Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg følte at dette passet best under kategori "Religion, filosofi og livssyn", ettersom jeg sitter med en sterk følelse av at dette handler om overtro, som stort sett alt annet i denne delen av forumet. Om en moderator finner en bedre plass for tråden, så er det bare å flytte den. 

 

Jeg overhørte nettopp at noen bestilte en telefonsamtale med en hestehvisker, eller hva det heter. En som hevder h*n kan snakke med hester, i alle fall. Jeg måtte jo spørre, for dette syntes jeg virket som en forferdelig dårlig idé. Jeg bryr meg jo om dem rundt meg, og ønsker ikke at de skal bli svindlet. 

 

Men joda, dette funker visst. Hundehvisking også. Hun hadde gjort dette så mange ganger, og en tredje person skyter inn at hun også hadde meget gode erfaringer med dette. 

 

What? 

Hallo? 

 

Akkurat nå føler jeg at jeg sitter ved siden av to gærninger.

Er det en seriøs og ekte greie, eller er det på lik linje med klarsynte? 

Endret av Turtledove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Hestehvisker" er ikke akkurat noen beskyttet tittel, men brukes vel først og fremst om folk som forstår seg svært godt på dyrene de jobber med, og bruker dette til å hjelpe dyr og eier. Dette er det ikke i utgangspunktet noe muffens med. Dyretolk, derimot. Der har vi folk som påstår at de kan bistå med en språklig kommunikasjon mellom dyr og menneske, og det er sprøyt. Enda lenger ut på viddene har vi dem som driver med fjerntolking. Slå et nummer, betal tjue kroner i minuttet, og klarsynte Kåre kan fortelle deg at hunden din synes dere kunne gått litt mer på tur og at griseøre er godt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fjerntolkning, ja! Det nevnte de. Det var det de skulle ha gjennom en telefonsamtale. 450 kroner skulle dama ha for det. 

Hun sa at hun ønsket et bilde av hesten, helst forfra med øynene mot kamera, helst uten rytter. Utover det ville hun ikke vite noen ting om hesten før samtalen, fordi hesten skulle ha muligheten til å fortelle sin egen historie. 

 

Dette er så far fetched for meg, at jeg sliter med å forholde meg seriøs til vennene mine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Hestehvisker" er ikke akkurat noen beskyttet tittel, men brukes vel først og fremst om folk som forstår seg svært godt på dyrene de jobber med, og bruker dette til å hjelpe dyr og eier. Dette er det ikke i utgangspunktet noe muffens med. Dyretolk, derimot. Der har vi folk som påstår at de kan bistå med en språklig kommunikasjon mellom dyr og menneske, og det er sprøyt. Enda lenger ut på viddene har vi dem som driver med fjerntolking. Slå et nummer, betal tjue kroner i minuttet, og klarsynte Kåre kan fortelle deg at hunden din synes dere kunne gått litt mer på tur og at griseøre er godt.

 

Aha. Det er mulig at jeg går litt i surr med begrepene her, men tolket det dithen at dette handlet om noe a lá "dyretolk", og ikke bare noen som var flink til å oppdra dyr og lignende.

 

Dette er så far fetched for meg, at jeg sliter med å forholde meg seriøs til vennene mine.

Det skjønner jeg godt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Er det en seriøs og ekte greie, eller er det på lik linje med klarsynte? 

 

Klart det stemmer, og det gikk en dokumentar på nrk for en stund siden, hvor noen sånne typer fikk forsøke seg på endel "gærne bikkjer", og spesielt en av disse var bemerkelsesverdig effektiv. Men han hverken hvisket eller gjorde egentlig noe som helst, bare var med hunden i ett kort øyeblikk, og så var hodet på dyret "recharged" og frisk. Samme hund var oppgitt av hele det profesjonelle behandlingsapparatet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvorfor er det alltid hvisking som gjelder? Hvorfor snakkes det ikke høyt?

Er det fordi de da hadde blitt avslørt som de sjarlatanene de er?

 

Noen dyr har evner og egenskaper som langt overstiger våre, eks 10 ganger bedre hørsel ..

Lenke til kommentar

Klart det stemmer, og det gikk en dokumentar på nrk for en stund siden, hvor noen sånne typer fikk forsøke seg på endel "gærne bikkjer", og spesielt en av disse var bemerkelsesverdig effektiv. Men han hverken hvisket eller gjorde egentlig noe som helst, bare var med hunden i ett kort øyeblikk, og så var hodet på dyret "recharged" og frisk. Samme hund var oppgitt av hele det profesjonelle behandlingsapparatet.

Haha, yeahh right

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hadde jeg giddet, så kunne jeg funnet frem linken, for det ligger vel i arkivet deres på nett. Men siden dette diskusjonforumet ikke er ment for læring, men heller for tidtrøyte, hopper jeg over det tiltaket

 

Pussig at folk er sånn at de tror at nettopp de får med seg alt av info i denne verden, og at andre ikke har vett i det hele tatt. 

Lenke til kommentar

Hadde jeg giddet, så kunne jeg funnet frem linken, for det ligger vel i arkivet deres på nett.

<<Men han hverken hvisket eller gjorde egentlig noe som helst, bare var med hunden i ett kort øyeblikk, og så var hodet på dyret "recharged" og frisk>>

 

Her må det i så fall være magi elns inn i bildet.

Kort øyeblikk sammen med et dyr, så er dyret magisk fikset ... dream on

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...