Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

øresus (tinnitus), hjelp!


ceauses03

Anbefalte innlegg

Den varierer veldig i intensitet. Under innsovningsprosessen om natten har den vært veldig sterk de siste nettene, men jeg har sovet hver eneste natt siden 10. desember nå. Akkurat nå som jeg skriver dette er det en svak summing akkompagnert til bakgrunnslyden i stua. Forbedringen får være at jeg ikke så ofte reagerer negativt på summingen. :) Stress forverrer lydene, det er akkurat som om hjernen skrur opp lydnivået hvis man stresser seg opp. Det finnes faktisk folk som har hatt meget sterk tinnitus, men som etter tinnitus retraining therapy sjelden registrerer lydene lenger. Signalet når rett og slett ikke lengre frem til den bevisste delen av hørselssystemet i hjernen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den varierer veldig i intensitet. Under innsovningsprosessen om natten har den vært veldig sterk de siste nettene, men jeg har sovet hver eneste natt siden 10. desember nå. Akkurat nå som jeg skriver dette er det en svak summing akkompagnert til bakgrunnslyden i stua. Forbedringen får være at jeg ikke så ofte reagerer negativt på summingen. :) Stress forverrer lydene, det er akkurat som om hjernen skrur opp lydnivået hvis man stresser seg opp. Det finnes faktisk folk som har hatt meget sterk tinnitus, men som etter tinnitus retraining therapy sjelden registrerer lydene lenger. Signalet når rett og slett ikke lengre frem til den bevisste delen av hørselssystemet i hjernen. :)

 

Det irriterende er jo at du vet hvordan det egentlig burde være helt stille om natta, men du har ikke muligheten til å nyte det. burde ikke hjernen klare å skille mellom falske og ekte signaler? hvor dum går det an å bli..... lurer på hvor i evolusjonen dette gikk galt. irriterer meg også noe grundig hvordan det ikke finnes noe kur. Tror ingen leger tar denne lidelsen seriøst nok, forståelig nok, en vet jo ikke hva tinnitus kan gjøre med deg før man selv opplever det.

 

er ikke det snart to måneder siden du fikk din tinnitus a? begynner du å akseptere at det her kan være noe du må leve med resten av livet, eller går du fortsatt rundt med håpet om at det snart går over? Jeg har vel fortsatt ikke akseptert det, og kommer ikke til å gjøre det heller. håper bare det her snart går over. får jo engang fokusert på skolen, og må ta igjen alle eksamene fra jul siden jeg var sykmeldt. lurer på hvordan jeg skal klare det her, ødelegger jo hele mentale delen av hjernen min. frustrerende.. =/

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tenkte jeg kunne opptadere her. (hvis det i det hele tatt er noen som leser denne tråden fortsatt.)

 

I dag er det akkurat 9 uker siden tinnitusen startet, og det vært mye opp og nedturer. Det er dager da tinnitusen min er veldig hørbar, men nå har jeg flere av de "gode" dagene der ulyden er så lavt at det ikke engang plager meg. De siste dagene har øresusen min faktisk vært veldig rolig. Den er der fortsatt, men volumet har sikkert minsket med 80 % siden det startet, og hvis den positive utviklingen fortsetter så er jeg 99 % sikker på at tinnitusen vil gi seg i løpet av de neste månedene. Jeg krysser fingerne for det!

 

Opptaderer situasjonen igjen om 2 måneder fra nå, så får vi se hvordan jeg ligger an...

 

God helg til alle som leser det her !

Lenke til kommentar

Jeg har de siste tre dagene slitt med øresus. Det startet etter at jeg hørte på musikk med hodetelefoner og full volum. Og det rare er at øresusen ikke kom der å da, men midt på natta. Jeg hatt vansker med å sove de siste tre netttene da susingen og pipelyden har plaget meg noe grusomt. jeg har lest litt om øresus (tinnitus), og det har i tillegg gitt meg angst og kraftig depresjon da jeg fikk vite vite at øresus kan vare hele livet. Jeg er bare en gutt på 18 år og kan ikke tenke meg et liv der stillhet ikke finnes.

