Gå til innhold

Disse mobilabonnementene gir deg mest for pengene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne artikkelen er vinklet helt feil. Du trenger ikke 40 mbit for å surfe på mobil, en mobilside tar kanskje 500kbyte, med 10 mbit er dette lastet ned på et halvt sekund, mobilen din bruker uansett ca 1 sekund på å laste det ned i minnet. Mobilhastighet på 40mbit er en Hoax med tanke på at du hadde svidd av hele månedskvota di på rundt 10 min skulle du kjørt på med 40mbit.

 

Man klarer seg FINT med 10 mbit, og da vinner Hello i alle kategoriene. Dessuten tar dere ikke hensyn til at Netcom har langt dårligere gjennomsnittsdekning. Bare her i min by er det hull over alt hvor netcom detter ut, skjer aldri med telenor.

 

Foretrekker å surfe på www. fremfor m. og da merker man godt at alt lastes mye kjappere over 4G. Har Telia med 30 Mb/s og 299,- per måned for 3GB grense. Ligger som oftest mellom 1-1,5 GB per måned, men i perioder der jeg reiser, og wifi er så som så, går forbruket fort opp.

 

CD over kabel går sørgelig tregt, og stort sett er det bare jeg som brukernettet, så å få langt større datakvote på telefonen, og kuttet til grunnhastigheten (5/1,5 mener jeg å huske) som ligger inne i borettslagets avtale, frister. Men jeg orker ikke betale veldig mye mere enn per i dag, for 349,- får jeg 50/15 hjemme, og da er det ingen nedlastningsgrense, kun hastighet.

Lenke til kommentar

Dere bør ta hensyn til Telias nye Roam Like Home dersom man velger dataforbruk i Norden. Akkurat nå får jeg bare opp veldig dyre abonnementer der man må kjøpe datapakker for utlandet, mens abonnement hos Telia ville vært rundt 800 kroner billigere mtp mitt forbruk.

Lenke til kommentar

Dere bør ta hensyn til Telias nye Roam Like Home dersom man velger dataforbruk i Norden. Akkurat nå får jeg bare opp veldig dyre abonnementer der man må kjøpe datapakker for utlandet, mens abonnement hos Telia ville vært rundt 800 kroner billigere mtp mitt forbruk.

 

Godt poeng - jeg har gitt beskjed til teknisk hos oss, så skal vi få oppdatert kalkulatoren.

 

- Kurt

Endret av Kurt Lekanger
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-376f9

Veldig bra observert, G!

 

Svarene fra tilyderne er offentlige dokument, de skal logges i offentlig journal og oversendes til dem som ønsker innsyn. Kan du, G, ta på deg jobben med å følge med i journalen og poste svarene?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...