Gå til innhold

TEST: Her er Norges billigste nettbutikk


Anbefalte innlegg

Greit at Netonnet er billigst, men de har også elendig kundeservice. Komplett er kanskje litt dyrere, men har til gjengjeld mye bedre kundeservice enn Netonnet har, så jeg handler heller der.

 

Hah. Komplett har ikke noe særlig bedre kundeservice enn Netonnet når det virkelig gjelder. De er helt ok så lenge man ikke trenger at kundebehandlerene må tenke selv. F.eks.: http://www.dinside.no/934996/fem-minutter-batteri-ikke-odelagt-mener-komplett

 

Selv holder jeg meg mye til Dustin. De har vært meget fair hele tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit at Netonnet er billigst, men de har også elendig kundeservice. Komplett er kanskje litt dyrere, men har til gjengjeld mye bedre kundeservice enn Netonnet har, så jeg handler heller der.

 

Komplett har ikke bedre kundeservice enn NetOnNet. De er ikke engang villig til å sende returseddel når du skal sende en pc eller skjerm i retur, så du må legge ut for frakten og risikere å ikke få det dekt.

Lenke til kommentar

Greit at Netonnet er billigst, men de har også elendig kundeservice. Komplett er kanskje litt dyrere, men har til gjengjeld mye bedre kundeservice enn Netonnet har, så jeg handler heller der.

 

Jeg sitter med samme mentalitet og har et veldig bra eksempel.

Jeg kjøpte en powersupply fra NetOnNet fordi komplett hadde ikke noen på 1200W inne på lager.

Når jeg hadde montert den ferdig og lagt opp kablene pent så skrudde jeg den på.

Hva som skjedde vet jeg ikke, men den var på en eller annen måte defekt og ødela mine 4 harddisker.

 

for å ta en lang historie kort så endte jeg opp med å krangle med NetOnNet i 2 uker før de sa at de endelig skulle sende meg erstatnings harddisker og pengene tilbake for strømforsyningen.

Jeg hadde pc-en min ferdig igjen 2 uker etter det fordi de var trege med å sende meg tilbake pengene og sende harddiskene.

 

Eksempel fra komplett:

For 3 år siden kjøpte jeg et hovedkort fra komplett samt alle andre nødvendige deler for å bygge en pc.

Etter å ha feilsøkt i 3 timer da maskinen ikke ville starte, ringte jeg komplett kundeservice.

Vi pratet i ca 2 timer før vi fant ut at hovedkortet antagelig var defekt.

Han sendte et nytt hovedkort til nærmeste pickup point og ba meg sende det andre i retur når jeg plukket det opp.

Dagen etterpå hentet jeg det nye hovedkortet og fikk maskinen min til å starte.

 

Jeg vil på alle måter anbefale Komplett over NetOnNet av åpenbare grunner.

Komplett har alltid kunden som første prioritet og kundeservice avdelingen har gode kunnskaper om det meste og sitter gjerne i flere timer å hjelper deg. De har også verdens hyggeligste kundebehandlere (i mine øyne).

Lenke til kommentar

Kjøpte selv 4k skjerm på helgesalg i komplett valgte å hente den i pickup point i oslo.

 

Fant ut skjermen hadde støv inni panelet, som er umulig å fikse uten å ta fra hverandre skjermen.

Valgte åpenkjøp siden jeg ellers risikerte prisavslag eller måtte betale verkstedregningen siden det er urimlig at komplett eller samsung må betale 1000 kr kanskje rundt 2000 kr for å fikse dette.

 

Problemet jeg ikke fikk samme pris igjen 3000 kr for 24" 4k skjerm.

Så fikk pengene tilbake, har man først valgt garantireprasjon får man ikke byttet og må betale frakt tilbake igjen også bruke åpenkjøp.

Så komplett skårer ikke bra på service for min del, velger ikke netonnet siden man får ikke hentet varen i oslo.

 

Men her finnes det få levrandører som gir service bortsett fra digitalimpuls i oslo, synd det er så dårlig utvalgt og høye priser.

Lenke til kommentar

Spør du meg er ikke disse pristestene veldig nyttige. Sjekk priser for hvert kjøp, så kan du ikke gå feil. Siste kjøpet mitt var fra Elkjøp, da de var billigere enn nettbutikkene. Før det var det Siba som hadde laveste pris. Før det igjen tror jeg det var Komplett som var billigest. Og alle er på min liste over kjeder jeg stoler på.