 

det jeg lurer på er, er det noen her som har erfaring med øresus? og hvor lang tid det tok før det forsvant? Jeg har vært innom fastlegen min, og han sa det ikke så ut som det var noe galt med øret mitt, men om øresusen ikke forsvant i løpet av uka, burde jeg komme tilbake. Likevel er jeg vettskremt for at øresusen skal vare livet ut, og jeg har aldri vært så livredd før. er det normalt at susinga varer i tre netter på rad? har jeg kronisk tinnitus? takk for svar!!

 

Opptadering: 13 dager. Ingen forbredning. Hvor lenge skal dette vare??

 

EDIT 2: Fem uker har gått, fortsatt øresus. Har lest at øresusen kan forsinne opptil 6 måneder. Får vente å se..

Jeg sliter med øresus. Men faktisk: i dag og i går har jeg vært helt bra. Nå har jeg gått med øresus kronisk siden i høst. Jeg vet ikke hva som forårsaket det: kan være dårlig hørsel... Jeg fikk et slag mot høyre øret før det hendte, men det er ikke sikkert at det er det slaget. Slag med en håndflate... 

Men i dag er jeg ganske bra. Men når vi prater om det så føler jeg at susingen kommer igjen ;) 

 

Jeg har hatt den susen hele tiden siden i høst altså. Jævla plagsomt. ;) 

Lenke til kommentar

 

Jeg var med legen 22.12 og han sa jeg hadde en del væske bak trommehinnen. Jeg fikk resept på nesespray (Mometasone Sandoz) som jeg skal bruke i 2 til 4 uker. Så får vi se :)

 

Hvordan går det med deg nå a? Er øresusen der fortsatt eller?

 

Spent på å høre om årsaker, og om folk blir kvitt det, for det er jævla plagsomt.... Nå når vi pratet om det her, så kom det selvfølgelig litt tilbake ...

Lenke til kommentar

Jeg sliter med øresus. Men faktisk: i dag og i går har jeg vært helt bra. Nå har jeg gått med øresus kronisk siden i høst. Jeg vet ikke hva som forårsaket det: kan være dårlig hørsel... Jeg fikk et slag mot høyre øret før det hendte, men det er ikke sikkert at det er det slaget. Slag med en håndflate... 

 

Men i dag er jeg ganske bra. Men når vi prater om det så føler jeg at susingen kommer igjen ;)

 

Jeg har hatt den susen hele tiden siden i høst altså. Jævla plagsomt. ;)

 

 

Har du ikke vært hos øre-hals-nese spesialist og tatt deg en hørselstest? Det kan hende hørselstap er grunnen til din øresus.

 

Jeg vet hvor irriterende det er. De første ukene var jeg deprimert (og fortsatt er, til tider) og tenkte at livet mitt nå var ødelagt, men det går bedre nå. Jeg kan sove helt fint uten å maske tinnitusen min, og så håper jeg jo selvfølgelig den er borte i løpet av de neste månedene.

 

Hvis slag mot øret er grunnen til øresusen, så har du mest sannsynlig skadet nervene i øret, og ikke selve øre cellene/flimmerhårene. Det positive nyheten er at kroppen kan reparere nerve skader, men at det kan ta opp til 12-18 måneder. Nerve fibreren kan gro, men hvis jeg husker riktig gror de "bare"  1 cm hver måned. så det tar sin tid.

 

Håper alt løser seg for deg. Ingen fortjener å leve med denne ulyden i hodet...

Lenke til kommentar

 

Jeg sliter med øresus. Men faktisk: i dag og i går har jeg vært helt bra. Nå har jeg gått med øresus kronisk siden i høst. Jeg vet ikke hva som forårsaket det: kan være dårlig hørsel... Jeg fikk et slag mot høyre øret før det hendte, men det er ikke sikkert at det er det slaget. Slag med en håndflate... 

