Gå til innhold

Hvorfor flykter flyktningene til Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge denne siden befinner det seg over 2 millioner syrere i Tyrkia, 1 million i Lebanon, 629 000 i Jordan, 128 000 i Egypt og 245 000 i Irak. Av 507421 som har søkt asyl i Europa har 7845 søkt i Norge. Dette utgjør 1,5% av de som har søkt asyl i Europa, og 0,16% av de totalt 4 688 052 syrerne som totalt har søkt asyl. Av 10000 syrere som søker asyl velger bare 16 av dem Norge, velferdsstaten med det kalde klimaet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

"Flykningene" er ikke en monolittisk gruppe, men det ser ut som spørsmålet gjelder alle flyktninger. Utgangspunktet for et slikt spørsmål ser ut til å være at alle kommer hit. Det stemmer ikke. Det stemmer heller ikke at ingen kommer hit, og det påstår heller ingen av oss.

De har ingen spesifikke grunner til å unngå akkurat Norge, og dermed kommer de også hit, i likhet med de som drar til en lang rekke andre land. Jordan er et slikt land, det ligger i deres nabolag, og de har tatt imot rundt en million (noen fra andre land enn Syria). Tyskland har tatt imot mange flere enn tallet folk setter i halsen her i landet. Noen drar til Finland, noen til Sverige, noen stopper i Danmark, og noen kommer hit. Hvorfor? Hvorfor ikke?

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Det er jo veldig få flyktninger som kommer til Norge. De som kommer ønsker nok ett bedre liv for seg selv, og det er jo legitimt er det ikke? 

 

 

Velferdsmigranter* Og nei, det er ikke legitimt å skjule sin identitet, påta seg en annen identitet og misbruke asylinstituttet. Det koster samfunnet uhyre mye, både i penger i skjebner. For ikke å nevne de som virkelig trenger asyl og ikke får det og så opplever represalier eller tom. dødsstraff for homofili eller sex før ekteskap osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mange som tjener på innvandring. De store bedriftene som har mange ansatte sparer store penger på økt konkurranse i arbeidsmarkedet, og ender ofte opp med billigere arbeidskraft. Så har man venstreekstreme som ser på det som et mål å importere mest mulig ikke-vestlige og ikke-hvite mennesker inn til Norge og Europa for å minske den hvite andelen borgere. Enkelte partier konkurrerer også om å ha mest innvandringspositiv politikk, slik at de på den måten kan skaffe seg mange flere stemmer i fremtidige valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er jo veldig få flyktninger som kommer til Norge. De som kommer ønsker nok ett bedre liv for seg selv, og det er jo legitimt er det ikke? 

 

 

Velferdsmigranter* Og nei, det er ikke legitimt å skjule sin identitet, påta seg en annen identitet og misbruke asylinstituttet. Det koster samfunnet uhyre mye, både i penger i skjebner. For ikke å nevne de som virkelig trenger asyl og ikke får det og så opplever represalier eller tom. dødsstraff for homofili eller sex før ekteskap osv.

 

 

Sier jeg det er legitimt? Nei jeg sier det er legitimt å ønske seg ett bedre liv, om en er ærlig om det. Prøver en dog å lure systemet er det såklart ikke det. Jeg hadde gjort akkurat det samme i den situasjonen om jeg hadde muligheten, altså prøvd å skape ett bedre liv for meg selv på ærlig vis såklart. 

 

Å kalle de velferdsimigranter er bare latterlig, å tro at alle kommer her for å snylte på nav er latterlig. De aller fleste mennesker trenger å arbeide.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror heller ikke nordmenn hadde hatt noe problem med å ta inn svensker (altså etnisk svenske) flyktninger om Sverige ble invadert av (nasjonal)sosialistiske Tyskland. Problemet i dag er at mange av de som kommer til Sverige og Norge ikke er europeiske, men muslimer som mange er tilknyttet terrororganisasjoner.

 

Det er da mange etniske svenske "terrorister" også? Det finnes kjeltringer blant oss alle. Det viktigste er jo å skille dem ut, uavhengig om de er muslimer eller fra andre religioner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror heller ikke nordmenn hadde hatt noe problem med å ta inn svensker (altså etnisk svenske) flyktninger om Sverige ble invadert av (nasjonal)sosialistiske Tyskland.

 

Ville ikke argumentet da hvert at Svensk talende tyske nasjonalsosialister ville infiltrert de Svenske flyktningene så vi ikke kunne ta imot disse?

 

 

 

Problemet i dag er at mange av de som kommer til Sverige og Norge ikke er europeiske, men muslimer som mange er tilknyttet terrororganisasjoner.

 

Problemet er nettopp det du skriver her, du har plassert en gruppe mennesker i en bås som du kaller "Ikke europeisk" som du har en rekke fordommer mot. Som du går videre og spesifiserer ned til en gruppe mennesker med en spesifikk gudetro altså muslimer, og fordommene dine forteller deg at muslimer er knyttet til terrororganisasjoner. 

 

Har du noen tall som viser hvor mange av disse skumle muslimene som er knyttet til terroristorganisasjoner? Eller hvor kommer denne frykten din fra?

 

Hvor mange av terror hendelsene i Europa i løpet av de siste 5 årene tror du ut fra dine bias holdninger at muslimene og andre trossamfunn står for? 

90%? 50%?

Nope det er rundt 2%.. De resterende 98% er foruten religiøse motiv.

 

In 2013, there were 152 terrorist attacks in the EU. Two of them were “religiously motivated.”

In 2012, there were 219 terrorist attacks in EU countries, six of them were “religiously motivated.”

 

terrorism-EU-2-638x599.png

Jeg er enig i at vi bør bekjempe terrorisme med nebb og klør men å dømme et helt trossamfunn, land, språkkultur eller hudfarge ut ifra noen enkeltpersoners idioti er helt borte i natta. Det er en grov generalisering som ikke hører hjemme i 2015, ta tak i deg selv og dine tanker før du sprer nonsens.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...