 

Bare jeg som ser på Lefdal og Elkjøp som samme butikk? Samme sortement, samme nettside (med få modifikasjoner i siste tid), samme priser etc. Elkjøp eier Lefdal, sånn FYI. Ikke det at man skal referere til dem som samme butikk, men alikevel kjipt for andre butikken som da kommer på 4. plass.

Lenke til kommentar

 

Greit at Netonnet er billigst, men de har også elendig kundeservice. Komplett er kanskje litt dyrere, men har til gjengjeld mye bedre kundeservice enn Netonnet har, så jeg handler heller der.

Hah. Komplett har ikke noe særlig bedre kundeservice enn Netonnet når det virkelig gjelder. De er helt ok så lenge man ikke trenger at kundebehandlerene må tenke selv. F.eks.: http://www.dinside.no/934996/fem-minutter-batteri-ikke-odelagt-mener-komplett

 

Selv holder jeg meg mye til Dustin. De har vært meget fair hele tiden.

 

 

Jeg skjønner at det er de som mener at 5 minutter batteri tid er det samme som et defekt batteri. Det er jo det det er i praksis. Men nå er det jo ikke det Komplett argumenterer mot heller. De sier at; det at batteriet har gjenværende levetid betyr at det er utslitt. Og at det er grunn til å anta at det er brukerens dårlige ladevaner som er årsaken. Nå er kanskje brukeren uskyldig her siden akkurat denne telefonen hadde en kjent feil med batteriet. Men logikken til Komplett er ellers ikke helt på jordet. 

 

Her er det en person som aktivt går inn for å kjøpe seg en av de dårligste telefonene på markedet, med den kjente designfeilen at batteriet ikke kan byttes av bruker uten spesialverktøy og kompetanse. Og når så dritten til slutt ryker etter et år eller halvannen, så er det ikke snakk om å gå til en "vi bytter iphonebatteri mens du venter butikk" og betale en 200-lapp. Eller kontakte Komplett når problemet oppstod, slik man er forpliktet til i henhold til forbrukerkjøpsloven. Neida, vent helt til det er 5 minutter levetid igjen. Og om ikke Komplett fikser da, så går vi til media i stedet for forbrukerrådet.

 

Batterier er forbruksvare, og de slites forskjellig avhengig av bruk. Om du må lade batteriet 5 ganger om dagen fordi du tar bilde av alle måltidene dine, og "snapper" resten av dagen. Ja, da korter du nødvendigvis inn levetiden til batteriet tilsvarende. Det blir som å klage på at bildekkene er utslitt etter bare en sesong, og så unnlate å si at du er taxisjåfør og har kjørt 200 000 Km på de med feil dekktrykk. Jeg skjønner ikke at Komplett kan lastes for at folk velger en telefon de ikke kan bytte batteri på selv. Mulig jeg husker feil, men jeg mener FTU har satt en 6 måneders grense for batterier til laptop. Fungerer batteriet fint første 6 måneder, så har det gjort jobben sin.

 

Nå bevares, Komplett er ikke perfekte. Men det må da finnes bedre saker enn denne til å illustrere det?

 

Spør du meg er ikke disse pristestene veldig nyttige. Sjekk priser for hvert kjøp, så kan du ikke gå feil. Siste kjøpet mitt var fra Elkjøp, da de var billigere enn nettbutikkene. Før det var det Siba som hadde laveste pris. Før det igjen tror jeg det var Komplett som var billigest. Og alle er på min liste over kjeder jeg stoler på.

 

Bare jeg som ser på Lefdal og Elkjøp som samme butikk? Samme sortement, samme nettside (med få modifikasjoner i siste tid), samme priser etc. Elkjøp eier Lefdal, sånn FYI. Ikke det at man skal referere til dem som samme butikk, men alikevel kjipt for andre butikken som da kommer på 4. plass.

 

Sant nok, det hjelper ikke meg at Netonnet er billigst i gjennomsnitt, om jeg skal ha ny TV, og Elkjøp har halv pris i helgen.

