Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har spilt Skyrim VR i hvertfall 50-60 timer.

 

Jeg hoppet over den oppussede vanlige utgaven av Skyrim, og hadde ikke spilt Skyrim siden release når jeg startet opp VR utgaven. Jeg kan være enig i at grafikken ikke er top notch eller på noen måte sammenliknbart med RE7 i VR, men etter 10-15 minutter var grafikken litt glemt. Det føltes ganske utrolig å se opp i himmelen og se på stjernene, eller lene hodet til siden, for å se hva som skjulte seg rundt hjørnet inne i en hule. For meg er det ett av de bedre PSVR spillene, da det er så mye annet som suger deg inn enn grafikken. Å slåss mor drager er helt fantastisk, spesielt når de flyr over deg.

 

Noen ankepunkter er det, selve skill systemet synes jeg er ganske tungvint, det samme med inventory. Jeg spiller sittende med en DS4, og det å måtte endre stilling for å «se» hele inventoryet kunne vært løst på en bedre måte. Hadde jeg spilt stående med Move kontrollere så hadde jeg nok ikke følt det samme problemet.

 

Men alt i alt, absolutt verdt en titt! Jeg ble heller ikke kvalm av å spille det. PSVR spillet Rigs foreksempel, kan jeg bare glemme etter 5 minutter. Det er en god del innstillinger du kan gjøre slik at spillet blir mest mulig optimalt for deg. Jeg har satt opp mitt til å endre kamera vinkel 45 grader eller noe slikt, når jeg snur på stikka.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt Skyrim VR i hvertfall 50-60 timer.

 

Jeg hoppet over den oppussede vanlige utgaven av Skyrim, og hadde ikke spilt Skyrim siden release når jeg startet opp VR utgaven. Jeg kan være enig i at grafikken ikke er top notch eller på noen måte sammenliknbart med RE7 i VR, men etter 10-15 minutter var grafikken litt glemt. Det føltes ganske utrolig å se opp i himmelen og se på stjernene, eller lene hodet til siden, for å se hva som skjulte seg rundt hjørnet inne i en hule. For meg er det ett av de bedre PSVR spillene, da det er så mye annet som suger deg inn enn grafikken. Å slåss mor drager er helt fantastisk, spesielt når de flyr over deg.

 

Noen ankepunkter er det, selve skill systemet synes jeg er ganske tungvint, det samme med inventory. Jeg spiller sittende med en DS4, og det å måtte endre stilling for å «se» hele inventoryet kunne vært løst på en bedre måte. Hadde jeg spilt stående med Move kontrollere så hadde jeg nok ikke følt det samme problemet.

 

Men alt i alt, absolutt verdt en titt! Jeg ble heller ikke kvalm av å spille det. PSVR spillet Rigs foreksempel, kan jeg bare glemme etter 5 minutter. Det er en god del innstillinger du kan gjøre slik at spillet blir mest mulig optimalt for deg. Jeg har satt opp mitt til å endre kamera vinkel 45 grader eller noe slikt, når jeg snur på stikka.

 

Var eit liknande inntrykk eg satt att med etter å ha sjekka ut nokre reviews og gameplays. Kunne tenkt meg å prøve både sittande med DS4 samt ståande med Move. 50-60 timer er mykje i eit VR-spill. Kan vente litt med oppgradering av skills samt holde meg til få våpen. Bruke inventory minst mulig burde funke. Blir muligens Skyrim VR på meg da. :)

 

Sist eg spillte skyrim var vel til PS3. Har prøvd på PS4 og syns det virka betre på mange vis, men husker ikkje kvifor eg lot være å kjøpe til PS4. Liker ikkje melkeprodukt, men VR blir litt annleis. :)

Lenke til kommentar

PSVR var en "døgnflue" som gikk over.

Mange håpet annerledes, men bare å innse.....

Sony har solgt næsten 1 million Playstation VR headset

https://mobil.nu/sony/sony-playstation-vr-headset-solgte-enheder-76922

Er ikke det her bra da.

Super Data Rapport: 6.3 millioner VR headsets er solgt i 2016

http://vrgamer.no/2017/02/05/super-data-reports-that-over-6-3-million-vr-headsets-was-sold-in-2016/

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...