Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min 6P skrudde seg av med 48% batteri i går når det var tre grader ute.

 

Tok den ut av bukselomma i noen veldig få minutter og så skrudde den seg av. Skal kontakte Telia nå. Andre gangen batteriet må fikses. Forhåpentligvis så får jeg pengene igjen fordi de ikke klarer å fikse eller ikke har et lager av 6P-er å ta av. Godtar ikke noe annen erstatning enn Google Pixel XL (1. gen) eller pengen tilbake, hvis de ikke klarer å fikse det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Er det bare jeg som reagerer litt på hvor mange det er som opplever i disse dager at Nexus 5x eller 6p plutselig slutter å funke? Synes jeg leser en ny melding om det nesten daglig nå. Death by design?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du får nok ikke ny reklamasjonstid, dessverre. Det var i hvertfall beskjeden jeg fikk da jeg ble tilkjent nytt lydkort på reklamasjon fire år etter kjøp.

Dette gjaldt samboeren, og vi spurte CDON etter kvittering på den nye mobilen og de sa arket vi fikk telles som kvittering. Nullstilt reklamasjonsrett ble ikke nevnt, men utifra Google-søk så kan det virke som om hvis man får kvittering for ny telefon så skal den gjelde fra da med nye 5 år. At de velger å gi en ny helt annen telefon får være på deres kappe, da den på mange måter var en nedgradering (selv om den kostet mer). Nye telefoner har 5 års reklamasjonsrett. Hvis de ikke liker det så får de heller gi pengene tilbake, men de sparer vel mer på dette.

 

 

 

Angående min egen 6P så tenker jeg at jeg må sende den inn (igjen) snart. Når den skrur seg av med 48% strøm ved 3 grader ute så er det tegn på at noe er galt. Man kan ikke godta at telefoner bare skal fungere halvparten av året her i Norge.

 

Så blir spørsmålet om de fikser min telefon, gir meg pengene tilbake eller prøver seg på at "Nei den fungerer som den skal". Er vel ikke så mange Nexus 6P på lageret å ta av heller for tiden. 

 

 

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem med lav temp og at den slår seg av med "masse" batteri igjen. Og at den ble fort tom.

 

Kjøpte den gjennom Google og ringte de. Fikk tilsendt en refurbished som så splitter ny ut, i starten av september. Ingen riper av noe slag. Batteriet er helt topp. Varer og varer. Fra 4.5 til 5.5 timer skjermtid.

 

Så skift batteri eller krev å få en ny.

 

Jeg har ihvertfall tlf ett år til. ?

Endret av Jr74
Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem med lav temp og at den slår seg av med "masse" batteri igjen. Og at den ble fort tom.

 

Kjøpte den gjennom Google og ringte de. Fikk tilsendt en refurbished som så splitter ny ut, i starten av september. Ingen riper av noe slag. Batteriet er helt topp. Varer og varer. Fra 4.5 til 5.5 timer skjermtid.

 

Så skift batteri eller krev å få en ny.

 

Jeg har ihvertfall tlf ett år til.

Hvordan kontaktet du dem? Jeg ga dem beskjed om samme problem under brukerstøtte i innstillingsappen for et par uker siden, men har ennå ikke fått svar.

Lenke til kommentar

Min 6p brukte 40% av batteriet i natt mens den lå på nattbordet :hmm: Og i natt var det ikke like kaldt på rommet som det pleier å være. Jeg slo til og med av GPS for å se om det kunne hjelpe.

Natt til søndag gikk den fra omtrent 70% til 25% mens jeg sov, da var det litt kaldere på rommet, og GPS var på.

Lenke til kommentar

Jeg leverte inn min Nexus 6P i går pga dårlig batteri og innbrenning i skjermen. Har vært utrolig fornøyd lenge, men begynte å bli treg osv det siste halvåret. Har veldig lyst på en Mate 10 pro, men fungerer den fortsatt fint etter reparasjon beholder jeg den nok en stund. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...