Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vaske rumpa etter avføring


Leo21

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

Eg prøver å alltid ta en dusj etter å ha bæsja. Prøver å time det litt :)

Haha. Så du sier at det ikke er helt uvanlig å vaske rumpa hver gang etter avføring?

 

Men er det farlig? Fordi det kommer jo mye vann i rompehullet :)

 

 

asiatene har vasket rumpestumpen etter the daily dump, i mange tusen år allerede, og det ser ikke ut som det har stoppet dem på noen måte .. ... 

Lenke til kommentar

Hei! Har siden jeg egentlig ble født alltid vasket rumpa ved endt avføring. Har aldri klart å vende meg til å bruke papir. Med vask føler jeg at jeg får vekk alt.

 

Er dette bare meg? Eller er det hos flere også? Føler jeg er den eneste :)

Som påpekt, dette er helt normalt i andre deler av verden. Så du deler det med en god del millioner andre mennesker!

Lenke til kommentar

 

Hei! Har siden jeg egentlig ble født alltid vasket rumpa ved endt avføring. Har aldri klart å vende meg til å bruke papir. Med vask føler jeg at jeg får vekk alt.

 

Er dette bare meg? Eller er det hos flere også? Føler jeg er den eneste :)

Som påpekt, dette er helt normalt i andre deler av verden. Så du deler det med en god del millioner andre mennesker!

Haha daså. Hvorfor gjør ikke flere nordmenn det da?

Lenke til kommentar

 

 

Hei! Har siden jeg egentlig ble født alltid vasket rumpa ved endt avføring. Har aldri klart å vende meg til å bruke papir. Med vask føler jeg at jeg får vekk alt.

 

Er dette bare meg? Eller er det hos flere også? Føler jeg er den eneste :)

Som påpekt, dette er helt normalt i andre deler av verden. Så du deler det med en god del millioner andre mennesker!

Haha daså. Hvorfor gjør ikke flere nordmenn det da?

 

 

Kanskje fordi vi har så kaldt vann i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Har siden jeg egentlig ble født alltid vasket rumpa ved endt avføring. Har aldri klart å venne meg til å bruke papir. Med vask føler jeg at jeg får vekk alt.

Utmerket. Men blir det ikke kjedelig å måtte holde seg hjemme bestandig?

 

 

Har du såpass dårlig styring på tarmen din, at du må holde deg i nærheten til enhver tid? Og, er det ikke sånn at vann, såpe og papir finnes på ethvert toalett med respekt for seg selv?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Jeg tørker meg alltid skikkelig slik at det ikke kommer noen ting på papiret 2-3 ganger på rad dersom jeg tørker hard. Så går jeg og tar en kort dusj for å opprettholde maksimal hygiene.

 

Det å bare bruke papir er ikke tilstrekkelig, du kan jo prøve å drite på hånden din og deretter tørke hånden med papir. Hånden vil ikke bli ren i det hele tatt med papir, og det samme gjelder baken. 

Endret av Exxon Valdez
Lenke til kommentar

Eg har såpass god kjennskap til kroppen min etterhvert at eg kjenner litt i forkant når eg må drite, og klarer og å holde meg ett par timer før eg kjenner det i starten. Så det er som regel god tid til å komme seg hjem for å gjøre det som er nødvendig. Og if needs be, så er eg ikke hysterisk opptatt av å _måtte_ vaske meg - bare ønskelig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tørker meg alltid skikkelig slik at det ikke kommer noen ting på papiret 2-3 ganger på rad dersom jeg tørker hard. Så går jeg og tar en kort dusj for å opprettholde maksimal hygiene.

 

Det å bare bruke papir er ikke tilstrekkelig, du kan jo prøve å drite på hånden din og deretter tørke hånden med papir. Hånden vil ikke bli ren i det hele tatt med papir, og det samme gjelder baken. 

Nå skal du ikke åpne dører og hilse på andre med rompehullet ditt heller da. Dessuten er det beskyttet med to skinkestykker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

det vi skulle hatt hadde vært en dass som gjorde at du kunne "squat" sitte. Det er en grunn til at hemorider er så utbredt i vesten..

 

Anonymous poster hash: 1e089...7fe

 

Får man hemorioider av å vaske rumpa ved vann? 

 

Nei, men bruk av vannklosetter, som er vanlig i vesten, øker risikoen for å få hemoroider. Hemoroider er nesten et ikke-problem i Asia, hvor det er lite brukt.

Jeg kunne aldri tenke meg å bruke slike "hull i gulvet" dasser, grøss og gru :confused:

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...