende i 6 måneder (ikke pga angst), pga en operasjon av en tvillingcyste hvor operasjonssåret ble holdt åpent, da den måtte gro innenfra, hvis den hadde blitt sydd igjen og lukket, så var det for stor sjanse for at jeg kunne få en cyste til.

Etter at såret var sånn halveis grodd, og jeg kunne være litt i bevegelse så fikk jeg jobb i den bedriften som var spesielt tilrettelagt for folk med Aspergers. Det gikk greit en stund, til jeg begynte å slite med angst igjen, og det var de samme problemene om igjen som i den attføringsbedriften. Jeg var mye hjemme aleine, og en dag så hadde jeg fått et brev i posten at jeg hadde mistet plassen. Jeg hadde da gått over perioden med arbeidsavklaringspenger, og måtte da gå over på uføretrygd.

Men jeg har vært på uføretrygd, så har jeg jobbet ganske mye for å bli friskere, for å bli i stand til å jobbe, om ikke i en ordinær bedrift. Og etter 1 år så søkte jeg på en VTA bedrift, og fikk jobb der 2 uker før jul i fjor. Jeg har jobbet veldig hardt med meg selv for å bli stand til å jobbe litt og har blitt komfortabel med at jeg ikke kan jobbe ordinært akuratt nå. Kun tiden vil vise om jeg er i stand til en ordinær jobb seinere, målet mitt er ihvertfall å jobbe som IT assistent et eller annet sted i fremtiden. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

For circa ti år siden deala jeg mye hasj.

Spør meg om hva som helst så skal jeg svare.

 

 

Er det greit om jeg synes du er en jævla drittsekk?

 

Hvorfor er han det? Er jo bare et levebrød. Er like drittsekk om du jobber på rema osv da isåfall

Å være dealer er bare en jobb, og man betaler jo skatt såklart 

 

Har søkt jobb som dealer på utlyst stilling på finn.no

Lenke til kommentar

 

 

 

For circa ti år siden deala jeg mye hasj.

Spør meg om hva som helst så skal jeg svare.

 

 

Er det greit om jeg synes du er en jævla drittsekk?

 

Hvorfor er han det? Er jo bare et levebrød. Er like drittsekk om du jobber på rema osv da isåfall

Å være dealer er bare en jobb, og man betaler jo skatt såklart 

 

Har søkt jobb som dealer på utlyst stilling på finn.no

 

Betale skatt? Betale skatt av å selge hasj? Har du det bra?

Lenke til kommentar

TS: Føler du noe som helst ansvar eller skyld for å ødelegge andre, eller er det bare deg selv og dine egne problemer du er opptatt av?

Så lenge han solgte cannabis og ikke tyngre stoffer (har verken bekreftet/avkreftet det) burde TS føle ett ansvar eller skyld for å ødelegge andre på lik linje med de som selger søppelmat, alkohol, røyk og andre skadelige produkter. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

En eventuel legalisering ville tatt fra deg levebrødet, derfor lurer jeg på hvordan du stiller deg til legaliseringsspørsmålet.

 

Evt utvide markedet  :huh:

 

Ikke dersom det reguleres av staten på samme måte som alkohol i dag (tenker da på vinmonopolet, ikke dagligvare). Jeg ønsker ikke starte en legaliseringsdebatt i denne tråden og ber deg gjøre det i tråden hvor det blir diskutert. Mitt mål er bare å få høre hva TS tenker om det.

Endret av Sjohej
Lenke til kommentar

 

TS: Føler du noe som helst ansvar eller skyld for å ødelegge andre, eller er det bare deg selv og dine egne problemer du er opptatt av?

Så lenge han solgte cannabis og ikke tyngre stoffer (har verken bekreftet/avkreftet det) burde TS føle ett ansvar eller skyld for å ødelegge andre på lik linje med de som selger søppelmat, alkohol, røyk og andre skadelige produkter. 

 

 

Du ser ikke forskjellen på legale og illegale produkter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...