 

Men sånn FYI, bare for å pirke litt, så er det faktisk Dixons Group som eier Lefdal, og Elkjøp.

Lenke til kommentar

 

Batterier er forbruksvare, og de slites forskjellig avhengig av bruk. Om du må lade batteriet 5 ganger om dagen fordi du tar bilde av alle måltidene dine, og "snapper" resten av dagen. Ja, da korter du nødvendigvis inn levetiden til batteriet tilsvarende. Det blir som å klage på at bildekkene er utslitt etter bare en sesong, og så unnlate å si at du er taxisjåfør og har kjørt 200 000 Km på de med feil dekktrykk. Jeg skjønner ikke at Komplett kan lastes for at folk velger en telefon de ikke kan bytte batteri på selv. Mulig jeg husker feil, men jeg mener FTU har satt en 6 måneders grense for batterier til laptop. Fungerer batteriet fint første 6 måneder, så har det gjort jobben sin.

 

Da burde komplett og andre butikker gitt mere informasjon om dette:

 

 
Ser ikke det skal være noe forskjell på mobil\nettbrett eller laptop.
Så jeg har hatt batterier i 5 år uten problem, selv om de er lite ladet eller mye.
Så ja 3 år burde det meste vare minst.
 
Vil ikke produsentene godta dette får de vurdere å droppe å selge med batteri, eller gjøre det enklere å bytte det selv da det koster fort 1000-2000 kr å bytte batteri på slike som må på verksted. Da er det ofte ikke lønnsomt sammenlignet med å kjøpe nytt.
 
Nå vet jeg ikke om ladesyluser f.eks i Apple sine maskiner er bevis på maskinen er brukt feil i 2-3 år.
Eller om det er tilatt å bytte for levrandør orginal batteri med dårligere kapasitet eller uorginale batteri.
 
Man burde vel få samme type man hadde fra før.
 
Tror dette blir mindre og mindre problem da batteriene får bedre kapasitet og vanskeligere å misbruke.
Fleste batterier vil ikke lade om det er over 90% ladet opp.
Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ser ut som jeg er ganske utdatert med 6 måneder ja. Mener det var "standarden" før. Men det kan jo ha vært en bransje-intern tommelfingerregel. Eller så har FTU oppdatert seg på hva man har lov å forvente av ny batteri teknologi.

 

Men jeg synes fremdeles det er litt merkelig å vente til det er 5 minutter igjen på batteriets levetid før man klager. I henhold til fkl. §27, så var hun pliktig å melde fra om feilen innen 2 måneder etter hun oppdaget den. Og det har hun jo innrømmet at hun ikke har gjort.

 

Komplett fortjener kjeft for er at de ikke har satt seg godt nok inn i problematikken med et så populært produkt. Men jeg mener fremdeles det sikkert finnes bedre eksempler på dårlig kundebehandling fra demmes side enn dette. Ingen av butikkene er perfekte, heller ikke Komplett.

 

Jeg antar min mening til syvende og sist er subjektiv. Men jeg har hatt data og elektronikk som hobby i mange år. Og jeg har alltid vært på jakt etter den beste dealen. Slikt har det blitt mange kjøp av hos mange forskjellige aktører, og dertil en del returer på reklamasjonsrett. For eksempel flere hos Multicom, der min bror også har hatt et par returer. Jeg handler ikke der mer, selv om jeg gjerne vil støtte norsk, og de har greie priser. Fordi hver gang vi begge har hatt retur hos dem, så har vi måttet "krangle" med returansvarlig der. Helt utrolig dårlig.

 

Med alder og erfaring begynner man å kjenne "lusa på gangen". Så Netonnet fikk bare en sjanse hos meg. Jeg hadde en soleklar sak der de bekreftet levering men sendte feil vare. Noe de informerte meg om på mail etter de hadde sendt den, men før jeg hentet den. De ville så ha meg til å fylle ut returskjema, printe ut en returseddel, og så hente varen i oppkrav, og så returnere den for å få pengene igjen innen 14-30 virkedager!? Var vel snakk om ~8000Kr. Varen jeg hadde bestilt, og fått ordrebekreftelse på, nektet de å levere. De hadde visst feilpriset den (tror det var snakk om en tusenlapp). Som plaster på såret skulle jeg slippe å betale retur porto. Dette var jo helt vilt, så før jeg tok kontakt med forbrukerrådet prøvde jeg deres "ombudsmann". Jeg synes synd på den personen som har fått en slik en vits av en jobb, for noen ombudsmann var hun ikke hun jeg pratet med. Denne ene erfaringen var mer enn nok for meg med Netonnet. 

