Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

øresus (tinnitus), hjelp!


ceauses03

Anbefalte innlegg

Du kan gi meg (og deg selv) en god gave ved å prøve å tenke så lite som mulig på dette og roe deg ned med at dette er borte om et par uker!

 

Jeg har ingen tro på at dette skyldes koffein, men heller at du har fått en smell uten at du la merke til det der og da. Det, sammen med at du har latt dette få for mye betydning er vel helst grunnen til at det har vart så lenge også..

 

Jeg forstår at dette er en tøff tid for deg men det går nok garantert over!  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan gi meg (og deg selv) en god gave ved å prøve å tenke så lite som mulig på dette og roe deg ned med at dette er borte om et par uker!

 

Jeg har ingen tro på at dette skyldes koffein, men heller at du har fått en smell uten at du la merke til det der og da. Det, sammen med at du har latt dette få for mye betydning er vel helst grunnen til at det har vart så lenge også..

 

Jeg forstår at dette er en tøff tid for deg men det går nok garantert over!  :)

 

Men hvorfor startet ikke øresusen rett etter at øret ble utsatt for høy musikk, men plutselig midt på natta? Har hørt at vanligvis, og normalt sett, etter konserter, eller møte med andre høye lyder, starter jo pipelyden direkte der å da. Men i mitt tilfelle var det noe helt annet. Burde jeg være ekstra bekymret?

Endret av ceauses03
Lenke til kommentar

I landet med verdens desider beste helsevesen (USA) holder de for øvrig på å utvikle en god behandling mot tinnitus, går visstnok ut på å elektronisk stimulere en nerve. Det er bare et forskningsprosjekt for øyeblikket, men ser visstnok lovende ut. Slike ting tar alltid tid, men at man vil finne en slags kur mot tinnitus innen 5-10 år er jeg temmelig sikker på.

Lenke til kommentar

Wow!!!! Jeg hører ingenting akkurat nå!!!!  Befinner meg akkurat nå i et rom uten lyd, og alt jeg hører er bilene og vinden utenfor huset mitt.

 

Jeg vet ikke om øresusen kommer tilbake eller ikke, men det må jo være et godt tegn på at den snart holder på å forsvinne! Men jeg vil ikke feire altfor tidlig nå, fordi det er om natten problemet starter. Klarer jeg å sove i natt uten at ulyden kommer, eller plager søvnen min, så er livet mitt tilbake, og jeg har fått en ny sjanse!!

 

Akkurat nå kan jeg ikke beskrive hvor glad jeg er, men som sagt, jeg venter til i natt før jeg feirer. Håper på det beste!! Kanskje jeg snart endelig kan nyte det å sove igjen, har nemlig ikke sovet ordentlig på hele to uker.

Endret av ceauses03
Lenke til kommentar

Fy så irriterende alt dette er!! Lyden var borte i timer, og nå har susinga og pipingen kommet tilbake! Jeg prøvde å sove da det kom. Jeg skjønner ingen ting!!  Det er ikke sånn lyd som kommer etter at du har blitt utsatt for høy lyd, min er som en vifte fra en datamaskin, med piping.  Så frustrerende!!!

 

Jeg trodde alt var over, men den drittlyden er jo der hele tiden. Nå er det akkurat 14 dager siden det starta også, og likevel ser den ikke ut til å forsvinne. Det er derfor jeg ikke gidder å feire når den er borte, fordi jeg vet dne kommer tilbake. Har holdt meg unna høy lyd og alt usunt mat i to uker nå, men merker ingen forbredning.

 

Å!! Trodde jeg hadde fått livet tilbake, og ENDELIG en god natt søvn, og juleferie. Men det her går jo ikke over. Begynner nesten å miste håpet snart. Unnskyld språket, men helvete også, nå er det på'n igjen med sovepiller! Hater meg selv som selv som har utsatt meg selv for dette.Vet ikke hva problemet er, men jeg er f så dum som drev å hørte på høy musikk og drakk masse drikker med koffein i. Jeg er en så idiot!! Skulle ønske det var mulig å gå tilbake i i tid...

 

Jeg er fortsatt litt optimist,og prøver å se lys på det hele, men går ikke dette innen den kommende uka er jeg ille ute. Livet mitt er ødelagt....

Lenke til kommentar

Egentlig ikke.. Min varierte bare fra veldig svak til ganske irriterende, men det blev vel aldri helt stille før det gikk over da... 

 

OK, det blir ikke helt stille da. Hvis jeg putter fingeren i øret hører, og konsentrerer meg hører jeg jo den selvfølgelig. Men ellers hører jeg den ikke før nå da, Men tror du fortsatt det går over. eller burde jeg bekymre meg??

Endret av ceauses03
Lenke til kommentar

 

 

Kjære trådstarter. 

 

Det er ikke øresus du skal være redd for.

 

Frykt øresnus. 

 

Mvh en hjelpende sjel. 

 

Øresnus? Hva snakker du om?

 

Sorry, trodde jeg skrev øresmuss. Svært trøtt og ikke oppmerksom på hva jeg skriver :)

 

Øresmuss? Er det et annet ord for ørevoks, eller er du bare like gal som jeg er?

Lenke til kommentar

 

Kjære trådstarter. 

 

Det er ikke øresus du skal være redd for.

 

Frykt øresnus. 

 

Mvh en hjelpende sjel. 

 

Øresnus? Hva snakker du om?

 

 

 

 

 

Kjære trådstarter. 

 

Det er ikke øresus du skal være redd for.

 

Frykt øresnus. 

 

Mvh en hjelpende sjel. 

 

Øresnus? Hva snakker du om?

 

Sorry, trodde jeg skrev øresmuss. Svært trøtt og ikke oppmerksom på hva jeg skriver :)

 

Øresmuss? Er det et annet ord for ørevoks, eller er du bare like gal som jeg er?

 

Skrev nok en gang totalt feil. Begynner å bli flau over mine skriftlige egenskaper. Ørepuss (Tinnitea Pusseaes) bør være den største skrekken. Beklager nok en gang :) 

Lenke til kommentar

Vet ikke hva ørepuss er. Kan du forklare det? Hvis du prøver å være morsom, så funker det ikke. Du vet ikke hvor ille jeg har det akkruat nå...

 

Vet ikke hva ørepuss er. Kan du forklare det? Hvis du prøver å være morsom, så funker det ikke. Du vet ikke hvor ille jeg har det akkruat nå...

 

Vet ikke hva ørepuss er. Kan du forklare det? Hvis du prøver å være morsom, så funker det ikke. Du vet ikke hvor ille jeg har det akkruat nå...

Tinnitus er en forferdelig tilstand som påfører store plager til den affiserte. 

 

Prøvde å lysne litt på dagen din, men ser det ikke falt i god smak. 

 

Mente ikke noe vondt og håper tilstanden din bedres. 

 

mvh dokter øresnus. 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...