Gå til innhold

- Advarer kristne mot yoga


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hun har eksperimentert med nyåndelighet, men advarer andre fra å gjøre det samme. – Den kostet meg nesten livet, sier Kerstin Wirf.

 

http://www.dagen.no/Nyheter/ny%C3%A5ndelighet/Advarer-kristne-mot-yoga-232159

 

 

Noen innspill?

Når du leser alt hun drev med, blir vel ordet "eksperimenterte" missvisende. Hun ser mere ut til å ha vært "in deep shit"

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

– Jeg har badet i en bølge av kjærlighet fra Jesus disse årene siden jeg ble frelst. Han har reist meg opp igjen som menneske. Jeg er så takknemlig til Han, sier hun.

Placebo, også i form av innbildninger og fantasier om jesus, kan gjøre underverker... Synd hun fucket opp sin egen familie og liv før hun fant sin placebo...

 

Religiøse og halvreligiøse/alternative skrullinger (alternative er jo også religiøse skrullinger på sitt vis...)  finnes overalt og det hadde jo vært greit om disse fantasiene om jesus og alternativt åndelig tull kun var deres problem, men vi ser jo ganske klart i denne saken et det ikke ble bare hennes problem. Fantasien og innbildningene hennes gikk ut over andre også, noe jeg er sikker på at hun glatt klarer å distansere seg fra skylden for, selv mot egne unger... Så kan vi bare håpe at dette ikke fortsetter å gå ut over andre, men jeg er vel redd at andre også vil få svi for hennes fortsettende jesus fantasier og innbildninger nå da hun har fått jesus brillene på nesen... Tenk hvor mye bedre verden hadde vært uten slike fantasier og innbildninger... Sukk..

 

Men innbildningen om at man blir ikke bare et bedre menneske av å tro på slikt tull, men også at man er mer verdt om man tror blindt på slikt tull lever dessveerre videre hos veldig mange... Så det gjentatår en del opplysnings arbeid enda... For alt for mange som mister troen på mytene om jesus har en lei tendens til å ramle rett inn i alternativt "spirituelt" tøv fordi de rett ogslett mangler kritisk og skeptisk sans... Ikke så rart kanskje, da de kommer rett fra å tro på rent tøv og da er det vel lett å fortsette å tro på rent tøv også, uten tanke på at det nye de tror er rent tøv også... Undersøkelser viser jo helt klart at folk som tror på religiøst tøv har mye lettere for å tro på annet tøv også, så det er ikke overaskende... Ei heller at man går fra alternativt sludder til religiøst sludder...

 

Glad jeg ikke kjenner denne dama jeg da... For jeg tror ikke jeg ville hatt så mye felles med henne og folk som tror på renspikket tøv prøver jeg å holde meg unna, da jeg rett og slett ikke stoler på at de ikke kan finne på å tro enda mer tøv som også kan skade meg og mine...

 

Hadde en svigermor som en stund var troende til å be for ungene isteden for å gi dem plaster og alle vet hvor godt bønn hjelper på noe som helst, så vi unnlot å sende ungene til henne hvis hun ikke var sammen med andre fornuftige voksne... Å forklare henne, som naiv kristen, at bønn ikke hjelper annet enn å gi den som ber følelsen av å hjelpe uten å gjøre noen verdens ting gikk rett og slett ikke... Hjernevasket med dette sludderet som hun var fra barnsben av, og som sagt, så naiv som kun religiøs kan håpe å bli... Som sagt, hadde deres tøvetro kun gått ut over dem selv kunne de godt ha dødd av det for alt jeg bryr meg... Går tøvet de tror på ut over andre er det en annen sak... Og dessverre gjør det alt for ofte det..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er et kommentarfelt under artikkelen (tar noen sekunder før det kommer til syne), og de kommentarene gir et godt innsyn i hvilket spekter av meninger som eksisterer.

 

Jeg mener det er åpenbart at det er en okkult praksis, selv om folk selvsagt vil nekte for dette.

 

En viss M-L (lysfontenen) burde føle seg truffet av fortellingen.

Lenke til kommentar

Eg synest det er flott at Dagen set spiritisme på dagsorden og åtvarer mot konsekvensane av ukritisk omgang med åndeverda. Yoga og horoskop kan synest ufarleg, men er i røynda ein Satans styggjedom som vi bør halde oss langt unna som kristne. Guds Ord seier: "Hjå deg må det ikkje finnast nokon som lèt son sin eller dotter si gå gjennom elden, ingen som tek varsel, ingen teikntydar, spåmann eller trollmann. Ingen må driva med svartekunster, spørja gjengangarar og spådomsånder eller be om råd hjå dei døde. For Herren styggjest ved alle som gjer slikt, og det er fordi folka har fare med slik styggedom at Herren din Gud driv dei ut for deg." (5. Mos 18:10-12)

 

Det er dessverre mange som ikkje tek det åndelege på alvor, og særleg innan helsevesenet er det mange som ikkje greier å skilje mellom åndelege vanskar og psykiatrisk sjukdom. For å gi denne pasientgruppen som ofte vert feildiagnostisert eit tilbod, kunne det vore ein idé å skape eit "åndeleg helsevesen"? Prestar har her ein kompetanse som kunne blitt utnytta meir, og har ein innsikt i det åndelege som sekulært helsepersonell ofte manglar. "Åndedoktor" som medisinsk spesialitet kunne også vore ein veg å gå. Det viktigaste i ei slik rolle ville vere å assistere den store Legen Jesus, og med Guds kraft fri menneske frå Satan sine lenkjer. All inngang til det åndelege utan gjennom Jesu blod, er okkultisme. Det er difor svært viktig å ha eit tydeleg Jesus-fokus !

