Gå til innhold

Her er Chromecast i oppgradert utgave


Anbefalte innlegg

chromecast kan strømme lokalt innhold også, så da funker det nok med chromecast audio også. Har også castet musikk via play music appen som jeg bare har hatt liggende lokalt på mobilen

Ah, så man er fortsatt låst til utvalgte apper på mobile OS eller Googles egen Chrome nettleser på Windows. Fordelen som en bluetooth aptx streaming dings gir er at alle avspillere automatisk er støttet da kobling skjer på systemnivå. Chromecast fortsetter dermed å være en proprietær standard for slenging av innhold til avspillingsenhet :/ Så mye for åpne standarder :shrug: 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

chromecast kan strømme lokalt innhold også, så da funker det nok med chromecast audio også. Har også castet musikk via play music appen som jeg bare har hatt liggende lokalt på mobilen

Ah, så man er fortsatt låst til utvalgte apper på mobile OS eller Googles egen Chrome nettleser på Windows. Fordelen som en bluetooth aptx streaming dings gir er at alle avspillere automatisk er støttet da kobling skjer på systemnivå. Chromecast fortsetter dermed å være en proprietær standard for slenging av innhold til avspillingsenhet :/ Så mye for åpne standarder :shrug:

 

Chromecast er jo ikke designet for å overføre lokalt innhold (selv om det går an). De aller fleste ting man caster ligger jo allerede på nett, så poenget med CC er jo at den kan streame på egenhånd uten at mobilen eller PC'en trenger å sende noe til CC. Så da er det lite vits i å bruke bluetooth..

 

Jeg driver fortsatt med å kjøpe musikkfiler slik at jeg har en "fysisk" kopi av musikken, men den lastes automatisk opp til google play musikk, så hvis jeg skal caste den musikken så henter CC den fra nett, slik at jeg ikke trenger å sende noe mellom mobilen og CC.

Lenke til kommentar

Hadde vært stilig hvis chromechast audio eller hdmi kunne ha blitt brukt som Android Car / Drive. Der chromecast audio lager et lokalt netverk der alle i bilen kan spille av musill og lage spilleliste fra alle slags programmer om enhverandre.

 

.Feks en har YouTube video som spilles av mens en annen legger en spotify sang på ventelisten / playlist. Dermed styrer chromecast audio rekkefølgen av avspillingen.

 

Men dog da må den som streamer bidra med sin internett forbindelse.

 

 

Jeg har lyst på en androids bassert spiller til bilen min. Gjerne 1 din med utfellbar skjerm. Dog må utfelles nedover for min bil.

 

Edit: Unnskyld ordfeileme og setningsoppbygging ene mine, sbruker et xperia z2 brett med googles skjermtastatur, ikke det beste.

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar

Hadde vært stilig hvis chromechast audio eller hdmi kunne ha blitt brukt som Android Car / Drive. Der chromecast audio lager et lokalt netverk der alle i bilen kan spille av musill og lage spilleliste fra alle slags programmer om enhverandre.

 

.Feks en har YouTube video som spilles av mens en annen legger en spotify sang på ventelisten / playlist. Dermed styrer chromecast audio rekkefølgen av avspillingen.

 

Men dog da må den som streamer bidra med sin internett forbindelse.

 

 

Jeg har lyst på en androids bassert spiller til bilen min. Gjerne 1 din med utfellbar skjerm. Dog må utfelles nedover for min bil.

 

Edit: Unnskyld ordfeileme og setningsoppbygging ene mine, sbruker et xperia z2 brett med googles skjermtastatur, ikke det beste.

 

Finnes plenty av Android spillere på Ebay, men tvilsomt om noen kan felles nedover. Har forøvrig aldri selv sett noen vanlige som kan felles nedover heller.

Lenke til kommentar

Chromecast har jeg hatt siden det kom ut og ser ingen grunn til å oppgradere. Er det noen som vil motbevise meg eller som har et ekstremt godt argument til det?

Den første versjonen blir oppgradert til å ha de fleste funksjonene som versjon 2 kommer med. Den største forskjellen er vel at v2 støtter AC-standarden og laster apper raskere. Har du v1 og er fornøyd er det liten grunn til å bytte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Den sterke dollarkursen kan selvfølgelig ha noe å si her

Det er ikke dollaren som er sterk, det er krona som er svak. Det ser man ved å sammenligne de to mot andre valutaer.

 

 

Det er feil. Dollaren (USD) er eksepsjonelt høy. Jeg følger dollaren nøye, da jeg bor i utlandet, og har (dessverre) lån i USD.

Lenke til kommentar

 

 

Den sterke dollarkursen kan selvfølgelig ha noe å si her

Det er ikke dollaren som er sterk, det er krona som er svak. Det ser man ved å sammenligne de to mot andre valutaer.

 

 

Det er feil. Dollaren (USD) er eksepsjonelt høy. Jeg følger dollaren nøye, da jeg bor i utlandet, og har (dessverre) lån i USD.

 

 

Dere har jo begge rett, USD har styrket seg mot andre valutaer i de siste, og NOK har synket mot andre valutaer 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Den sterke dollarkursen kan selvfølgelig ha noe å si her

Det er ikke dollaren som er sterk, det er krona som er svak. Det ser man ved å sammenligne de to mot andre valutaer.

 

 

Det er feil. Dollaren (USD) er eksepsjonelt høy. Jeg følger dollaren nøye, da jeg bor i utlandet, og har (dessverre) lån i USD.

 

 

Dere har jo begge rett, USD har styrket seg mot andre valutaer i de siste, og NOK har synket mot andre valutaer 

 

 

Det har du selvsagt helt rett i ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...