Postkassestativ Skrevet 4. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2015 Er det bare meg, eller er mange bilselgere som ikke har peiling på bil. Virker som om de er ansatt kun pga. selgererfaring 3 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 4. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2015 Ikke bare deg. Har tilgode å treffe en med skikkelig peil. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 4. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2015 Helt enig med deg, når en kommer med noen spørsmål ang. både nye og brukte modeller (på merkeverksted) så må de se etter i brosjyrene. Det kan jeg jo gjøre selv som jeg sier til noen av dem, jeg trodde du kjente til produktene fra eget merke er stort sett kommentaren jeg kommer med da........ 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2015 Det er vell derfor de er ansatt som selger og ikke på verkstedet... Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2015 Jeg har ikke lyst til å kjøpe bil av noen som ikke har peiling på hva de selger. De remser opp en masser av utstyr uten å si hva det er. 1 Lenke til kommentar
CYA Skrevet 4. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2015 (endret) Definitivt. Og ikke minst sleip som pokker, spesielt ved innbytte-situasjoner; snakk om å prøve å oppnå dobbel avanse for samme krone innbetalt fra kjøper. Tok kaka da jeg fikk tilbudt innbyttepris 70 000 lavere enn markedspris på lørdag. Fikk snakket opp innbytteprisforslaget til selger 20 000 kr før jeg gikk ut døren. Tar opp kampen på ny i morgen. Går neppe med på implisitte 27 % avanse for selger (status da jeg gikk ut) når bilen for knappe 3 uker siden har vært inne på long-life service hos samme forhandleren. Er da makan til påslag man skal ha for å vaske bilen, kompensere kapitalbinding og legge den ut for salg igjen..... Endret 4. oktober 2015 av CYA Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2015 Jeg har ikke lyst til å kjøpe bil av noen som ikke har peiling på hva de selger. De remser opp en masser av utstyr uten å si hva det er. Om selger ikke har satt seg inn i produktet så er han jo åpenbart dårlig i jobben sin. 1 Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 4. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2015 Har sikkert ikke noe med emne å gjøre men for å begynne, jeg er ekte BMW mann tvers igjennom, meg og fattern har hver vår bmw og tenkte det ville være gøy å stoppe innom en skikkelig salong når vi var på tur i drammen og oslo for å kikke litt. Mens vi går der slenger jeg bare enkelt ut til han og sier at "fettern min vil dessverre ikke ha bmw, han liker Audi bedre" så sitter en bilselger på pulten sin og sier litt over middels lydnivå "ssssssjj!! ikke si det ordet her inne. Ska'ru ha juling? er nemlig mange spisse ører her inne som rettes din vei når du sier sånn".. Jeg ble faktisk en smule forbanna og sa det som det var, det var ikke sånn ment vi har en som liker det merket bedre. Det jeg satt med igjen da jeg gikk ut av butikken var "ja det var fine biler, men ehhh for en svetting han der som prøvde å være morsom". Sleipt og kleint. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2015 Det fins både dumme selgere og dumme kjøpere. Man trenger ikke særlig stor hobbyinteresse av bil for å kunne vesentlig mer enn en selger. Det er tross alt det han er, en selger. Ikke verkstedansvarlig f.eks. Det er egne jobber det. Dumme kjøpere er i den andre skalaen. F.eks de som har låst seg fast på ett merke: Det er veldig dumt for dem. 1 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 4. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2015 Man burde nå kunne forvente at en selger kjenner produktene han/hun selger godt. 1 Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 4. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2015 Det fins både dumme selgere og dumme kjøpere. Man trenger ikke særlig stor hobbyinteresse av bil for å kunne vesentlig mer enn en selger. Det er tross alt det han er, en selger. Ikke verkstedansvarlig f.eks. Det er egne jobber det. Dumme kjøpere er i den andre skalaen. F.eks de som har låst seg fast på ett merke: Det er veldig dumt for dem. kan du utdype litt mer? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2015 Man burde nå kunne forvente at en selger kjenner produktene han/hun selger godt. Ja det skal en kunne forvente, men teknisk innsikt er å be om for mye Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 5. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2015 (endret) Jobbet selv med bilsalg i tre år, og basert på mine erfaringer var en av kanskje 100 kunder så detaljfokusert at dette ble et problem i samtalen (jeg hadde ca 2600 kundesamtaler i året utover småpjatting som ikke førte til noe), med detaljkunnskap om ting som de fleste ikke gidder å sette seg inn i. Man skal kunne det viktigste, og det folk flest har behov for å lære. Jeg prioriterte å være en god økonomisk rådgiver og konsulent/sparringspartner i forhold til behovsanalyse fremfor å være et teknisk skryteleksikon med masse stammeord den typiske kunden ikke har et forhold til. De spørsmålene jeg ikke hadde svaret på fant jeg ut av sammen med kunden, enten med serviceavdelingen eller importørens produktspesialister. PS. Selgere som rakker ned på andre merker er et av de klareste tegnene på useriøsitet. Helt greit å vitse og tulle litt dersom kunden er med på notene, men man bør selge på egne fordeler, ikke andres ulemper. Erfaringsmessig har kundene dine gjerne et forhold til flere forskjellige merker. Mine 50 Cent Endret 5. oktober 2015 av H.A.M. 1 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2015 Man burde nå kunne forvente at en selger kjenner produktene han/hun selger godt.Ja det skal en kunne forvente, men teknisk innsikt er å be om for mye Teknisk innsikt er nå en ting. Men med tanke på prisene mye av ekstrautstyret har, så bør de kjenne godt hva det gjør eller ikke gjør. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2015 (endret) Er ikke bare bilselgere dette gjelder, som maskiningeniør forstår jeg som regel mye mer enn selgeren på alt teknisk utstyr som skal kjøpes... selv uten å ha en gang sett utstyret før.... selgere er ikke de skarpeste folka.... dem har andre jobber.... Endret 5. oktober 2015 av Henrik2k Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2015 Man burde nå kunne forvente at en selger kjenner produktene han/hun selger godt.Ja det skal en kunne forvente, men teknisk innsikt er å be om for mye Teknisk innsikt er nå en ting. Men med tanke på prisene mye av ekstrautstyret har, så bør de kjenne godt hva det gjør eller ikke gjør. Kommer helt an på hva en definerer som "godt", altså en skal vite at rygge kamera viser veien bakfra, men om en spør om oppløsning, fps osv forventer en alt for mye. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2015 Man burde nå kunne forvente at en selger kjenner produktene han/hun selger godt.Ja det skal en kunne forvente, men teknisk innsikt er å be om for myeTeknisk innsikt er nå en ting. Men med tanke på prisene mye av ekstrautstyret har, så bør de kjenne godt hva det gjør eller ikke gjør. Kommer helt an på hva en definerer som "godt", altså en skal vite at rygge kamera viser veien bakfra, men om en spør om oppløsning, fps osv forventer en alt for mye. Det er greit. Men å vite at når man kjøper Webasto, så kan man også bruke det til å sirkulere luft på sommerstid er greit å vite. Selgeren så bare ut som spørsmåltegn når jeg spurte om den funksjonen. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2015 Man burde nå kunne forvente at en selger kjenner produktene han/hun selger godt.Ja det skal en kunne forvente, men teknisk innsikt er å be om for myeTeknisk innsikt er nå en ting. Men med tanke på prisene mye av ekstrautstyret har, så bør de kjenne godt hva det gjør eller ikke gjør. Kommer helt an på hva en definerer som "godt", altså en skal vite at rygge kamera viser veien bakfra, men om en spør om oppløsning, fps osv forventer en alt for mye. Det er greit. Men å vite at når man kjøper Webasto, så kan man også bruke det til å sirkulere luft på sommerstid er greit å vite. Selgeren så bare ut som spørsmåltegn når jeg spurte om den funksjonen. Ja funksjoner skal selger være opptatt av, iallefall om han ønsker å selge ekstra utstyr.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2015 (endret) Mens vi går der slenger jeg bare enkelt ut til han og sier at "fettern min vil dessverre ikke ha bmw, han liker Audi bedre" så sitter en bilselger på pulten sin og sier litt over middels lydnivå "ssssssjj!! ikke si det ordet her inne. Ska'ru ha juling? er nemlig mange spisse ører her inne som rettes din vei når du sier sånn".. Jeg ble faktisk en smule forbanna og sa det som det var, det var ikke sånn ment vi har en som liker det merket bedre. Jeg tror heller at det er sosial blindhet som er problemet her. Selv når du videreformidler det så tolker jeg det som "friendly banter". Endret 5. oktober 2015 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 5. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2015 Mens vi går der slenger jeg bare enkelt ut til han og sier at "fettern min vil dessverre ikke ha bmw, han liker Audi bedre" så sitter en bilselger på pulten sin og sier litt over middels lydnivå "ssssssjj!! ikke si det ordet her inne. Ska'ru ha juling? er nemlig mange spisse ører her inne som rettes din vei når du sier sånn".. Jeg ble faktisk en smule forbanna og sa det som det var, det var ikke sånn ment vi har en som liker det merket bedre. Jeg tror heller at det er sosial intelligens som ikke er helt på toppen her. Selv når du videreformidler det så tolker jeg det som "friendly banter". Ja ok, du får tro det da. Hadde du vært der noe du faktisk ikke var så skulle du hørt tonefallet til selgeren. Det var ikke meget hyggelig, det var jo som å banne i kirka ved å si "Audi" inne i butikken deres og selgeren virka grinete fordi jeg sa det. Slik syns jeg ikke det skal være, han burde hatt fokus på sin egen business og ikke stukket nesa si rett i andres saker og avbrutt når jeg hadde en prat med faren min. Slik H.A.M beskrivde sin tid som selger (har også jobbet med salg en periode) så må jeg ta av meg hatten. Der har en del noe å lære. Ved å være ydmyk og være som han sier en "økonomisk rådgiver" skaper han ett mye bedre forhold til kunden enn en som kanskje hadde en dårlig dag, jeg vet virkelig ikke men som gjorde alt verre fordi han prøvde å være morsom. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå