Gå til innhold

[Løst] Hjelp! Dummet meg ut med Windows 10 konto


Anbefalte innlegg

Jeg har utrolig nok greid å stenge meg selv ute fra min egen PC. Da jeg oppgraderte fra Windows 7 til Windows 10 så oppdaget jeg at enkelte program og tjenester krevde en Microsoft-konto. Så jeg opprettet en hotmail konto men glemte å skrive ned passordet da jeg hadde tenkt å bare bruke det til å teste ut disse tjenestene.

 

Noen timer senere skulle jeg foreta en omstart og da hadde Windows 10 satt opp en innlogging for Windows med hotmail kontoen som brukernavn. Og jeg husker ikke passordet.

 

Hva gjør jeg? Har prøvd å bruke Microsoft sin tilbakestillingstjeneste men de sier at de ikke har nok informasjon til å gjøre det. Jeg har bare tilgang på brukernavnet/epostaddressen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kom forresten nettopp på at jeg har passordet lagret i en word-fil som ligger på hatddisken, men det er jo lite til hjelp når jeg ikke kommer inn på Windows.

Du kan ta ut harddisken og koble den i en annen PC, så navigere deg frem derfra?

 

 

Eller laste ned og bruke ultimate boot cd eller noe lignende og se om du får sett på word fila eller kopiert den ut. Eller Active NTFS Reader fra denne gjengen http://www.ntfs.com/products.htm

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Passordet er ganske random så det husker jeg ikke i det hele tatt.

 

Prøvde med Ubuntu fra minnepinn, men da fikk jeg feilmelding om at Windows ikke ville gi tilgang til SSDen.

 

Prøvde også MS-DOS programmet fra ntsf.com men den ville bare gi tilgang til harddisk nr.2 og ikke SSDen der jeg har tekstfilen jeg trenger. :C kom bare opp blank. Kanskje programmet ikke leser SSD.

 

Er det noen annen måte jeg kan få tak i denne tekstfilen på?

Lenke til kommentar

Om du hadde lest hva jeg skrev så hadde du visst at jeg allerede har prøvd det. Og ja, jeg vet jeg har meg selv å takke, trenger ingen moralprekner.

 

Nei, du har prøvd å tilbakestille dataen slik jeg tolker det. Du har ikke prøvd å gjenopprette. Et passord kan vel ikke tilbakestilles  :rofl:

Lenke til kommentar

Prøvde med Ubuntu fra minnepinn, men da fikk jeg feilmelding om at Windows ikke ville gi tilgang til SSDen.

Du bør få tilgang ved å mounte den som read only. 

 

I terminalen

udisksctl mount --block-device /dev/sda4 -o ro (sudo not required).

/dev/sda4 må selvsagt peke til riktig sted, som trolig er noe annet enn sda4 i ditt tilfelle. Med det finner du ut med å sjekke Gparted eller lignende.

Lenke til kommentar

@Orwandel: Hva er terminal og gparted? Er ikke kjent med linux.

 

Terminal/console er det samme som cmd i Windows (bare mye mer robust).

 

Gparted er beskrevet, etter et Google søk, slik: GParted is a free partition editor for graphically managing your disk partitions. Brukte det bare som et eksempel på et program for å finne "adressen" til SSD'en. Omtrent som 'Diskbehandling' i Windows.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

 

@Orwandel: Hva er terminal og gparted? Er ikke kjent med linux.

 

Terminal/console er det samme som cmd i Windows (bare mye mer robust).

 

Gparted er beskrevet, etter et Google søk, slik: GParted is a free partition editor for graphically managing your disk partitions. Brukte det bare som et eksempel på et program for å finne "adressen" til SSD'en. Omtrent som 'Diskbehandling' i Windows.

 

 

Og der har jeg fått tak i passordet mitt :green:

 

Takk for hjelpen alle sammen.

Lenke til kommentar

 

 

@Orwandel: Hva er terminal og gparted? Er ikke kjent med linux.

 

Terminal/console er det samme som cmd i Windows (bare mye mer robust).

 

Gparted er beskrevet, etter et Google søk, slik: GParted is a free partition editor for graphically managing your disk partitions. Brukte det bare som et eksempel på et program for å finne "adressen" til SSD'en. Omtrent som 'Diskbehandling' i Windows.

 

 

Og der har jeg fått tak i passordet mitt :green:

 

Takk for hjelpen alle sammen.

 

 

Veldig bra! Hva måtte til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...