Gå til innhold

Disse mobilabonnementene gir deg mest for pengene


Anbefalte innlegg

Nå om dagen virker det som om operatørene har så like tilbud at det knapt er noen vits i å skifte. Jeg har pr. i dag Chess SjakkMatt EkstraBruk. I følge listen finnes det 6 billigere abonnementer for mitt helt vanlige bruksmønster, men kun 2 av dem er mer enn 4 kroner billigere, og begge to er søppeltjenester som ikke har betalt Telenor/Netcom for mer enn 10 Mbit/s hastighet på 4G-nettet. Uansett hvilken operatør man er kunde hos i dag kan jeg se for meg veldig få situasjoner der man faktisk får noe utbytte av å endre operator. Bytt heller abonnement internt hos operatøren din dersom det du bruker nå er feil for deg, for omtrent alle de seriøse operatørene tilbyr abonnementer i alle prisklasser.

Ikke undervurder nytten av å bytte. Konkurransen virker til å være stor, og de siste gangene jeg har byttet/byttet men ombestemt meg, har jeg blitt oppringt med tilbud fra alt fra 40 kr i rabatt i måneden permanent til halv pris i et halvt år...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at Djuice Nonstop M ligger inne med feil mengde data inkludert (2 GB istedenfor 3 GB)!

Hei!

 

Takk for tilbakemelding, skal ordne dette straks jeg er på jobb i morgen :)

 

 

 

Telipol Mikro blir utregnet feil da oppstartspris på samtaler blir lagt til månedsprisen selv om det er innenfor kvoten.

Det skal ikke være enkelt...

 

Dette virket som en litt merkelig måte å gjøre det på, men jeg skal ta kontakt med telipol i morgen, samt se om jeg får ordnet dette i kalkulatoren :)

Lenke til kommentar

Er det noe automatikk i oppdatering av priser? Benytter selv Ice, og ser at prisene som de har på sine hjemmesider ikke nødvendigvis stemmer med kalkulatoren. (10 GB abo, f.eks.)

 

Ser også at i oversikten over hastighet så er Ice oppført med forskjellige hastigheter, noen av dem mye lavere en hva de reklamerer for på sine sider, hvor de også reklamerer med lik høy hastighet på alle abo.

Lenke til kommentar

 

Noen som har erfaring med Hello? Virker nesten litt for godt til å være sant med telenornett, 40mbit, 8GB data og ubegrenset ellers til 295,-

 

Jeg gikk over til Hello i begynnelsen av november og må si meg veldig fornøyd så langt. Alt har fungert som forventet; samtaler, sms, mms, Bankid osv. Appen deres er helt grei til å se påløpt forbruk og det samme er "Mine sider"på Hello.no. Jeg opplever at jeg ikke blir strupet på hastighet i det hele tatt på 4G-nettet til Telenor.

 

Legger ved en hastighetstest jeg tok i Oslo like etter jeg fikk Hello og der fikk jeg rett oppunder 73 mbit ned og 21,5 mbit opp:

attachicon.gifIMG_5260.JPG

 

Tok en kjapp hastighetstest rett i sted og fikk som du kan se rett oppunder 53 ned og 3,5 opp, dette er hjemme i boligen min hvor dekningen veksler mellom 1-3 streker:

attachicon.gifIMG_5261.JPG

 

Som du kan se fikk jeg mer enn 40 mbit ned hver gang, og over 10 mbit ut når jeg var i Oslo.

 

Jeg mener jeg har noen målinger på "lek" abn. her jeg også, heller ikke noe struping her :) fikk 123 mbit ned, opp var vel 30+ mbit :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener jeg har noen målinger på "lek" abn. her jeg også, heller ikke noe struping her :) fikk 123 mbit ned, opp var vel 30+ mbit :)

 

 

 

Er Hello Lek jeg har også ja, kan ikke akkurat klage på manglende struping nei! Men selvfølgelig kan det plutselig blitt aktivert fra Hello/Telenor sin side, så vi får nyte full fart så lenge det varer. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Sa ikke at den var feil

 

Bare at jeg betaler 259

 

Skjønner, vi prøver å oppdatere så fortløpende som mulig, og dersom noe er feil så får vi som regel fort beskjed enten fra brukere eller fra bedriftene.

 

 

Er det noe automatikk i oppdatering av priser? Benytter selv Ice, og ser at prisene som de har på sine hjemmesider ikke nødvendigvis stemmer med kalkulatoren. (10 GB abo, f.eks.)

 

Ser også at i oversikten over hastighet så er Ice oppført med forskjellige hastigheter, noen av dem mye lavere en hva de reklamerer for på sine sider, hvor de også reklamerer med lik høy hastighet på alle abo.

Hei!

 

Dette er nok manuelt, da de fleste bedriftene oppdaterer layout og generelt sidene side veldig ofte.

 

Men jeg har fikset på ICE hastigheten til det de nå har endret til og vi setter pris på at brukerne sier ifra når noe ikke stemmer :)

 

 

Ingen problem. Skjer det samme med Talkmore FRITT 8000 (8 gb inkludert) ser jeg. Søkte på 7 gb data, og da kom den opp til 399+29 kr datapakke.

Sånn, da skal dette være fikset, mulig det tar litt tid før alle får den oppdaterte versjonen, du kan evnt. prøve "ctrl + f5" for å refreshe uten cache. :)

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Hello? Virker nesten litt for godt til å være sant med telenornett, 40mbit, 8GB data og ubegrenset ellers til 295,-

 

Har hatt 2 stk. Hello Smil abb. (68 kr/mnd) + 1 GB data (49 kr/mnd) i snart et halvt år her, og er foreløbig meget fornøyd.

 

Nå skal det nevnes at jeg hadde Xito før, som er eid av samme som Hello. Xito skrudde plutselig opp prisene på sitt billigste abbonnement en god del (og inkluderte litt ekstra data/tale/sms), så ser for meg at Hello kan gjøre noe lignende når de har fått nok kunder - altså tvinge kundene over på dyrere abb. Men foreløbig fungerer det bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Må taes med en klype salt da jeg har 5 GB data med djuice til 259 kroner

Billigste i følge listen er 279

Hei!

 

Som du kan se på djuice sin side så koster 5GB 299,-

 

http://www.djuice.no/abonnement/

 

Det er samme summen som står oppført i kalkulatoren vår

 

Sa ikke at den var feil

Bare at jeg betaler 259

Hvorfor betaler du kun 259,- da? Hadde vært greit å ta det med da eg betaler 299,-

Endret av X672
Lenke til kommentar

Hengte meg på "åpningstilbudet" til ice, med 4gb data og fritt alt annet til 199,- i mnd. Frøkna har samme med 1gb til 99,- og vi er godt fornøyd med det.

Full 4g dekning her vi bor langt utpå hedmarksbygda, med 20 -25 mb både opp og ned i fart.

Men jeg bytte fort til noe annet om det rette tilbudet dukker opp, har ingen "lojalitet" mot teleoperatører...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...