 

Men i dag er jeg ganske bra. Men når vi prater om det så føler jeg at susingen kommer igjen ;)

 

Jeg har hatt den susen hele tiden siden i høst altså. Jævla plagsomt. ;)

 

 

Har du ikke vært hos øre-hals-nese spesialist og tatt deg en hørselstest? Det kan hende hørselstap er grunnen til din øresus.

 

Jeg vet hvor irriterende det er. De første ukene var jeg deprimert (og fortsatt er, til tider) og tenkte at livet mitt nå var ødelagt, men det går bedre nå. Jeg kan sove helt fint uten å maske tinnitusen min, og så håper jeg jo selvfølgelig den er borte i løpet av de neste månedene.

 

Hvis slag mot øret er grunnen til øresusen, så har du mest sannsynlig skadet nervene i øret, og ikke selve øre cellene/flimmerhårene. Det positive nyheten er at kroppen kan reparere nerve skader, men at det kan ta opp til 12-18 måneder. Nerve fibreren kan gro, men hvis jeg husker riktig gror de "bare"  1 cm hver måned. så det tar sin tid.

 

Håper alt løser seg for deg. Ingen fortjener å leve med denne ulyden i hodet...

 

Jeg har bestilt time. Jeg vet ikke årsaken til øresusen, men tenker på tre ting: enten har jeg et hørselstap, eller så er det et slag mot øret som har gjort det, eller så har jeg følt meg ganske så trøtt i det siste så vet ikke hvordan blodtrykket er.  Haha ser du på katten på profilbildet mitt her inne, så ser du hvor sliten jeg føler meg for tiden ;) hahaha... så kanskje det er blodtrykket som er høyt , jeg vet ikke. Men det kan være stress og. Har hatt en del påkjenninger. Får se hva legen sier. :)

 

Håper det går over, og takk for informasjon. Det er irriterende med den susen, men jeg er ganske flink til å koble den ut føler jeg. :) 

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Jeg har bestilt time. Jeg vet ikke årsaken til øresusen, men tenker på tre ting: enten har jeg et hørselstap, eller så er det et slag mot øret som har gjort det, eller så har jeg følt meg ganske så trøtt i det siste så vet ikke hvordan blodtrykket er.  Haha ser du på katten på profilbildet mitt her inne, så ser du hvor sliten jeg føler meg for tiden ;) hahaha... så kanskje det er blodtrykket som er høyt , jeg vet ikke. Men det kan være stress og. Har hatt en del påkjenninger. Får se hva legen sier. :)

 

Håper det går over, og takk for informasjon. Det er irriterende med den susen, men jeg er ganske flink til å koble den ut føler jeg. :)

 

 

Haha, du har riktig holdning da, så du klarer deg nok.

 

Av og til kan årsaken til øresus være så enkelt som ørevoks i øret, men det er fint du har bestilt time hos legen. De finner nok årsaken.

 

Husk å oppdatere meg etter legebøsket da! Vil vite hvordan det gikk.

Lenke til kommentar

 

Jeg har bestilt time. Jeg vet ikke årsaken til øresusen, men tenker på tre ting: enten har jeg et hørselstap, eller så er det et slag mot øret som har gjort det, eller så har jeg følt meg ganske så trøtt i det siste så vet ikke hvordan blodtrykket er.  Haha ser du på katten på profilbildet mitt her inne, så ser du hvor sliten jeg føler meg for tiden ;) hahaha... så kanskje det er blodtrykket som er høyt , jeg vet ikke. Men det kan være stress og. Har hatt en del påkjenninger. Får se hva legen sier. :)

 

Håper det går over, og takk for informasjon. Det er irriterende med den susen, men jeg er ganske flink til å koble den ut føler jeg. :)

 

 

Haha, du har riktig holdning da, så du klarer deg nok.

 

Av og til kan årsaken til øresus være så enkelt som ørevoks i øret, men det er fint du har bestilt time hos legen. De finner nok årsaken.

