Gå til innhold

Her er Chromecast i oppgradert utgave


Anbefalte innlegg

 

Den kobles til HDMI ikke USB...

Og har en USB-kontakt for strøm (og eventuelt USB-enheter som første generasjonen)...

 

Hva er poenget ditt egentlig?

 

 

Poenget er at siden den hovedsaklig skal kobles til en HDMI, er det ikke nødvendigvis slik at enheten har USB, derfor trenger den en ekstern strømkilde...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Så chrome audio greia er egentlig "det samme" som chromecast, bare at istedet for hdmi som utkilde så har den aux?

Jups
Kan begge håndtere strømming av lokale filer eller er det hovedsaklig snakk om å peke til ressurser på servere som strømmes via boligens wifi?

chromecast kan strømme lokalt innhold også, så da funker det nok med chromecast audio også. Har også castet musikk via play music appen som jeg bare har hatt liggende lokalt på mobilen

Lenke til kommentar

Ble det egentlig nevnt noe om hvilken codec og båndbredde som benyttes via Chromecast Audio? Er det snakk om noe tap av kvalitet? Apple løser det jo ved å transcode og oppskalere alt til tapsfritt ALAC (Apple Lossless) så jeg regner med at Google gjør noe av det samme men benytter seg sikkert av FLAC? For den har vel neppe native støtte for avspilling av alle muligslags lydformater.

 

I og med at den ikke støtter noen digital inngang som optisk eller coax så må det vel også være en DAC-løsning i den, lurer på hvor oppegående den eventuelt er og hvorvidt det vil bli noe forsinkelse på lyden som et resultat av dette så det blir nytteløst om du skulle bruke det som lydkilde for video.

Lenke til kommentar

Poenget er at siden den hovedsaklig skal kobles til en HDMI, er det ikke nødvendigvis slik at enheten har USB, derfor trenger den en ekstern strømkilde...

Ser du ikke USB-kontakten? :p Strømforsyningen baserer seg på USB-standarden, på samme måte som telefonladeren din.

 

 

Ser ut til at grafen dere har tatt med er tatt noen sekunder for tidlig... Grafen viser ikke søylen til den nye Chromecast sin WiFi styrke

 

Litt rask journalistikk :p

Aah, det er derfor... Det skulle jeg ha tenkt på. Dum jeg er... Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Ble det egentlig nevnt noe om hvilken codec og båndbredde som benyttes via Chromecast Audio? Er det snakk om noe tap av kvalitet? Apple løser det jo ved å transcode og oppskalere alt til tapsfritt ALAC (Apple Lossless) så jeg regner med at Google gjør noe av det samme men benytter seg sikkert av FLAC? For den har vel neppe native støtte for avspilling av alle muligslags lydformater.

 

I og med at den ikke støtter noen digital inngang som optisk eller coax så må det vel også være en DAC-løsning i den, lurer på hvor oppegående den eventuelt er og hvorvidt det vil bli noe forsinkelse på lyden som et resultat av dette så det blir nytteløst om du skulle bruke det som lydkilde for video.

Fant på Chromecast Audio "troubleshooting", står ingenting om hvilke encodere den støtter, men at den støtter "HD-lyd 24-bit/96kHz" Jeg vil da anta at CCA da støtter FLAC, jeg har bestilt, så det er bare å vente og se :p 2. gen chromecast derimot har jeg ikke funnet noe ny informasjon om lyden. Den har også optisk ut, så du kan koble den rett i DAC-en slik jeg har planer om :p

 

Ellers står det at den skal støtte høy kvalitet på lyden.

 

Nei, det er ingen optisk -inn-, men det er jo heller ikke poenget med CCA, denne skal kun laste ned sanger og spille de. Bruker du 3,5mm jack så må man stole på den innebygde DACen, ellers er utgangen spesifisert til 2Vrms. Samme utgang støtter optisk ut, som jeg regner med at du mener. Bruke denne synkront med video er vel neppe poenget.

Endret av oleoleole
Lenke til kommentar

Kan man speile innholdet fra telefonen på samme måte som man kan speile innhold (skjermbildet) fra en iphone til appleTV?

 

Det kunne man ikke på den forrige, så da var det ikke mulig å se bla HBOnordic etc...

 

jo man kunne og kan speile skjermbildet ja, på første versjon av chromecast. Det ble lansert sammen med versjon 4.4.2 av android (ved lansering var det ikke alle mobiler som støttet det men)

Lenke til kommentar

 

Fikk bestilt. Levering ila 2 dager. Kun svart tilgjengelig. Andre farger fra 12 oktober.

 

Levering i løpet av 2 dager? Hvor? Hos meg står det 1-2 dager til den shippes fra lager, og kan forventes å komme i mellom 5. og 12. oktober.

 

Jeg bestilte kl. 19:23 og fikk "Estimated delivery date: October 2 – 9, 2015".

 

Sist jeg brukte Google Store kom pakken på døren etter tre virkedager: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1669058

Lenke til kommentar

 

Hvorfor leveres den med separat strømforsyning? Får den ikke strøm via USB?

 

Den kobles til HDMI ikke USB...

Den må kobles til USB for å få strøm. En kan koble den til en av USB-kontaktene på tv'n men sidenvmange kontakter ikke leverer strøm når ikke tv'n er på får ikke Chromecasten skrudd på tv'n. Da må man koble den til en ekstern strømkilde.

Lenke til kommentar

Kan man speile innholdet fra telefonen på samme måte som man kan speile innhold (skjermbildet) fra en iphone til appleTV?

 

Det kunne man ikke på den forrige, så da var det ikke mulig å se bla HBOnordic etc...

 

Det har man kunnet lenge. Og HBO Nordic har da hatt Chromecast støtte en lengre periode nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...