Gå til innhold

Hvorfor lærer ikke Putin seg engelsk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Den dagen de to landene får la folk gjøre som de vil så blir det verdenskrig.

 

Hva får deg til å tro det? Russere og kinesere er vel helt ålreite mennesker det?

 

Alt for store folkmasser til å la gjøre som de vil.

 

 

Russland har da ikke så høy befolkning. Bare ca. halvparten av USA. Befolkningen i Kina er selvfølgelig voldsomt høy, men jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor det skulle føre til krig. Historien sier fremdeles at to demokratiske land aldri har vært i krig med hverandre, så i mine øyne er et fritt og demokratisk Kina/Russland det beste som kan skje for å unngå krig.

Lenke til kommentar

Tror også at demokrati i Russland og Kina ville vært positivt. Problemet er at de ikke har demokratiske tradisjoner, så ved et eventuelt demokratisk valg, så er det ikke nødvendigvis slik at de som kom til makten ville vært interessert i å fortsette med demokrati.

 

Egypt er et godt eksempel på dette. Der styrte Hosni Mubarak med sterk hånd i 30 år. Kanskje ikke spesielt demokratisk, men alternativene som har kommet etter (islamister vs militære) er dårligere. Det samme ser man i Syria og Irak. Hadde de hatt et tydelig og godt demokratisk alternativ til Assad og Hussein, så ville dette definitivt vært bedre, men det har de ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Den dagen de to landene får la folk gjøre som de vil så blir det verdenskrig.

Hva får deg til å tro det? Russere og kinesere er vel helt ålreite mennesker det?

Alt for store folkmasser til å la gjøre som de vil.
Du tror at hvis et folk endelig får frihet, så er det første de gjør å samle seg frivillig og frivillig gå til krig? Du tror ikke de vil være opptatt med å nyte sin nyvunnede frihet på hver sin kant et par dager først?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Putin kan nok mykje meir språk enn han vil innrømme. I følge wikipedia så snakker han flytande Fransk og Tysk.

Etter at han blei president skal han angivelig ha tatt engelskundervisning og har blant anna hatt uformelle samtalar med Bush på engelsk, men han bruker konsekvent russisk i formelle situasjonar.

 

I tillegg snakkar han flytande svensk etter ha vært stasjonert i Helsinki, men eg kan kun finne eksempler på at han har snakka svensk med andre KGB agentar. Det er sjefen i Kreml Sergei Ivanov som vistnok har uttalt at han og Putin av og til snakkar svensk seg i mellom, og at Putin har ei stor interesse for språk sjølv om han ikkje har språkutdanning.

 

Som er en tydelig indikasjon på at han er veldig smart, jeg har lest og hørt at folk som kan fler språk ofte er smartere enn mange andre. Jeg tror Mr. Putin har tunga rett i munnen og tenker mer realistisk enn de fleste andre verdensledere. Nå må man også huske at det er en stor maskin bak alle politikere så i Russland er visst den maskinen mer oppegående enn mange andre steder.

 

Når man bare tenker på kapitalisme og mye styres av rike menn gjennom ekstrem lobbyvirksomhet i vesten så blir bildet ganske skummelt. Jeg har ikke sett noenting om lobbyvirksomhet på den skalaen vi har i vesten i Russland. Jeg sier ikke at det ikke eksisterer der, men for meg så virker det som om politikerne styrer landet med sine egne meninger og meningene deres kommer fra fornuftig tankegang med tanke på situasjonen her i verden. Det er absolutt ikke så dårlig i Russland som mange skal ha det til, men vi er veldig lettpåvirket når vi ser videoer av uteliggere for eksempel så det er veeeldig lett å påvirke oss til å tro at det er mye verre enn det er. Jeg har sett nok av videoer fra USA der folk har det dårlig, de videoene er like ille som de fra andre land.

 

Nå kan ikke jeg veldig mye om politikken i Russland (eller resten av verden), men jeg vet nok til å få et inntrykk av at det går stadig dårligere i vesten og bedre i Russland og Kina.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kom til å tenke på denne tråden igjen..

 

Hvor i all verden er beviset på at Putin snakker bra engelsk? Aldri sett eller hørt, og de som har jobbet med han sier at han forstår engelsk godt, men at han ikke snakker det særlig bra. 

