Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

 

Hadde jeg giddet, så kunne jeg funnet frem linken, for det ligger vel i arkivet deres på nett.

<<Men han hverken hvisket eller gjorde egentlig noe som helst, bare var med hunden i ett kort øyeblikk, og så var hodet på dyret "recharged" og frisk>>

 

Her må det i så fall være magi elns inn i bildet.

Kort øyeblikk sammen med et dyr, så er dyret magisk fikset ... dream on

 

 

Vel, det foregikk i beste sendetid, og det virket på meg å være helt "normalt", noe denne "hundepersonen" også sa.

 

Dere som liker å smykke dere med tittelen "skeptikere" ol ... er de første til å kalle ting for magisk, bare fordi dere selv ikke har erfart det samme. Ting er ikke mer magisk enn at du ikke har sett det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har tips for fremgangsmåte her? Jeg føler et visst ansvar overfor venninna mi. Hun blir svindlet, og jeg kan jo ikke bare stå og se på? 

Skriv det av på budsjettet for kostbar læring.

 

Det er så mange "Dyretolkere" som tilbyr sine tjenester, at jeg våger påstanden at den du kontakter er en av de falske. Sannsynligheten for at du treffer en av de som virkelig har denne gaven* er minimal.

 

 

Gaven finnes, men er ikke noe du lærer på et 2 ukers kurs. Det du lærer på kurs er å overbevise andre om at du har gaven!

Edit: Lagt til.

Og å lese hvilke svar eier ønsker.

 

 

*Jeg har ikke gaven, men jeg vet at jeg visste når en av hestene snakket/tenkte/fokuserte til/på meg. Hva han prøvde å si aner jeg ikke, men jeg visste at snudde jeg meg - så stod han og så på meg.

 

Så, jeg regner med at alle hester har gaven.

Endret av Thonord
Lenke til kommentar

Vel, det foregikk i beste sendetid, og det virket på meg å være helt "normalt", noe denne "hundepersonen" også sa.

 

Dere som liker å smykke dere med tittelen "skeptikere" ol ... er de første til å kalle ting for magisk, bare fordi dere selv ikke har erfart det samme. Ting er ikke mer magisk enn at du ikke har sett det samme.

At en person er sammen med ett dyr i et kort øyeblikk, så er utfordringene med denne borte vekke ... det er ikke å kalle det for noe - det ER magisk det. Ja, man kan gjøre noe med dyr slik, men det er ganske så kjent - at det da er 'var med hunden et kort øyeblikk' skal utgjøre mirakler og som alle ekspertene ikke klarte, men den ene magiske personen .... ja, det er som å tro på julenissen. Ikke tro alt du ser på TV - julenissen fins ikke.

 

Edit: Tenk deg hvis slike magiske personer også da fungerer på personer (som de burde gjøre) - da hadde vi ikke trengt psykiatrien, for disse kunne vært sammen med de en kort stund, simsalabim, fikset.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Vel, det foregikk i beste sendetid, og det virket på meg å være helt "normalt", noe denne "hundepersonen" også sa.

 

Dere som liker å smykke dere med tittelen "skeptikere" ol ... er de første til å kalle ting for magisk, bare fordi dere selv ikke har erfart det samme. Ting er ikke mer magisk enn at du ikke har sett det samme.

At en person er sammen med ett dyr i et kort øyeblikk, så er utfordringene med denne borte vekke ... det er ikke å kalle det for noe - det ER magisk det. Ja, man kan gjøre noe med dyr slik, men det er ganske så kjent - at det da er 'var med hunden et kort øyeblikk' skal utgjøre mirakler og som alle ekspertene ikke klarte, men den ene magiske personen .... ja, det er som å tro på julenissen. Ikke tro alt du ser på TV - julenissen fins ikke.

