Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vaske rumpa etter avføring


Leo21

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg pleier selv etter avføring å gå til dusjen, ta dusjkrana, og vaske "bæsjen" rundt rumpehullet slik at det blir helt rent. Deretter tørker jeg av med håndkle.

Det er en smule sært må jeg si :huh:

Du tørker deg altså ikke med papir før du dusjer rompa?

Haha nei. Hvorfor?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg pleier selv etter avføring å gå til dusjen, ta dusjkrana, og vaske "bæsjen" rundt rumpehullet slik at det blir helt rent. Deretter tørker jeg av med håndkle.

Ser helst at du har med deg egne håndklær om du besøker meg!

Haha hvorfor?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg pleier selv etter avføring å gå til dusjen, ta dusjkrana, og vaske "bæsjen" rundt rumpehullet slik at det blir helt rent. Deretter tørker jeg av med håndkle.

Det er en smule sært må jeg si :huh:

Du tørker deg altså ikke med papir før du dusjer rompa?

Haha nei. Hvorfor?

 

Fordi det er grisete? Et dusjkabinett er ikke et toalett.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg pleier selv etter avføring å gå til dusjen, ta dusjkrana, og vaske "bæsjen" rundt rumpehullet slik at det blir helt rent. Deretter tørker jeg av med håndkle.

Det er en smule sært må jeg si :huh:

Du tørker deg altså ikke med papir før du dusjer rompa?

Haha nei. Hvorfor?

 

Fordi det er grisete? Et dusjkabinett er ikke et toalett.

 

Haha vet ikke, har bare blitt vant med det. ;)

 

Men er det farlig å vaske med vann?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg pleier selv etter avføring å gå til dusjen, ta dusjkrana, og vaske "bæsjen" rundt rumpehullet slik at det blir helt rent. Deretter tørker jeg av med håndkle.

Det er en smule sært må jeg si :huh:

Du tørker deg altså ikke med papir før du dusjer rompa?

Haha nei. Hvorfor?

 

Fordi det er grisete? Et dusjkabinett er ikke et toalett.

 

Haha vet ikke, har bare blitt vant med det. ;)

 

Men er det farlig å vaske med vann?

 

Nei, det er selvsagt ikke det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Må si jeg ble skuffet da jeg testet spyle-dass i Sør Korea, var installert nesen overalt. Jeg spylte i hvertfall 3-4 minutter, men da jeg skulle teste med papir, kom det brunt på papiret. Hva er da vitsen?

 

Har du lagt merke til at det stikker to "pinnelignende" stumper ut fra begge skuldrene dine ... tror de kan brukes til noe nyttig i så måte ..

Lenke til kommentar

asiatene har vasket rumpestumpen etter the daily dump, i mange tusen år allerede, og det ser ikke ut som det har stoppet dem på noen måte .. ...

 

Men de har fått skjeve øyne og mangler øyelokk.

 

Jeg pleier selv etter avføring å gå til dusjen, ta dusjkrana, og vaske "bæsjen" rundt rumpehullet slik at det blir helt rent. Deretter tørker jeg av med håndkle.

 

Da bør du kanskje vaske dusjen slik man vasker doen - men klor eller annet desinfiserende middel.

Lenke til kommentar

 

 

Må si jeg ble skuffet da jeg testet spyle-dass i Sør Korea, var installert nesen overalt. Jeg spylte i hvertfall 3-4 minutter, men da jeg skulle teste med papir, kom det brunt på papiret. Hva er da vitsen?

Har du lagt merke til at det stikker to "pinnelignende" stumper ut fra begge skuldrene dine ... tror de kan brukes til noe nyttig i så måte ..

Trodde poenget med spyling og blåsing var at man skulle slippe å tørke med papir.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Må si jeg ble skuffet da jeg testet spyle-dass i Sør Korea, var installert nesen overalt. Jeg spylte i hvertfall 3-4 minutter, men da jeg skulle teste med papir, kom det brunt på papiret. Hva er da vitsen?

Har du lagt merke til at det stikker to "pinnelignende" stumper ut fra begge skuldrene dine ... tror de kan brukes til noe nyttig i så måte ..

Trodde poenget med spyling og blåsing var at man skulle slippe å tørke med papir.

 

 

hvem har nevnt papir?

Lenke til kommentar

 

 

 

det vi skulle hatt hadde vært en dass som gjorde at du kunne "squat" sitte. Det er en grunn til at hemorider er så utbredt i vesten..

 

Anonymous poster hash: 1e089...7fe

 

Får man hemorioider av å vaske rumpa ved vann? 

 

Nei, men bruk av vannklosetter, som er vanlig i vesten, øker risikoen for å få hemoroider. Hemoroider er nesten et ikke-problem i Asia, hvor det er lite brukt.

Jeg kunne aldri tenke meg å bruke slike "hull i gulvet" dasser, grøss og gru :confused:

 

 

 

Enig, sånne hul er jævlige..

 

De kunne utviklet dasser som var helt like dem vi har nå, men så lave at man måtte sette seg på huk.

Det er den naturlige måten å drite på(les "sjarmen med tarmen")

 

Anonymous poster hash: 1e089...7fe

Lenke til kommentar

 

Jeg tørker meg alltid skikkelig slik at det ikke kommer noen ting på papiret 2-3 ganger på rad dersom jeg tørker hard. Så går jeg og tar en kort dusj for å opprettholde maksimal hygiene.

 

Det å bare bruke papir er ikke tilstrekkelig, du kan jo prøve å drite på hånden din og deretter tørke hånden med papir. Hånden vil ikke bli ren i det hele tatt med papir, og det samme gjelder baken. 

Nå skal du ikke åpne dører og hilse på andre med rompehullet ditt heller da. Dessuten er det beskyttet med to skinkestykker.

 

 

Ja, men jeg opererer ikke med bremsespor i undikken, og det er det du får dersom du ikke tørker deg skikkelig. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Føler meg både kvalm og utilpass dersom jeg ikke har vasket meg skikkelig.. Det er helt normalt i Asia å vaske seg, så hvorfor skulle det ikke være det her og?

 

Et tips er å bruke en mugge med vann, det er ihvertfall det jeg har gjort siden jeg var et barn. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...