Gå til innhold

Kamptråd - Norge vs Ungarn (EM-playoff) | Returoppgjør: 15.11.15


Latias

Anbefalte innlegg

Bortkastet tid og penger. Høgmo har én plan. Få det første målet og deretter sikre ledelsen. Om det mot formodning er motstanderen som tar ledelsen så er det takk og farvel. Null plan B, null kreativitet. Høgmo vet rett og slett ikke hva man skal gjøre når man ligger under i fotballkamper.

 

Søderlund kan jobbe så mye han bare orker, men når han bommer på de sjansene han gjør så har han ingen verdens ting å gjøre på landslaget. Hva er det vi snakker nå, ett mål på 25 kamper? Det er føkkings San Marino-nivå på fyren.

 

Johansen har jeg vært stor fan av det siste halvannet året, men nå er det på tide med en pause. Han får ikke til noen ting. Bergets purple patch fra sensommeren har også tatt slutt. Det er faktisk litt trist når den største offensive trusselen er høyrebacken.

 

Det som svir ekstra er at Ungarn faktisk ikke er så gode. Vi gir dem akkurat det de vil ha. Tabber oss ut defensivt, bommer på gigasjanser og spiller av en eller annen grunn veldig smalt. Hvor er vingene, bredden? Det ble action hver gang Omar benyttet seg av bredden, men hvorfor var det ingen andre som utnyttet bredden? Per Ciljan må gjerne starte med Tettey på midten, men jeg håper det var siste gang vi så han på kanten. Fyren eier ikke tempo. Mot sånne lag må begge kantspillerne konstant stå helt på sidelinjen. Skap hull i forsvarsleddet. Helland MÅ starte på søndag. Tar gjerne Aleesami også, vi trenger offensive løp og vilje fra samtlige fire backer/vinger.

 

Clattenburg er forresten en vits av en dommer, men det er ikke noe vi ikke visste fra før av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva gjorde Moi siden du mener han var så bra? La jo knapt merke til at han var på banen etter han kom inn. Moi fikk et kvarter, Helland fikk 5 minutter, og jeg mener vi så mye mer til sistnevnte. Moi grep virkelig ikke sjansen. Håpte på et friskt innhopp av han.

 

Sjekket litt statistikk. På det kvarteret sendte han hele 6 pasninger, hvorav 5 vellykkede, men tre av dem bakover. Videre hadde han kun 11 berøringer på tiden han fikk. Statistikk er ikke alt, men kan virkelig ikke skjønne hva du så i han idag.

Endret av Knewt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jarstein
Omar - Hovland - Forren - Aleesami
Tettey - Skjelbred
Helland - Ødegaard - Moi
Pedersen

 

Mitt ønsket lag. Nyland er rusten, tar heller en som spiller regelmessig og som gjør det bra for tiden (men vi vet alle at det blir Nyland som står). Berisha har jeg sett for lite av til å kunne bedømme. Jeg hadde faktisk gått for to rene spisser om vi hadde hatt noen dugende. Kjipt å komme til innlegg gang på gang og ikke ha noen som kan avslutte i feltet.

 

Vi må gå all out attack skal vi sjans. Spiller ingen rolle om det blir en baklengs i og med at vi uansett må ha to scoringer skal vi vinne i 90.

 

Og hvem enn som oppfordrer til alle de udugelige flikkene og hælsparkene må bli fortalt at dette landslaget ikke består av Iniesta, Messi, Suarez og Neymar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Hva svarte er begrunnelsen for å ha Henriksen på banen? Svak i dueller, konstant feilplassert, total mangel på spilleforståelse, elendig passningskvalitet, treg og blottet for killer-instinkt. Få fyren ut!

Hva begrunnelsen er? Formspiller, kommer til å være førstemann på blokka når årets lag i Eredivisie skrives, om han ikke faller igjennom utover våren.

 

Det jeg lurer på er hvor mye Eredivisie har sunket i kvalitet når en så dårlig spiller angivelig gjør det bra. Og om Henriksen nå er i form så vil han knapt holde tippeligastandard om formen skulle falle bitteliten. Henriksen var totalt bortkastet hele kampen i går og vi kunne like gjerne ha spilt 10 mot 11 hele kampen.

