Gå til innhold

Disse mobilabonnementene gir deg mest for pengene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

 

 

Samtaler til spesialnummer?

 

Ja hva med å faktisk hjelpe forbrukeren her, og lage ordentlige sammenlikningstester, slik at man får en oversikt på spesialnumre.

Hei

Dette har jeg allerede svart på, oppgaven med å legge inn alle de forskjellige prisene og orientere seg om hvilke "regler" som gjelder blir alt for avansert til at det er noe vi kommer til å gjøre nå, men det er noe vi eventuelt kan vurdere senere. Vi ser heller ikke noe stort ønske om denne funksjonen.

Det bør du vurdere en gang til. Det er lureprisene som utgjør den egentlige forskjellen mellom operatørene.
Lenke til kommentar

 

Hei

Dette har jeg allerede svart på, oppgaven med å legge inn alle de forskjellige prisene og orientere seg om hvilke "regler" som gjelder blir alt for avansert til at det er noe vi kommer til å gjøre nå, men det er noe vi eventuelt kan vurdere senere. Vi ser heller ikke noe stort ønske om denne funksjonen.
Det bør du vurdere en gang til. Det er lureprisene som utgjør den egentlige forskjellen mellom operatørene.

Dette er nok ikke ene og alene opp til meg, og det er flere ting som må taes i betraktning her, en av disse er jo som sagt hvor mange som etterspør det, hvor ofte det endre og hvor mye jobb det er.

 

Det å få det lagt til er en relativt stor jobb og vi har på dette tidspunktet ikke mulighet til å fokusere på kalkulatoren, og dessverre så er ikke priser til spesialnummer først i rekken av funksjoner som vi vurderer/ønsker å implementere.

Lenke til kommentar

Sjekk opplysninger først!

 

Ref.:

"Med dette bruksmønsteret er det ICE mobil 1 GB til 99 kroner i måneden som er billigst. Her får du en surfehastighet på hele 50 Mbit/s og en kombinert dekning mellom ICE sitt eget nett og TeliaSonera. "

 

Har selv vært i kontakt med ICE.no med tanke på om det gikk å putte Mobil SIM kort i bredbåndsruter for å utnytte 450 båndets dekning der annen dekning mangler. Dette for å ha billigere abonnement

 

Det går ikke da ALL datatrafikk på mobil abonnement (slik som tale også er) er rutet via TeliaSonera (tidligere NetCom) sitt nett. Dermed så er det kun TeliaSonera sitt nett som brukes til mobil datatrafikk. Slik vil det være til ICE begynner med VoLTE dvs tale over LTE (4G). Det var ihvertfall beskjeden jeg fikk for ett par uker siden.

 

Leste du ikke gjennom saken min?

 

"( DET ER KUN PRIS PÅ TELEFON JEG DISKUTERER HER, IKKE HVILKE ABO SOM ER BILLIGST OG IKKE)".

 

Jeg diskuterer altså ikke på hvor mye man vil spare på operatørbytte, kun hva som er lønnsomt i forhold til kjøp av ny mobil.

 

Hvis ny pris på ny mobil er 7700,-, men du kan få den til 2600,- + rentefrinedbetaling på en mobil 300,- x 12 mnd = 6200,-. Da Kan det lønne seg med binding hos en operatør om de skulle tilby dette. En årsbesparelse på 1500,- må kunne beregnes med i regnestykket.

 

/M

Lenke til kommentar

 

Sjekk opplysninger først!

 

Ref.:

"Med dette bruksmønsteret er det ICE mobil 1 GB til 99 kroner i måneden som er billigst. Her får du en surfehastighet på hele 50 Mbit/s og en kombinert dekning mellom ICE sitt eget nett og TeliaSonera. "

 

Har selv vært i kontakt med ICE.no med tanke på om det gikk å putte Mobil SIM kort i bredbåndsruter for å utnytte 450 båndets dekning der annen dekning mangler. Dette for å ha billigere abonnement

 

Det går ikke da ALL datatrafikk på mobil abonnement (slik som tale også er) er rutet via TeliaSonera (tidligere NetCom) sitt nett. Dermed så er det kun TeliaSonera sitt nett som brukes til mobil datatrafikk. Slik vil det være til ICE begynner med VoLTE dvs tale over LTE (4G). Det var ihvertfall beskjeden jeg fikk for ett par uker siden.

 

Leste du ikke gjennom saken min?

 

"( DET ER KUN PRIS PÅ TELEFON JEG DISKUTERER HER, IKKE HVILKE ABO SOM ER BILLIGST OG IKKE)".

 

Jeg diskuterer altså ikke på hvor mye man vil spare på operatørbytte, kun hva som er lønnsomt i forhold til kjøp av ny mobil.

 

Hvis ny pris på ny mobil er 7700,-, men du kan få den til 2600,- + rentefrinedbetaling på en mobil 300,- x 12 mnd = 6200,-. Da Kan det lønne seg med binding hos en operatør om de skulle tilby dette. En årsbesparelse på 1500,- må kunne beregnes med i regnestykket.

 

/M

Eventuelt har man som regel valget om å skulle betale 200,- rentefritt i måneden også, men da må man selvsagt betale mer for mobilen også.