 

 

jeg skjønner meg ikke på deg karpe, du tyter og maser om det samme hver gang .. det handler jo bare om at jeg så en konkret hendelse, som underbygger holdningen om at det så klart går an å kommunisere med dyra, siden vi selv er det, mener jeg. Om du tror det eller ei, har liten betydning ... verden raser ikke sammen skal du se

 

det samme finner du hos folk, hvis man venter med å si noe til tiden er "perfekt", så har det størst mulighet for å treffe. Fyren hadde talent, og masse kompetanse, og han gjorde stikk motsatt av hva de andre forsøkte på. Og denne gangen virket altså dette, ikke noe magisk, lille karpefar ..  :fun:

Lenke til kommentar

Er det noen som har tips for fremgangsmåte her? Jeg føler et visst ansvar overfor venninna mi. Hun blir svindlet, og jeg kan jo ikke bare stå og se på? 

 

Det her handler vel egentlig om underbevissthet. Veninnen din vil ha en "bekreftelse" av noe slag og det kan en såkalt "hvisker" gi. Jeg synes det faktisk er verdt pengene for å få denne bekreftelsen.

 

Om de som "jobber" med disse greiene er svindlere eller ikke vet jeg ikke noe om, men de tror nok selv at de faktisk har disse evnene :)

 

Ikke bry deg om at du står og ser på noe du ikke aksepterer, det er ikke dine penger og veninnen din bruker pengene fullt bevisst på en tjeneste som er mer eller mindre akseptert i samfunnet.

 

Edit; Skrev litt til og litt leif :p

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Nå prøvde venninna mi å overbevise meg om at dette funker med den 'samme' historien jeg får servert hver gang jeg antyder at jeg er skeptisk til overnaturlige evner. 

Jeg sona ut litt halvveis, men essensen var at tolken hadde fortalt en historie INGEN andre kunne vite. Det var bare mellom rytter og hest. 

Lenke til kommentar

Dette har store likheter med andre spådomsaktiviteter, man mottar inntrykk fra et bilde eller noe annet, og forteller en historie som ingen andre kunne vite.

 

Er jo nettopp det som foregår under en spiritistisk seanse, at et medium mottar opplysninger i sitt indre. Og mottar da en historie som ingen andre kunne vite. Dette virker jo da meget overbevisende, og vil gjøre at mediumet kan utvide sin praksis.

 

Det som egentlig foregår er at åndeverdenen har masse opplysninger om slektninger og dyr, og dermed lett kan late som de er disse dyrene og komme med unike opplysninger om dyreeierens liv og oppførsel.

Hvis man søker seg til folk med spådomsånder er det lett å bli hektet. Blant annet derfor bør ikke kristne la seg påvirke av personer med spådomsånder.

 

Selve filmen Hestehviskeren føler jeg ikke dreide seg om akkurat slik spådom, men mer om en person som var ekstremt god til å dressere hester?

Lenke til kommentar

 

 

Selve filmen Hestehviskeren føler jeg ikke dreide seg om akkurat slik spådom, men mer om en person som var ekstremt god til å dressere hester?

Politisk korrekte kaller den snille delen "Horsemanship".

 

Den "stygge" snakker man helst ikke om.

 

Hestevisking går ut på å gjøre en slem, ond, rabiat og farlig hest* - snill som et lam. 

 

I korte trekk legger du gampen i bakken og setter deg på den. Da underkaster den seg deg, men faren for en "en manns/kvinnes hest" er stor, dersom du ikke bruker hue!

 

Dette gjøres ikke foran tilskuere.

 

Tilsvarende skjer ved longering i "round pen". Gampen løper rundt i ring, mens den prøver å løpe fra dette mennesket som holder i tauet. Mennesket står i midten og roterer bare om sin egen akse. Tilslutt gir hesten opp og ser på mennesket som den sterkeste.

Jeg vet at det er kontroversiellt, men - hester er litt dumme!

 

Et annet ord er mishandlet.

Endret av Thonord
Lenke til kommentar

jeg skjønner meg ikke på deg karpe, du tyter og maser om det samme hver gang .. det handler jo bare om at jeg så en konkret hendelse, som underbygger holdningen om at det så klart går an å kommunisere med dyra, siden vi selv er det, mener jeg. Om du tror det eller ei, har liten betydning ... verden raser ikke sammen skal du se

 

det samme finner du hos folk, hvis man venter med å si noe til tiden er "perfekt", så har det størst mulighet for å treffe. Fyren hadde talent, og masse kompetanse, og han gjorde stikk motsatt av hva de andre forsøkte på. Og denne gangen virket altså dette, ikke noe magisk, lille karpefar ..  :fun:

Vanskelig å skjønne mennesker kontra dyr ... eller, vi er jo dyr ... hmmm.

 

Neida, jeg er åpen for det meste jeg. Har selv vært til snåsakallen mm, så åpen er jeg for det meste.

Men har fortsatt til gode å møte noen 'magiske' mennesker.

Ja, har også endel erfaring med adferd på dyr. Egne erfaringer og endel i samarbeid med 'eksperter'.

 

Si hva du vil, det er bare ord og du får selvfølgelig tro hva du vil. Vis meg dokumentar du viser til, så kan jeg jo gi deg mitt syn på akkurat det eksemplet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

jeg skjønner meg ikke på deg karpe, du tyter og maser om det samme hver gang .. det handler jo bare om at jeg så en konkret hendelse, som underbygger holdningen om at det så klart går an å kommunisere med dyra, siden vi selv er det, mener jeg. Om du tror det eller ei, har liten betydning ... verden raser ikke sammen skal du se det samme finner du hos folk, hvis man venter med å si noe til tiden er "perfekt", så har det størst mulighet for å treffe. Fyren hadde talent, og masse kompetanse, og han gjorde stikk motsatt av hva de andre forsøkte på. Og denne gangen virket altså dette, ikke noe magisk, lille karpefar .. :fun:

Vanskelig å skjønne mennesker kontra dyr ... eller, vi er jo dyr ... hmmm.Neida, jeg er åpen for det meste jeg. Har selv vært til snåsakallen mm, så åpen er jeg for det meste.Men har fortsatt til gode å møte noen 'magiske' mennesker.Ja, har også endel erfaring med adferd på dyr. Egne erfaringer og endel i samarbeid med 'eksperter'.Si hva du vil, det er bare ord og du får selvfølgelig tro hva du vil. Vis meg dokumentar du viser til, så kan jeg jo gi deg mitt syn på akkurat det eksemplet.
Sorry, sjekket I deres arkiver, men den episoden av serien har blitt fjernet. Programmet het; "et hundeliv I la" av Luis Theroux. Får du med deg ny forskning for tiden, som viser hvor feil vi tidligere har tatt om følelseslivet til de andre dyra vi deler klode med? Jeg synes det er mye spennende nytt som til stadighet kommer frem for tiden. Jeg kjenner ikke til dine eksperter, men mine kan sine saker de med. Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Får du med deg ny forskning for tiden, som viser hvor feil vi tidligere har tatt om følelseslivet til de andre dyra vi deler klode med? Jeg synes det er mye spennende nytt som til stadighet kommer frem for tiden. Jeg kjenner ikke til dine eksperter, men mine kan sine saker de med.

Det er alltid flott med utvikling - ellers har vi jo hatt kun positiv straff når det gjelder dyr, slik det bortimot var for et par tiår siden.

Fant ikke episoden etter en kjapp titt jeg heller, men utifra den infoen du kom med, så virker det uansett 'magisk'. (jeg tror altså ikke noe på at din info/dokumentar da sier alt om hundens situasjon)

Lenke til kommentar

 

, som viser hvor feil vi tidligere har tatt om følelseslivet til de andre dyra vi deler klode med?

