Gå til innhold

Her er Chromecast i oppgradert utgave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forundrer meg ikke om det blir en chromecast-gate om noen måneder.

 

Mange Tver har vannrette hdmi-kontakter. Da blir chromecasten hengende og gradvis bøye hdmi-pluggen til den blir ødelagt.

 

Tiden vil vise om de har tatt høyde for dette.

 

Men så sett på en lengre HDMI kabel da vel.

Lenke til kommentar

 

 

Forundrer meg ikke om det blir en chromecast-gate om noen måneder.

 

Mange Tver har vannrette hdmi-kontakter. Da blir chromecasten hengende og gradvis bøye hdmi-pluggen til den blir ødelagt.

 

Tiden vil vise om de har tatt høyde for dette.

 

Men så sett på en lengre HDMI kabel da vel.
Skal du si det til alle som kjøper en chromecast? :)

Regner med at folk som klarer å bruke en chromecast er litt oppegående!!

Lenke til kommentar

 

Chromecast Audio er da gull selv om du har blåtannstøtte i høyttalerne? Er vel snakk om FLAC kontra SBC og du har fordelen av å ha "dekning" så lenge du er koblet til WiFi-nettverket og ikke begrenset til rekkevidden på blåtann osv..

 

Lol fordi du hører liksom forskjellen på FLAC og mp3 i bilen din?

Hvor har du fått for deg at jeg skal bruke den i bilen?

Lenke til kommentar

Forundrer meg ikke om det blir en chromecast-gate om noen måneder.

 

Mange Tver har vannrette hdmi-kontakter. Da blir chromecasten hengende og gradvis bøye hdmi-pluggen til den blir ødelagt.

 

Tiden vil vise om de har tatt høyde for dette.

Har du sett hvor liten den er? Veier sikkert under 100gram, tviler på at den kan bøye en hdmi kontakt

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne også hatt flere detaljer, men "Competitor 1 og 2" er bare en måte å anonymisere konkurrentene. Det er flere grunner til anonymisering. En er at uautorisert bruk av merkenavn kan føre til juridisk trøbbel, en annen er at målingene kan utført på en annen måte en produsenten selv slik at de kan saksøke Google for å rakke ned på deres produkter med noe de mener er en metode som stiller de i ufortjent dårlig lys. Det er sikkert flere grunner til anonymiseringen også. Uønsket oppmerksomhet til konkurrentenes merkevare og produkter.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg var nysgjerrig på hvordan diagrammet burde vært og fant det hos Anandtech:

 

DSC00043.JPG

Tek med sitt bilde har jo bare skapt feilinformasjon... :p

 

 

 

 

Skulle gjerne hatt litt detaljer bak dette diagrammet. Hva er det som gjør at Chromecast v2 skal være markant bedre enn konkurrentene? Og hva mener de egentlig med "Competitor"?

 

 

Det er flere ting, men hovedgrunnen er at det er 3 antennter inne sirkelen der, en peker ned og de 2 andre til hver sin side. de har bygd inn en algoritme som hele tiden skal beregne hvilken antenne som skal brukes, siden wifi signaler i huset hele tiden varierer. Hvis du ser den delen av pressekonferansen som omhandler chromecast så blir det forklart bedre (edit: starter på ca 54min her

).

 

 

 

Competitor er nok feks Roku eller appleTV , evt FireStick eller hva amazon sin heter(tipper det er competitor 1 og 2)

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Har den gamle Cromcasten koblet rett inn i en Onkyo surround receiveren.. funker gull det, og ser ikke behovet for atter ett trådlåst signal i luften (blåtann) Det spilles både spotify, soundcloud, nettflix, hbo og viaplay fra alle nettbrett, mobiler og pcer i huset. Hadde jeg derimot hatt bruk for en mobil "strømmepinne" så hadde denne vært førstevalget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...