 

Husk å oppdatere meg etter legebøsket da! Vil vite hvordan det gikk.

 

 

Hehe, det skal jeg. Jeg synes det er skummelt. Men nå i helgen har jeg vært ganske bra. Dersom jeg ikke frykter og er redd øresusen så kommer den ikke så mye, men når man blir redd den: da kan jeg garanterte at den piper som sirener i øret ;)

 

Jeg skal oppdatere om hvordan det gikk. I dag så var jeg ute å gikk en tur, og da kjente jeg at det kom noen lyder i ene øret når jeg beveget på hodet, og når det kommer vind mot øret. Men i stille omgivelser så hører jeg ikke noe til det i dag. Ganske bra i helgen, og ganske bra i dag, så det er jo positivt at det ikke hele tiden er så ille. Jeg håper det kommer seg :)

 

Kom med råd om dere har som kan ta bort øresusen om dere vet noen ;) haha. Jeg forsøker å ta den med humor. Og sier til meg selv: jada... bare pip du øret mitt...pip pip pip, sinnsykt bra musikk det hahahaha ... også ler jeg ;) Da blir pipelyden lavere og forsvinner mer. Så jeg anbefaler dere å ta det sånn.

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Hehe, det skal jeg. Jeg synes det er skummelt. Men nå i helgen har jeg vært ganske bra. Dersom jeg ikke frykter og er redd øresusen så kommer den ikke så mye, men når man blir redd den: da kan jeg garanterte at den piper som sirener i øret ;)

 

Jeg skal oppdatere om hvordan det gikk. I dag så var jeg ute å gikk en tur, og da kjente jeg at det kom noen lyder i ene øret når jeg beveget på hodet, og når det kommer vind mot øret. Men i stille omgivelser så hører jeg ikke noe til det i dag. Ganske bra i helgen, og ganske bra i dag, så det er jo positivt at det ikke hele tiden er så ille. Jeg håper det kommer seg :)

 

Kom med råd om dere har som kan ta bort øresusen om dere vet noen ;) haha. Jeg forsøker å ta den med humor. Og sier til meg selv: jada... bare pip du øret mitt...pip pip pip, sinnsykt bra musikk det hahahaha ... også ler jeg ;) Da blir pipelyden lavere og forsvinner mer. Så jeg anbefaler dere å ta det sånn.

 

 

Om jeg hadde visst om noe som kunne ta vekk øresusen så hadde jeg ikke vært her. Dessverre er det ingen kur mot det, så en må nesten bare vente på at kroppen reparerer skaden. Hvor høyt er din øresus? Jeg hører "bare" min i stille rom, men det er døds irriterende når du har vært så vandt med stillhet hele livet.

 

Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å ta det her med smil. Du er vel mye mer mentalt sterkere enn meg. Jeg er så sur på meg som har utsatt meg selv for dette. Hadde jeg visst om tinnitus så hadde jeg holdt meg unna høyt musikk.

 

Og det verste er jo alderen min. Jeg er bare 18 og har seriøst ødelagt hele livet mitt på grunn av noe så idiotisk som høyt musikk. Før jeg fikk tinnitus så gråt jeg absolutt aldri, men nå har jeg tatt meg til tårene hver eneste dag siden øresusen oppstod. :cry:  Jeg kommer aldri til å tilgi meg selv for det her. Hva slags navn er tinnitus uansett? Aldri hørt om det før jeg fikk det selv.

 

Er altfor negativ nå, men jeg kan ikke noe for det. Håper det går bedre med deg da...

Lenke til kommentar

Og det verste er jo alderen min. Jeg er bare 18 og har seriøst ødelagt hele livet mitt på grunn av noe så idiotisk som høyt musikk. Før jeg fikk tinnitus så gråt jeg absolutt aldri, men nå har jeg tatt meg til tårene hver eneste dag siden øresusen oppstod. :cry:  Jeg kommer aldri til å tilgi meg selv for det her. Hva slags navn er tinnitus uansett? Aldri hørt om det før jeg fikk det selv.

