Gå til innhold

TEST: Denne strømmetjenesten har flest filmer og serier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, blaft han/hun prøver å få ett ord i ordboken ;9

 

Den første tjenesten som klarer noe lignende som Spotify gjorde for audio for video er vel den evige vinner.

 

Det blir til det siste vanskelig at en HBO-serie ikke blir vist på Netflix eller omvendt , vi vet alle at det er problemet - så en lovlig popcorn er jo det alle vil ha.,

 

Jeg hadde litt trua på G-play, men de har noen film, men etter årets sesong så innser jeg at det bare er tull for de som skal følge med på alt det som mangler. Dere må jo ha fire abb. +NRK. Og det blir jo en betydelig sum til slutt.

Lenke til kommentar

 

Hva slags nedlastningshastighet må man ha for 4K egentlig?

 

Netflix selv anbefaler 25 Mbit/s. https://help.netflix.com/en/node/306

 

De anbefaler og 5 Mbit/s for FullHD. Selv med de mest ekstreme twitch streamer kommer jeg aldri over 4 Mbit/s i bitrate. Og den er satt til 3.5 som standard tror jeg. Så tror Netflix legger til litt ekstra for å være sikre. I tillegg bruker jo gjerne andre linja samtidig, og så tenker ikke folk på det, og går på forum og skriver masse stygt om at netflix ikke funker. De har jo akkurat 20 Mbit/s linje. Hvis en annen da gjør noe annet på nettet og netflix tar akkurat 20 så blir det jo hakking. Eller litt ustabilt fra ISP, som ikke er uvanlig. Men tyder på at 20 kan være tallet for Netflix da.

 

Netflix sin "UHD" er nå iallefall IKKE 4k verdt med detaljer, svært blaft bilde.

Nei, 1080p Blue-ray ser jo bedre ut. De er ikke i nærheten av å ha nok bitrate til at 4K innholdet ser ut som skikkelig 4K innhold med alt informasjon bevart. Du har 4 ganger så mange piksler, og netflix sender vel ut med 4-5 ganger høyere bitrate. 

 

Det er derfor twitch sine settings egentlig er svært gode. Der bestemmer du essensielt hvilken bitrate du vil ha. Oppløsningen er hva enn skjermstørrelsen din er, oppskaler/nedskalert fra utsendt signal. Du kan lett se forskjell på bare source og high. Det hadde jo egentlig vært bedre om de hadde gitt oss 20 Mbit/s 1080p serier, enn å gi oss 20 Mbit/s 4K. All ekstra bitrate blir jo bare brukt til ekstra piksler, ikke forbedret bildekvalitet. Det hadde sikkert vært mye bedre å la TVen oppskalere 1080p 20 Mbit/s til 4K (veldig fint forhold til oppskalering, og mange TVer er gode på det), enn det det er å faktisk se den i 4K. Men selvfølgelig 4K er jo noe de må ha. Det er jo viktig fra et markedsføringsperspektiv. Kvalitet er jo ikke så viktig... Akkurat som at økning i fps for filmer og serier til 48 fps ikke er viktig. Alltid gøy med slow motion når ting er dratt ut helt ekstremt, fordi de tar slow motion av 24 fps... Imens har vi bare TVer som prøver å legge inn bilder mellom det den får inn som signal for at du skal få en bra opplevelse. Det er helt ekstremt hvor mye teknologi det er i TVer for å kompensere for elendige video-inn signaler eller content. Hva med å bare bruke skikkelig utstyr og gjøre innholdet bra og la skjermen bare være enn skjerm. Det er en grunn til at TVer har så mye input lag og diverse lag sammenlignet med PC skjermer. Det må jo prosesseres ekstremt mye for å få til et bildet som ikke TVen blir alt for flau av å bli sett sammen med.

Lenke til kommentar

NRK koster 230 kr/mnd (2756,16 per året)

Det er IKKE gratis.

At det er tvang å være kunde og at staten tar pengene med makt om du nekter å betale er ikke det samme som gratis.

 

NRK på nett er gratis for dem som ikke betaler TV lisens. De gangene jeg har hatt standard TV så har jeg sett mye på NRK, de er bra de. Hadde jeg måttet betale 230,- for en strømmetjeneste med så mye bra innhold som NRK(.no)  så hadde jeg gjort det uten å nøle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

NRK koster 230 kr/mnd (2756,16 per året)

Du betaler strengt tatt ikke for NRK, men fordi du eier en "tv mottager". Så tåpelig det enn kan høres ut med teknologien vi idag har.
Lenke til kommentar

Appen til Netflix er også gratis. Det er abonnementet deres som koster, samme som for NRK.

 

Nei, på NRK sin app trenger en ikke logge på og en trenger følgelig ikke betale noen månedsavgift for å bruke den. Det har dog kostet penger å utvikle det en finner det men det er dekket over statsbudsjettet og kringkastingavgiften.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

NRK koster 230 kr/mnd (2756,16 per året)

Det er IKKE gratis.

At det er tvang å være kunde og at staten tar pengene med makt om du nekter å betale er ikke det samme som gratis.

Du tar så forferdelig feil, at jeg bare sier dette én gang...

 

NRK er gratis ALT NRK produserer er gratis. Du betaler ikke noe som helst for å se og høre alt NRK sender. Som sagt over meg her, kan du helt fint benytte deg av NRKs tilbud (apper og tv.nrk.no) uten å betale kringkastingsavgift.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...