Gå til innhold

[Løst] Garanti biltema


Delvis

Anbefalte innlegg

Har en brødrister akkurat lik denne. Link

 

Hvor lang garanti er det på noe sånt?

 

Da jeg skulle slå den på nå, var den plutselig helt dau. Kjøpt for 2,5 år siden. Var helt sikker på det var 3 års garanti

på sånt, eller er det 2? Ser ut som det er enten 2 eller 5 år når jeg søker på nettet?

Ikke at det er noen stor sak, men hadde vært greit å vite. Har jeg rett på ny, vil jeg ha det. Men har ikke lyst å gå opp med

den hvis jeg får beskjed at garantien er utgått :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er nettopp at jeg ønsker ikke "prøve meg". Jeg er ute etter å vite om jeg faktisk har reklamasjonsrett, eller om jeg ikke har det.

Regelverket er vel klart vil jeg tro, men fant ikke klart svar selv. Henvender meg altså til noen som eventuelt har kompetanse til å kan si dette med sikkerhet :)

Lenke til kommentar

...hvor lenge er det forventet at en brødrister skal vare?

 

Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år. Dette vil gjelde for eksempel tv, pc og mobiltelefon.

 

 

En brødrister er nok ventet å lev lenger enn to år...

 

Men, jeg ser det nå slik at en brødrister til 179,- skal man være glad virker i ett halvt år. ;)

Uansett så må det nok her utvises skjønn - noe fasitsvar finnes ikke. Innenfor garantitiden er Biltema veldig lite kranglelystne, men på reklamasjon tror jeg det blir verre.

 

Kjøp ny.

Endret av skripis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

.

Men, jeg ser det nå slik at en brødrister til 179,- skal man være glad virker i ett halvt år. ;)

Uansett så må det nok her utvises skjønn - noe fasitsvar finnes ikke. Innenfor garantitiden er Biltema veldig lite kranglelystne, men på reklamasjon tror jeg det blir verre.

 

Kjøp ny.

 

Akkurat. tar ikke chansen på å få et nei/argument på noe til kr 179. Dropper det og kjøper ny. :)   

Lenke til kommentar

HTar ikke sjansen?

Enten så sier de nei, eller så får du ny brødrister( eller tilsvarende ).

 

Er ikke verre ;)

 

Jo syns det at det er verre. Hvis de skulle si nei altså. Skal jo tilbake dit flere ganger senere, og da vil jeg skjems av at jeg var kommet der med

en sånn billig sak, fått nei og måtte snu igjen.

 

Likedan hvis de skulle gitt et motvillig ja, noe sånt som: "Jaaa.. egentlig gjør vi ikke det med slike etter 2 år, men det får gå for denne gang"

 

Neitakk, det er det ikke verdt.

 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Jo syns det at det er verre. Hvis de skulle si nei altså. Skal jo tilbake dit flere ganger senere, og da vil jeg skjems av at jeg var kommet der med

en sånn billig sak, fått nei og måtte snu igjen.

 

Likedan hvis de skulle gitt et motvillig ja, noe sånt som: "Jaaa.. egentlig gjør vi ikke det med slike etter 2 år, men det får gå for denne gang"

 

Neitakk, det er det ikke verdt.

 

Kor liten plass bur du på viss du trur at dei på Biltema hugsar deg personleg frå gong til gong?

Får du eit ja, so takkar du og smilar. Får du nei, so takkar du og smilar. Viss dei skulle hugse deg neste gong, so vil dei hugse deg som den hyggelige karen som ikkje var vanskeleg når ting gjekk deg imot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo det greit nok alt det der. Men noe til under 200 kr, og så er det en brødrister. Selv om du har fått så og si alle brødrester ut

så blir det litt sånn .. ja, ikke sant. Komme med noe man har brukt brød/mat i 2,5 år og spørre om et skjønnsbasert "ja"?

Nei. nei.. mitt valg blir å la være. Er ikke verd å risikere en flau opplevelse for. Kanskje vil det være mange folk rundt, kanskje tilmed

kjente folk. Og så kan det bli en sånn flau opplevelse som jeg kommer til å plages av i ettertid. Det er ikke kr 179 verdt.

Kjøper heller en ny bedre en :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...