 

Er altfor negativ nå, men jeg kan ikke noe for det. Håper det går bedre med deg da...

Og her har du problemet ditt, holdningen du har til det hele og hvordan du begandler det mentalt.

Ja du er bare 18 år, du har hele livet forran deg så skal du bruke det til å plage deg selv mentalt overfor denne pipelyden eller skal du la livet går fremover og nyte resten av det?

Nei du kan neppe nyte stillhet lengere men det er omtrent alt du ikke kan nye, senere vil det komme mere avhengig av hvordan du behandler dge selv både mentalt og fysisk.

Etterhvert kan du ikke spille fotball kengere, du tåler ikke å drikke så mye etterhvert og det tar lengere tid og komme seg etter ei fyllekule.

Det er mange ting som endrer seg i løpet av et lyv og etterhvert som du blir eldre er det ting du ikke lengere kan gjøre på grunn av fysikken, men nyt det du kan og det du har i dag og ebkymre deg om alt annet senere eller enda bedre, la dine bekymringer drukne i det du fortsatt kan utrette og oppleve.

 

Sånn du gjør det nå dreper du deg selv langsomt ved hjelp av depresjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og her har du problemet ditt, holdningen du har til det hele og hvordan du begandler det mentalt.

 

Ja du er bare 18 år, du har hele livet forran deg så skal du bruke det til å plage deg selv mentalt overfor denne pipelyden eller skal du la livet går fremover og nyte resten av det?

Nei du kan neppe nyte stillhet lengere men det er omtrent alt du ikke kan nye, senere vil det komme mere avhengig av hvordan du behandler dge selv både mentalt og fysisk.

Etterhvert kan du ikke spille fotball kengere, du tåler ikke å drikke så mye etterhvert og det tar lengere tid og komme seg etter ei fyllekule.

Det er mange ting som endrer seg i løpet av et lyv og etterhvert som du blir eldre er det ting du ikke lengere kan gjøre på grunn av fysikken, men nyt det du kan og det du har i dag og ebkymre deg om alt annet senere eller enda bedre, la dine bekymringer drukne i det du fortsatt kan utrette og oppleve.

 

Sånn du gjør det nå dreper du deg selv langsomt ved hjelp av depresjoner.

 

 

Jeg kan ikke nyte livet når døren til kreativitet har blitt stjålet fra meg. Det var i stillhet jeg fikk de beste ideene, og jeg kan heller ikke nyte musikk lenger. Livet mitt har tatt en brått vending. Tre måneder siden var jeg en 18 år gammel gutt med et nesten perfekt liv. Jeg gjorde det bra på skolen, hadde en bra betalt jobb i tillegg, og var på mitt beste både fysisk og psykisk. Men så kom tinnitusen og stjal all gleden fra meg, og siden har ingenting vært det samme.

 

Hvordan kan jeg nyte alt annet i livet når jeg ikke finner glede i noe lenger? Søvnen er ikke på plass, motivasjonen på skolen har jeg for lengst mistet. Jeg har allerde strøket i flere fag på grunn av tinnitusen og har sluttet på jobben som et resultat av alt dette.

 

Det verste er tanken på at jeg forårsaket ALT selv. Dette er min feil. Jeg fortjener det for å ha vært så dum. Jeg har ødelagt hele livet mitt. Og når skaden først har skjedd er det ingen vei tilbake.

 

Jeg blir seriøst gal... til de som leser som ikke lider av øresus, dere skulle bare ha visst hvor takknemlig dere burde være. nyt stillheten.... :cry: 

Lenke til kommentar

Jeg har levd med tinnitus i snart 16-17 år,  noe lenger på venstre øret enn høyre.

 

Venter nå på ny time til tilpasning av såkalte maskerere, vet ikke hvorvidt disse vil hjelpe meg i hverdagen. Men jeg sørger for å aldri ha det stille rundt meg,  så har alltid lyd på, musikk eller tv.  Også om natta.

