Jump to content

kskjon

Medlemmer
  • Content Count

    151
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

247 :)
  1. Jeg tror de som her mener at Parler ikke var et sted for hatefulle ytringer bør sette seg inn i saken litt bedre. Amazon forsøkte over en lengre periode å få Parler til å innføre moderering av innlegg som var ulovlig i USA, og Parler nektet. De ble gjentatte ganger informert om brudd på AWS sine regler, men ryddet ikke opp i det. Til slutt rant begeret over for Amazon og Parler ble gitt en siste frist, som de ikke klarte å overholde. Dette startet lenge før terroraksjonen nå i januar. Det har i tillegg blitt bevist at Parler *hadde* moderering, men bare for ytringer som snakket i mot høyreekstreme. Dersom man forsøkte å argumentere mot at vold mot "venstresiden" var ok, så ble man kastet ut. Det har også blitt demonstrert at Parler hadde et slags "shadow ban"-system, der man ikke var synlig for andre brukere før man hadde demonstrert at man var langt ute på ytre høyre. Parler ønsket ikke å fjerne høyreekstreme fra siden, fordi høyreekstreme var hoveddelen av brukerene. Syns dere virkelig at Amazon bør tvinges til å hoste en slik tjeneste? Å tvinge AWS til å hoste noen på tross av gjentatte brudd på reglene ville være et soleklart brudd på ytringsfriheten. AWS, som et privat foretak har sin rett til å velge hvem de ønsker å assosieres med. Den retten har de benyttet her.
  2. "da fregatten ble rent i senk av TS Sola. Ja, den ble rent i senk av tankskipet, det var ikke fregatten som dundret inn i siden på tankskipet." Hva tror du er enklest å snu av en relativt liten og veldig manøvrerbar fregatt eller et digert tankskip? Iflg lovverket så hadde Helge Ingstad plikt til å vike for tankskipet for å unngå kollisjon: http://www.kystnavigasjon.no/bfpr/kap3.htm
  3. Mulig det er noe jeg har gått glipp av her, men hvordan kan det å stenge en fabrikk gjøre at det hoper seg opp med det produktet som fabrikken ikke lengre produserer?
  4. Kanskje TU burde informert om at "Øystein Noreng (født 1. oktober 1942 i Oslo) er professor emeritus i petroleumsøkonomi ved Handelshøyskolen BI. Professoratet er sponset av det franske oljeselskapet Total. Han har hovedfag i statsvitenskap fra Universitetet i Oslo 1967 og doktorgrad i statsvitenskap fra Université Panthéon-Sorbonne i Paris i Frankrike. Noreng har utgitt mange bøker om internasjonal oljepolitikk, særlig i tilknytning til Midtøsten. Boken «Oil and Islam» er oversatt til en rekke språk. Noreng har tidligere arbeidet i De norske Bokklubbene, Statoil, Finansdepartementet og ved Rockefeller-senteret i New York. I Finansdepartementet jobbet han i den daværende Planleggingsavdelingen. Han deltok i arbeidet med den berømte Stortingsmelding nr. 25, 1973/74. Noreng er styremedlem i det tyske gasselskapet RWE-DEA." (Wikipedia) Han virker ikke som en person som er 100% objektiv rundt temaet olje og gass
  5. Det er ganske mange elbiler som klarer rundt 50 mil uten å lade, så 30-50 mil daglig er ikke noe problem. I tillegg tar det bare minutter å lade nok til å kjøre nye 20 mil. Med mindre man omtrent daglig kjører 200 mil eller bor så langt nord at det ikke finnes et ladenett å snakke om, så er ikke en elbil noe problem.
  6. Hvis du kjører bil, tror jeg du bør vurdere en synstest. Det er vanligvis ikke så mange km jeg kjører på traffikert vei før jeg kommer over en Ford. Kanskje litt mer sjelden å se en Opel, men det er ganske langt fra å være "nesten ingen". Med unntak av pickuper så er det meste man ser av Ford og Opel på norske veier produsert i Europa, ofte i Tyskland. Veldig ofte er de også designet av den europeiske divisjonen av Ford/GM, så har fint lite med USA å gjøre.
  7. Uten varmepumpe så ville ikke jeg kjøpt den. Mener på at selv nye Zoe har varmepumpe nå? (Er for lat til å dobbeltsjekke det)
  8. Kjenner jeg FB rett så har de tatt opp stemmen til samtlige, men kanskje ikke ved å bruke denne spesifikke funksjonen, som var det eneste de benektet.
×
×
  • Create New...