Lenke til kommentar

Tror heller vi burde rette fokus mot å advare mot kristen spiritisme jeg, den skiten er livsfarlig!

Og ja UHS la oss sørge for at folk ikke går til autoriserte leger med kunnskap om sykdommer og menneskekroppen. Nei la de gå til personer som er overbevist om at de samtalermed en person man ikke vet har eksistert, som tror på alt i en to tusen år gammel bok og som fornekter at mennesker har tilegnet seg ny kunnskap om hvordan verden og universitet er bygd opp siden den boka ble skrevet. Woho way to go!

Endret av Jedi Jordal
Lenke til kommentar

Selvfølgelig. Typisk kristen tradisjon det: "min spiritisme er den eneste rette (selv om jeg ikke har noen bedre beviser enn de andre), ergo er all annen spiritisme ondskapen selv".

Vel, ja, de kristne lar en god ånd virke i dem, andre lar onde ånder virke i dem.

Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig. Typisk kristen tradisjon det: "min spiritisme er den eneste rette (selv om jeg ikke har noen bedre beviser enn de andre), ergo er all annen spiritisme ondskapen selv".

Vel, ja, de kristne lar en god ånd virke i dem, andre lar onde ånder virke i dem.

 

 

Og du ser ikke hykleriet på samme måte som jeg, en utenforstående i begge tilfeller ser.

Lenke til kommentar

 

 

Hun ble imidlertid ikke kvitt sine problemer så lenge hun levde.

 

Etter hvert har jeg funnet ut at det er fåfengt å drive demoner ut av en person, dersom personen holder fast ved visse avhengigheter (som kan synes bagatellmessige). For da vil personen fortsatt være bundet. Det er dessuten også farlig å drive ut demoner av en person og de vender tilbake igjen sju ganger kraftigere. Derfor kreves det en riktig undervisning i tillegg, og at denne blir forstått og gjennomført av personen.

Lenke til kommentar

 

Hun ble imidlertid ikke kvitt sine problemer så lenge hun levde.

 

Etter hvert har jeg funnet ut at det er fåfengt å drive demoner ut av en person, dersom personen holder fast ved visse avhengigheter (som kan synes bagatellmessige). For da vil personen fortsatt være bundet. Det er dessuten også farlig å drive ut demoner av en person og de vender tilbake igjen sju ganger kraftigere. Derfor kreves det en riktig undervisning i tillegg, og at denne blir forstått og gjennomført av personen.

 

Er du seriøs? Så langt er det INGEN som har klart å påvise en eneste demon... Så hvorfor tro på ren sprøyt da? Det man derimot HAR klart å påvise er psykiske plager...

 

Så det eneste reele du kan gjøre er ikke å gå til religiøst forstyrrede tullinger som faktisk seriøst tror man er besatt av noe som høyst sannsynlig ikke stemmer, men går selvsagt til en som er utdannet til å ta seg av psykiske plager.. Dessverre er dette med psykiske plager enda ikke "i varmen" her i landet, men demon utdrivere må du holde deg langt unna!!!!

 

For å oppsøke "djevel utryddere" kan fort gjøre skadene tifold verre, nettopp fordi man innbilles at dette ikke er noe man må jobbe med selv, men "noe" på utsiden...  en djevel... Og det er ikke til hjelp, men stikk motsatt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du seriøs? Så langt er det INGEN som har klart å påvise en eneste demon... Så hvorfor tro på ren sprøyt da? Det man derimot HAR klart å påvise er psykiske plager...

 

Så det eneste reele du kan gjøre er ikke å gå til religiøst forstyrrede tullinger som faktisk seriøst tror man er besatt av noe som høyst sannsynlig ikke stemmer, men går selvsagt til en som er utdannet til å ta seg av psykiske plager.. Dessverre er dette med psykiske plager enda ikke "i varmen" her i landet, men demon utdrivere må du holde deg langt unna!!!!

 

For å oppsøke "djevel utryddere" kan fort gjøre skadene tifold verre, nettopp fordi man innbilles at dette ikke er noe man må jobbe med selv, men "noe" på utsiden...  en djevel... Og det er ikke til hjelp, men stikk motsatt...

 

Når du hører hvordan enkelte snakker RWS, så er det helt tydelig at de har en uren ånd. Og da er renselse påkrevet, med innånding av ny ånd.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

For å oppsøke "djevel utryddere" kan fort gjøre skadene tifold verre, nettopp fordi man innbilles at dette ikke er noe man må jobbe med selv, men "noe" på utsiden...  en djevel... Og det er ikke til hjelp, men stikk motsatt...

Man lurer jo litt av og til hvor denne trangen til ansvarsfraskrivelse og umyndiggjøring av selvet kommer fra.

 

Tilsvarende tema drøftet av en komiker for en stund siden:

"Doctor! It hurts when I pee!"

"There's a demon in your cock!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...