 

/M

Lenke til kommentar

 

Middels data (5 GB/måned) :laugh:

Du må her ta i beregning at dette er basert på den generelle forbruker og ikke oss som er litt vell glad i data ;)

Jeg trodde jeg brukte telefonen mye, men det er mest surfing (Facebook, forum, nyhetsartikler...) og en spillrelatert app hvor man er koblet til nettet. Omtrent aldri musikk eller videoer. Ligger vel på 2-3 GB i mnd.

 

Har Telipol.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Denne artikkelen er vinklet helt feil. Du trenger ikke 40 mbit for å surfe på mobil, en mobilside tar kanskje 500kbyte, med 10 mbit er dette lastet ned på et halvt sekund, mobilen din bruker uansett ca 1 sekund på å laste det ned i minnet. Mobilhastighet på 40mbit er en Hoax med tanke på at du hadde svidd av hele månedskvota di på rundt 10 min skulle du kjørt på med 40mbit.

 

Man klarer seg FINT med 10 mbit, og da vinner Hello i alle kategoriene. Dessuten tar dere ikke hensyn til at Netcom har langt dårligere gjennomsnittsdekning. Bare her i min by er det hull over alt hvor netcom detter ut, skjer aldri med telenor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne artikkelen er vinklet helt feil. Du trenger ikke 40 mbit for å surfe på mobil, en mobilside tar kanskje 500kbyte, med 10 mbit er dette lastet ned på et halvt sekund, mobilen din bruker uansett ca 1 sekund på å laste det ned i minnet. Mobilhastighet på 40mbit er en Hoax med tanke på at du hadde svidd av hele månedskvota di på rundt 10 min skulle du kjørt på med 40mbit.

 

Man klarer seg FINT med 10 mbit, og da vinner Hello i alle kategoriene. Dessuten tar dere ikke hensyn til at Netcom har langt dårligere gjennomsnittsdekning. Bare her i min by er det hull over alt hvor netcom detter ut, skjer aldri med telenor.

Selv om det ved normal surfing av nettsider fungerer fint med 10Mbits brukes mobilen i dag av mange ofte til mye mer tung databruk og da er høyere hastighet veldig velkomment. Det er ikke snakk om å bruke mer data eller bruke kvoten opp raskere (man laster jo ikke magisk ned mer ved høyere hastigher med samme bruksmønster), men slippe av å vente når man faktisk bruker kvoten.

Ved opplasting av bilder, bruk av skytjenester med store filer, nedlasting av filmer og apper, osv vil 10Mbits fort bli en flaskehals og et irritasjonsmoment. Jeg ser ikke helt poenget med i det hele tatt å ha 4G ved så lave hastigheter da du har fått samme hastighet på 3G siden 2007, men skal man ha det billigste av det billigste må det vel kuttes på noe. 

Lenke til kommentar

 

 

Hei

Dette har jeg allerede svart på, oppgaven med å legge inn alle de forskjellige prisene og orientere seg om hvilke "regler" som gjelder blir alt for avansert til at det er noe vi kommer til å gjøre nå, men det er noe vi eventuelt kan vurdere senere. Vi ser heller ikke noe stort ønske om denne funksjonen.
Det bør du vurdere en gang til. Det er lureprisene som utgjør den egentlige forskjellen mellom operatørene.

Dette er nok ikke ene og alene opp til meg, og det er flere ting som må taes i betraktning her, en av disse er jo som sagt hvor mange som etterspør det, hvor ofte det endre og hvor mye jobb det er.

 

Det å få det lagt til er en relativt stor jobb og vi har på dette tidspunktet ikke mulighet til å fokusere på kalkulatoren, og dessverre så er ikke priser til spesialnummer først i rekken av funksjoner som vi vurderer/ønsker å implementere.

 

 

 

Hva med å lage den slik som Bensinpriser-app'en. Forumet her har jo muskler i sine debattanter til å rapportere inn feilinnrapporterte priser (foreldete priser mm). La oss forbrukere gjøre litt av grovjobben. Så kan dere i administrasjonen sveipe over litt innimellom.

 

Forbruker vil jo ofte likevel besøke mobiloperatørenes hjemmesider for å verifisere om prisen fortsatt gjelder, og det gjøre nok titalls ganger oftere enn hva dere i administrasjonen har muskler til å gjennomføre. Konsentrer dere om grensesnittet for innlevering av prisene.

 

Linjene for spesialpriser er jo ganske uniforme uansett operatør. Så det burde jo være fort gjort å legge inn vel som første gang for en operatør. Ta en operatør dere tror er billig på spesialnumre, trenger ikke å være 100 % treff. Så legg opp alle andre operatører med blanke felt. La forbrukeren fylle inn for resten av operatører.

Endret av G
Lenke til kommentar

Vanvittig glad for at jeg hoppet på abonnementet "Netcom Fastpris Data" den gang det kom ut. Helt fri bruk av data, men ikke noe inkludert ringetid eller noe slikt for 249,- i måneden. Det stod den gang at det var en grense på 8GB hver måned (tror jeg det var?) før du ble satt ned til 100kb/s , men har aldri sett dette skje. 31GB så langt siden forrige faktura, så klager ikke :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...