 

Hvis du er student og lignendene ville jeg snakket med skolen om dette, og gjerne fått en legeerklæring av en eller annen form, og fått sørget for at du fikk bruke musikk eller annet som kan maskere også i skoletiden.

 

Men det er ingen tvil om at det går hardt utover livet,  så man må bare gjøre det beste utav det  :)

 

Til tross for min "lange" fartstid med tinnitus har jeg altså et fint liv,  men enkelte vanlige ting kan fort bli krise,  som å glemme headset til telefonen eller lignende ;)

Lenke til kommentar

Jeg har levd med tinnitus i snart 16-17 år,  noe lenger på venstre øret enn høyre.

 

Venter nå på ny time til tilpasning av såkalte maskerere, vet ikke hvorvidt disse vil hjelpe meg i hverdagen. Men jeg sørger for å aldri ha det stille rundt meg,  så har alltid lyd på, musikk eller tv.  Også om natta.

 

Hvis du er student og lignendene ville jeg snakket med skolen om dette, og gjerne fått en legeerklæring av en eller annen form, og fått sørget for at du fikk bruke musikk eller annet som kan maskere også i skoletiden.

 

Men det er ingen tvil om at det går hardt utover livet,  så man må bare gjøre det beste utav det  :)

 

Til tross for min "lange" fartstid med tinnitus har jeg altså et fint liv,  men enkelte vanlige ting kan fort bli krise,  som å glemme headset til telefonen eller lignende ;)

 

Takk for tips. Hvordan fikk du øresus? Har volumet vært stabilt gjennom årene, eller har det økt/minsket?

Lenke til kommentar

Trolig kom øresus pga støy gjennom jobben som håndtverker,  der jeg også mistenker at det kom på det ene øret først. (Gikk med hørselvern med radio,  hvor jeg hadde det ene øret åpent for å høre kommunikasjon med andre.

 

Det andre øret merket jeg først etter en dekkeksplosjon på en bensinstasjon,  det smalt så kraftig at jeg gikk rett i knestående.  Dagen etter våknet jeg med en skingrende lyd i det andre øret.  Dette minsket så etterhvert og stabiliserte seg på et nivå.  Så har nå pipelyd i beggeørene, og den er ganske stabil i forhold til intensitet/volum.  Det kan nok forverres i perioder med mye stress hvor man blir stiv i muskulaturen, uten at jeg vet om noen direkte sammenheng der. Og da hjelper det med kiropraktor.

Lenke til kommentar

Trolig kom øresus pga støy gjennom jobben som håndtverker,  der jeg også mistenker at det kom på det ene øret først. (Gikk med hørselvern med radio,  hvor jeg hadde det ene øret åpent for å høre kommunikasjon med andre.

 

Det andre øret merket jeg først etter en dekkeksplosjon på en bensinstasjon,  det smalt så kraftig at jeg gikk rett i knestående.  Dagen etter våknet jeg med en skingrende lyd i det andre øret.  Dette minsket så etterhvert og stabiliserte seg på et nivå.  Så har nå pipelyd i beggeørene, og den er ganske stabil i forhold til intensitet/volum.  Det kan nok forverres i perioder med mye stress hvor man blir stiv i muskulaturen, uten at jeg vet om noen direkte sammenheng der. Og da hjelper det med kiropraktor.

 

Våknet du bare opp en dag med øresus, eller fikk du mange "advarsler" før det ble permanent? Jeg har lest at mange får flere av disse advarlsene de ikke tar på alvor før øresus blir kronisk, var det slik med deg også?

 

Hvor lang tid det før tinnitusen din minsket og stabiliserte seg? Uker eller måneder?

Lenke til kommentar

Forstår du er veldig bekymret for framtiden. Og jeg forstår deg veldig godt, da jeg har tinnitus selv.