Lenke til kommentar

Burde være en pris for beste pris og kunde behandling.

 

Netonnet er best av samtlige av butikker nevnt i artikkelen på hvor fornøyd kundene er ifølge 2164 kundeanmeldelser med 8.88 rating. Komplett på 8.50 med 577 anmeldelser. 

 

Nå tenkte du sikkert å svare "men det er bare fordi det er billigst der", vel, ja, det er en del av den totale erfaringen en gjør seg når en handler på en butikk (åpenbart), men du får ikke best rating bare ved å oppnå de beste prisene på markedet.

Lenke til kommentar

Mange år siden, men opplevde ikke særlig kjapp Komplett den gangen - mulig de er blitt bedre? (iom de sa de la om lagret den gangen)

Bestilte komplett maskin som de hadde på lager - tok over 1 mnd før jeg fikk den. Feil og sendte den inn. Forklarte de at det mest sannsynlig var HK da minne mm var testet/eliminert bort som feil-årsak. Tok de over 1 mnd å 'fikse' og kom tilbake med samme feil. De hadde klart å skifte minnebrikker  :hmm:  - Så inn igjen og for tredje gang tok det over 1 mnd før jeg fikk den tilbake - da hadde de omsider skiftet HK og problem ble fikset.

Lenke til kommentar

 

Burde være en pris for beste pris og kunde behandling.

 

Netonnet er best av samtlige av butikker nevnt i artikkelen på hvor fornøyd kundene er ifølge 2164 kundeanmeldelser med 8.88 rating. Komplett på 8.50 med 577 anmeldelser. 

 

Nå tenkte du sikkert å svare "men det er bare fordi det er billigst der", vel, ja, det er en del av den totale erfaringen en gjør seg når en handler på en butikk (åpenbart), men du får ikke best rating bare ved å oppnå de beste prisene på markedet.

 

 

Jeg vet ikke hvor mye vi skal legge vekt på det der. I Sverige scorer Komplett 9,27 med 3829 stemmer. Mens Netonnet scorer 7,84 med 5099 stemmer. Er butikkene bedre på service i land de prøver å få innpass i?

 

Jeg tror litt av forklaringen nok er at folk i Norge gidder ikke legge inn kommentar på Komplett, de har jo handlet der 100 ganger før. Komplett er da mye større enn Netonnet i Norge? Likevel får Netonnet 4 ganger så mange karakterer. Jeg viste i denne posten for et år siden hvor stort utslag det gir hvor aggressivt butikkene går ut for å få karakterene sine i utgangspunktet. Som sagt allerede for et år siden; prisjakts karaktersystem er ødelagt..

Lenke til kommentar

Jeg handler ofte, og fra de rimeligste nettbutikkene (sammenlikner priser). For min del er det ingen som slår Komplett.no på kundebehandling.

Prisene ligger et ørlite hakk høyere enn de rimeligste, men så er vareutvalget veldig stort. Det blir mer og mer handel fra Komplett.no for min del.

Men andre kan selvfølgelig ha andre erfaringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare jeg som ser på Lefdal og Elkjøp som samme butikk? Samme sortement, samme nettside (med få modifikasjoner i siste tid), samme priser etc. Elkjøp eier Lefdal, sånn FYI. Ikke det at man skal referere til dem som samme butikk, men alikevel kjipt for andre butikken som da kommer på 4. plass.

 

Det er samme greia ja. Har flere ganger fått de til å sjekke om de har det på lager på Lefdal, når jeg har vært innom Elkjøp, og motsatt.

 

Har ganske OK erfaring med netonnet totalt sett, MEN de er litt tregere enn de "helnorske" når ting skal sendes tilbake.

Komplett greide å rote bort ei vaskemaskin (eller det var vel egentlig de som fraktet), men de sendte oss ikke ny før de fant den igjen, noe som tok nesten ei uke ekstra (noe som er kjipt når man skulle ha vaska klær)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...