 

Hvis han var så god i engelsk, hvorfor snakket han da ikke engelsk under talen sin i FN forleden? Oversettelsen hans fra vestlig media ble jo manipulert (ikke tydelig manipulsjon, men forandringer i setningsoppbygning osv slik at budskapet ble forandret) 

 

Finner dere noen klipp hvor putin faktisk snakker engelsk?

 

Finner denne..men vil ikke si han snakker godt engelsk

 

Endret av Capitalist/Minimalist
Lenke til kommentar

 

Men hvorfor snakker han ikke engelsk? Er han ikke redd for at vestlig media oversetter ham feil? Nå som han har momentum og øker i popularitet i vesten burde han vel sørge for å i det minste å snakke engelsk?

 

Det er psykologi. Ved å snakke sitt eget språk sier han at Russland og han selv er så viktige at vi andre får ta oss bryet med å lære oss russisk. Og i forhandlinger og internasjonale møter er det et tegn på likeverdighet. Hvorfor skal han snakke engelsk og ikke Obama snakke russisk...?

 

Han snakker engelsk når han tjener på det, dog med en tydelig russisk aksent:

 

https://www.youtube.com/watch?v=3K3johUezdg

 

Geir :)

 

 

Det er altså DERFOR russerne i CS:GO nekter å snakke engelsk...!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siste her;

 

At man kan synge innlærte sanger på engelsk betyr ikke at man kan engelsk. En pappegøye eller japansk karaokesanger, uten sammenligning for øvrig, kan ikke engelsk. De kan imitere. 

 

Altså, Putin kan fortsatt ikke engelsk....

Innlegg #9 inneholder en tale hvor Putin snakker engelsk helt fint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må bare hoppe inn her. 
Russland anser seg selv som en bedre og større nasjon enn USA. Det å snakke russisk i offentlige sammenhenger er bare et smart trekk og positivt for Russland. Fremmer Russland og det russiske språk. Andre blir nødt til å lære seg russisk da. 
Videre, så er det ingen hemmelighet at Russland og USA ikke er bestevenner. Hvorfor skal russland bøye seg og snakke det engelske språk, ergo "fiendens" språk. 

Når det gjelder politikken til landet, så vil jeg si at Putin har styrket landet mye og han har mye av ansvaret for Russlands posisjon idag. Etter at S.U. ble oppløst, ble jo såkalte Russland et svakere (/svakt) land. I tillegg var tidligere president og ledere i landet svært dårlige (etter min mening da). De håndterte ikke landets politikk i en måte som var til landets beste. Om akkurat dette kunne jeg skrevet flere sider om, men orker ikke det nå. 
Uansett, hatten av for Putin. Han er god og sterk leder. 

 

Russland har også en sterkere kultur enn andre vestlige land, som blant annet Norge. Vi bøyer oss for mye for USA og adopterer deres kultur og vaner. Norsk kultur er snart borte. Jeg synes dette er en stor synd. En land uten kultur mister litt av identiteten sin. 

 

Orker ikke å skrive mer :p Tror jeg falt litt off-topic

Lenke til kommentar

Jeg har lest at Vladimir Putin faktisk lærer seg Engelsk nå og et par år tilbake. Det er uansett ikke enkelt å lære seg et nytt språk i så høy alder, så jeg tviler på han vil kommunisere med omverden på Engelsk.

 

Foruten det, så snakker han Tysk. Han snakker av og til Tysk i offentlighet.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

For å si det slik, jeg ville heller valgt at Putin overtar styringen her i landet enn at vi i fremtiden blir styrt av islam. Nesten så jeg ønsker ham velkommen når jeg ser hvilken veg det går med Norge og Europa.

Nei, du burde ville å bygge opp på det Norge engang stod for, og som gjorde andre land i Europa misunnelige. Demokratiet i Norge var ikke alltid noe man bare sa. Bygg på det gode ved et demokratisk styre isteden for å falle så lavt at du beveger deg mot Putin. Folk som deg må begynne å se mere av "the big picture" isteden for bare 2 cm av rammen.

Lenke til kommentar

Har vært borti en jobb der et norsk firma skulle skrive kontrakt om å gjøre en større jobb for et annet norsk firma, i Russland.
Kontrakten ble oversendt den norske underleverandøren.
På russisk.

Det ble et strev for å få en engelsk utgave av denne. Russerne var tverre på dette punktet.


 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...