Gå til innhold

TEST: Her er Norges billigste nettbutikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Komplett må forbedre retur av varer. Til å være så store er det patetisk hvor elendig det er.

 

 

Hva tenker du på? RMA? RMA prosessen hos komplett er vertfall helt suveren om du spørr meg, du fyller ut et RMA skjema, får tilsendt en forhåndsbetalt fraktseddel som du fester på pakken å leverer den på ditt nærmeste postkontor. Så går resten av seg selv, har absolutt ingenting å kritisere på det.

 

Om du tenker på returnering av varer på returrett er det noe jeg aldri personlig har gjort.

Lenke til kommentar

Og den dessidert dårligste kundeoppfølgingen jeg har opplevd i mine 20 år som postordre- og webshopkunde av datautstyr går til Dustinhome.no (...)

 

Bestilte en SSD fra Dustinhome på onsdag, torsdag morgen fikk jeg beskjed at de ikke ville sende til postboks. Da valgte jeg å avbestille ordren (svarte dette på epost da). Enda ikke fått pengene i retur! Hvor lang tid tar det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

2. Når endelig skjermkortet ankom en uke etterpå var det selvfølgelig defekt. Sendte det inntil reklamasjon som tok følgelig en måned. Må jo sendes tilbake til Frankrike. Fikk det tilbake og det tok en uke før det røyk igjen, så måtte repeate prosessen. Neste gang det ryker kommer jeg bare til å be om pengene igjen.

 

 

Retur til Frankrike? Sikker på du ikke snakker om Pixmania nå?

 

Men uansett angående Netonnet: Elendig kundeservice. Man må klage dem inn til forbrukerrådet og FTU for å få dem til å følge norsk lov. Ellers så henviser de bare til egne vilkår der de altså har gitt seg selv krav på første natt med din nye brud, og blod av førstefødte...

 

Men hey! Sparte en femtilapp! :p

Oisann! Stemmer, takk. Var passe trøtt i øya, Surrer mellom dem ettersom jeg handlet med begge i samme tidsrom. Da var skrekkhistorien min om PIxmania.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Og den dessidert dårligste kundeoppfølgingen jeg har opplevd i mine 20 år som postordre- og webshopkunde av datautstyr går til Dustinhome.no (...)

Bestilte en SSD fra Dustinhome på onsdag, torsdag morgen fikk jeg beskjed at de ikke ville sende til postboks. Da valgte jeg å avbestille ordren (svarte dette på epost da). Enda ikke fått pengene i retur! Hvor lang tid tar det?

 

 

Pengene kom tilbake lynkjappt. Betalte da med Visa. Samme opplevelse her (postboks). De må jo ha "hull i hode" som ikke ønsker postbokskunder. Har postboks. Det som er bøygen for Dustinhome.no

 

Men, alt er registrert perfekt hos Folkeregisteret. Perfekt hos Bring.no som de benytter bedriftspakketjenester i fra. Så det er hull i hode å avvise ordrer som ellers ville ha ankommet kunden uten hindre. De skylder på Bring, de skylder på at enkelte postbokskunder får trøbbel med å motta varen. De har sikkert hatt et og annet problem, kan sikkert skyldes mye rart. Men, å da avspise alle postbokskunder på det grunnlag er tull.

 

Det er selvfølgelig valgfritt å ville selge varer til noen. Skal ikke stå på det.

 

Men, noen gateadresse får de ikke oppgitt fra meg. Fordi da blir det ihvertfall krøll i postombringningens systemer.  :confused:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har også handlet en del fysisk i butikkene til Expert og Elkjøp (og mange andre butikker, men vil nevne de to spesiellt). De har en del ok ting og priser, men på en del ting så er og blir nettbutikk bedre på pris og bedre på utvalg. Slik er det bare blitt.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg er også en av de veldig mange misfornøyde kundene til Netonnet. Fikk feil på et produkt og reklamerte. Kan ikke tenke meg at noen der har hørt om forbrukerkjøpsloven.

Skal heretter heller betale litt mer for varene. Da får jeg garantert bedre service og sannsynligvis en selger som følger norsk lov (forbrukerkjøpsloven). Det er kanskje billigere over tid.

Lenke til kommentar

 

 

Komplett må forbedre retur av varer. Til å være så store er det patetisk hvor elendig det er.

 

 

Hva tenker du på? RMA? RMA prosessen hos komplett er vertfall helt suveren om du spørr meg, du fyller ut et RMA skjema, får tilsendt en forhåndsbetalt fraktseddel som du fester på pakken å leverer den på ditt nærmeste postkontor. Så går resten av seg selv, har absolutt ingenting å kritisere på det.

 

Om du tenker på returnering av varer på returrett er det noe jeg aldri personlig har gjort.

Rart, jeg har sendt rma til komplett, men aldri fått noen gratis retur lapp greie, har alltid betalt frakta selv også har jeg vært for lat til å kreve tilbake frakt kostnader ifra de.

Men har aldri fått noe fraktseddel med gratis frakt og nei, jeg blander ikke rma med angrefrist etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler det er mye subjektivt ute og går ang. Komplett. De er helt ok, men det er viktig at forbrukerne gir plass til flere aktører og ikke "cutter slack" fordi de har følelsesmessig forhold til merkevaren/butikken. Til slutt sitter man igjen med skjegget i postkassen når det er tre aktører som alle tar 200 kroner for en HDMI kabel.

 

https://www.komplett.no/product/765796/lyd-bilde/kabler/hdmi-kabler/high-speed-hdmi-kabel-1m#

 

https://prisguiden.no/produkt/microconnect-hdmi-19-19-1m-m-m-66399

 

 

Personlig handler jeg der det er billigst (ikke hvis det er avdekket dårlig behandlig av ansatte osv.) og jeg vil si det er nesten en plikt som forbruker.

Lenke til kommentar

Så ved å se alle kommentarene er ikke laveste pris alene det viktigste.

Burde være en pris for beste pris og kunde behandling.

Da er det kanskje ikke like enkelt å kjøpe seg en plass med noen lapper under bordet eller lavere pris i butikken.

Må jo også sies at det kan ikke være lett å gå opp mot gigantene som komplett og elkjøp.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...