Lenke til kommentar

Danskene har rett. Vi er bare en gjeng fjellaper med nisselue på, ubrukelige i all sport utenom ski som egentlig ingen andre enn oss selv bryr oss som.

 

Gapahuk på torvet i morgen for Høgmo og spillere. Fy faen så skammelig og flaut dette her er.

Blir fint det. Kan de tenne bål og koke litt kaffe, og kose seg.  :D

Lenke til kommentar

Er jo lov å håpe på at det skjer noe drastisk innen kampen innen søndag. Pedersen og Moi må selvfølgelig inn, det samme burde nok Aleesami med tanke på at Ungarn sikkert kommer til å ligge 10 mann i forsvar hele kampen. Hadde også blitt glad om Høgmo var tøff nok til å få vekk han sutrepaven på midten som strør rundt seg med feilpasninger og hælspark, og kjefter på det som er av medspillere og dommere. Hvorfor ikke gi Selnæs sjansen?

Endret av Akrobaten
Lenke til kommentar

Ungarns 10 siste hjemmekamper:

 

  • Ungarn - Danmark: 2-2 - privatkamp
  • Ungarn - Albania: 1-0 - privatkamp
  • Ungarn - Kasakstan: 3-0 - privatkamp
  • Ungarn - Nord Irland: 1-2 - EM kval
  • Ungarn - Finland: 1-0 - EM kval
  • Ungarn - Russland: 1-2 - privatkamp
  • Ungarn - Hellas: 0-0 - EM kval
  • Ungarn - Litauen: 4-0 - privatkamp
  • Ungarn - Romania: 0-0 - EM kval
  • Ungarn - Færøyene: 2-1 - EM kval

Målforskjell 15-7. 5 seire, 3 uavgjorte og 2 tap.

Ser vi på tellende kamper (EM-kval) har Ungarn en målforskjell på 4-3. 2 seire, 2 uavgjort og 1 tap.

 

 

Norges 10 siste bortekamper:

 

  • Moldova - Norge: 1-2 - privatkamp
  • Polen - Norge: 3-0 - privatkamp
  • Tsjekkia - Norge: 2-2 - privatkamp
  • Frankrike - Norge: 4-0 - privatkamp
  • England - Norge: 1-0 - privatkamp
  • Malta - Norge: 0-3 - EM kval
  • Azerbadsjan - Norge: 0-1 - EM kval
  • Kroatia - Norge: 5-1 - EM kval
  • Bulgaria - Norge: 0-1 - EM kval
  • Italia - Norge: 2-1 - EM kval

Målforskjell 11-18. 4 seire, 1 uavgjort og 5 tap

Ser vi på tellende kamper (EM-kval) har Norge en målforskjell på 6-7. 3 seire, 0 uavgjort og 2 tap.

 

 

I skrivende stund har Unibet følgende odds:

post-286105-0-94383700-1447423511.png

 

post-286105-0-94383700-1447423511_thumb.png

Lenke til kommentar

 

Det som bekymrer meg mest er hvor lite vi skapte etter Ungarn scoret 1-0 målet sitt. Hadde vel én sjanse frem til Helland kom på banen i det 83.minuttet i andre omgangen? 

 

  • Som sagt tidligere, vil jeg heller ha Jarstein i mål enn en rusten Nyland. 
  • Aleesami MÅ starte i Ungarn da han er mye bedre offensivt enn Høgli. 
  • Johansen bør benkes. Elendig spiller, elendig form. 
  • Moi fortjener ikke å starte etter dagens kamp. Berget kan fortsette, men vil gjerne se Helland på motsatt kant. Ciljan kan spille indreløper eventuelt benkes. 
  • Både Pedersen og Søderlund er elendige. Start med Berisha på topp please.

 

Jarstein

Elab, Forren, Hovland, Aleesami

Tettey, Nordtveit/Ciljan

Helland, Henriksen, Berget

lBerisha

 

 

 

helt enig med at aleesami må inn, høgli var jo aldri borti ballen(kan sikkert telle det på 1 hand antall berøringer). tror ikke det var høgli sin feil at han aldri fikk ballen for han sto ledig ofte. men en mer offensiv aleesami, vil hjelpe berge, sann han ikke blir helt alene ut på venstre sida. 

søderlund bør heller ikke starte, ikke i form, holder en knapp på Pedersen. 

ellers er jeg helt enig i laget ditt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...