 

Anbefaler deg å bli henvist til en øre-, nese- og halslege ØNH som, kan viderehenvise deg til et tinnitusmestringskurs. Kontakt gjerne også Hørselshemmedes Landsforbund, og se om du kan finne ut noe mer via de.

 

Det du trenger er å få vite at det finnes håp. Altså håp om et bedre liv. Tinnitus som lyd blir du nok aldri kvitt, om ikke legevitenskapen gjør store oppdagelser da.

 

Det beste jeg lærte fra tinnitusmestringskurset jeg deltok på var at, dersom man forsøker å få et best mulig liv og helse, så vil plagene som du opplever dempe seg, og du kan være heldig at de blir til å leve med. Ellers kan hvit støy hjelpe for en del. Går an å få til det med hørselsapparat, og da kalles det for tinnitusmaskerer.

 

Det verste med å nettopp ha oppdaget at man har fått tinnitus er alle tankene man gjør seg. Alle leger man møter på som ikke viser særlig forståelse. Og jo mer du ofrer det tanker, søk på google, prat med andre som har tinnitus, jo desto større er sjansen for at du hvil lide enda mer. Jeg sier ikke at det ikke kan bære frukte å drive med de aktivitetene, for det kan det helt sikkert gjøre, men jeg anbefaler det å porsjonere det ut.

 

Ikke driv på med det 24/7. Ta deg lange pauser på flere dager, kanskje også uker fra all leting etter svar. Tinnitus er som oftest en fantomlyd, altså en lyd som bare du hører, selv om det finnes noen unntak. Det er det ØNH-legen skal finne ut av for deg blant annet. For om legen kan høre tinnitusen, så vil det finnes andre behandlinger som passer et slikt scenario bedre.

 

Tinnitus har opphav i så mangt, så man kan ikke alltid bare skylde på hørselsskader.



Anonymous poster hash: e8e6d...619
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke nyte livet når døren til kreativitet har blitt stjålet fra meg. Det var i stillhet jeg fikk de beste ideene, og jeg kan heller ikke nyte musikk lenger. Livet mitt har tatt en brått vending. Tre måneder siden var jeg en 18 år gammel gutt med et nesten perfekt liv. Jeg gjorde det bra på skolen, hadde en bra betalt jobb i tillegg, og var på mitt beste både fysisk og psykisk. Men så kom tinnitusen og stjal all gleden fra meg, og siden har ingenting vært det samme.

 

Hvordan kan jeg nyte alt annet i livet når jeg ikke finner glede i noe lenger? Søvnen er ikke på plass, motivasjonen på skolen har jeg for lengst mistet. Jeg har allerde strøket i flere fag på grunn av tinnitusen og har sluttet på jobben som et resultat av alt dette.

 

Det verste er tanken på at jeg forårsaket ALT selv. Dette er min feil. Jeg fortjener det for å ha vært så dum. Jeg har ødelagt ødelegger hele livet mitt. Og når skaden først har skjedd er det ingen vei tilbake.

 

Jeg blir seriøst gal... til de som leser som ikke lider av øresus, dere skulle bare ha visst hvor takknemlig dere burde være. nyt stillheten.... :cry:

Tok meg den frihet å rette litt opp i posten din for livet ditt er ikke ødelagt fra nå av, det er du som ødelegger det fra nå av med din holdning til dette ubetydelige problemet der du ser på hva du hadde istedenfor å se på hva du har nå og gjør noe utav det.

Hvem vi du være om 20 år, en deprimert selvlidende person som lengter etter stillheten som aldri kom tilbake eller en person som nyter og gjør noe med det du har?

Slutt å løpe bortover perongen etter toget som gikk, det er gått og de tider du hadde er forbi og et nytt kapittel i ditt liv har startet, hva du gjør med det er opp til deg selv.

Jeg fikk dette når jeg var 23 år, altså 5 år fra nå for å sammenligne det med deg uten at dette har noen effekt på livet mitt etter at jeg fikk øresus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...