 

Mest flaut for mine vegne ihvertfall (ikke at jeg hverken har eller er slem mot dyr, (jeg dreper ikke engang edderkoppene som henger i taket hjemme jeg, de gjør da jammen nytte for seg og har like stor rett til å være i live som jeg...).., jeg er flau på min arts vegne, for alt de vi gjør av overgrep og har gjort av overgrep mot andre arter,,, Snakk om å være blinde....)...

 

 

Men det fine er at til mer vi forstår av dyrs følelsesliv og adferd til flinkere og snillere blir vi også i behandlingen av dem! Håper jeg ihvertfall... :)

 

Ellers har det endret seg syntes jeg... Så noen en huggorm da jeg var guttunge ble den ubønnhørlig slått ihjel. Uten at noen syntes annet enn at det var bra.. I dag blir den fanget og sluppet ut igjen der den ikke kan komme til å bite noen... Klappet til en hundeeier for noen år siden da jeg så han sto og slo hunden sin etter at den hadde stukket av fra ham og, selvsagt fordi mannen ikke hadde giddet å gå på dressurkurs med hunden, ikke hørte når han prøvde å rope den tilbake... Han ble mektig forskrekket og ikke minst irritert, det var hans hund freste han, men da jeg rolig påpekte at hunden hans var et levende følende individ og tilføyde grunnen til at hunden IKKE kom når han ropte, pluss en real omgang med juling ikke ulik den han hadde gitt hunden, kom han til konseptene og lovte meg å ikke slå hunden sin igjen, men gå på dressur kurs og lære på hundens premisser... For det er det veldig mange folk gjør feil med hudene sine, de tror hunden kan møte oss på våre premisser...

 

Traff i fjor høst på et dådyr i skogen da jeg var ute å tok bilder og den sto faktisk og kikket nysgjerrig på meg i flere minutter før den rolig gikk videre... De rådyrene jeg har sett før om årene hadde det så travelt med å komme seg vekk fra dette livsfarlige mennesket at jeg skjelden eller aldri fikk sett et...

 

Kjørte fra sørlandet og hjem i år med motorsykkel, ca ved 11 tiden på kvelden, og på strekningen Evje til Fiansvingene måtte jeg stoppe for intet mindre enn to elger med knappe fem minutters mellomrom. Disse var heller ikke redde og ble stående etter at jeg stoppet og dimmet ned til parklys (så de ikke blir blendet og kan se hvor de går...) og begge disse se på meg med nysgjerrige blikk og ble stående der midt i veien...  Jeg hadde hverken tid eller spesielt lyst til å ha noen nærkontakt med et så svært dyr så jeg måtte skremme dem ved å gi litt gass... Merkelig... Er så de forsto på en eller annen måte at jeg ikke ville skade dem... Så ting har endret seg, både hos mennesker og merkelig nok hos dyr... De er ikke så redde oss lenger virker det som... Skjønt jeg godt kunne tenke meg at elgen var litt reddere når jeg kommer kjørende på motorsykkel... Har så liten lyst til å polere hjelm og motorsykkel i pelsen på en sånn en... Skikkelig utrivelig for oss begge :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Får du med deg ny forskning for tiden, som viser hvor feil vi tidligere har tatt om følelseslivet til de andre dyra vi deler klode med? Jeg synes det er mye spennende nytt som til stadighet kommer frem for tiden. Jeg kjenner ikke til dine eksperter, men mine kan sine saker de med.

 

Det er alltid flott med utvikling - ellers har vi jo hatt kun positiv straff når det gjelder dyr, slik det bortimot var for et par tiår siden.

Fant ikke episoden etter en kjapp titt jeg heller, men utifra den infoen du kom med, så virker det uansett 'magisk'. (jeg tror altså ikke noe på at din info/dokumentar da sier alt om hundens situasjon)

Det er helt greit at du sparer på saltet .. ;)

Og bare for å bygge på så erfarer jeg selv at 99 av 100 problemer jeg "ser der ute", Gjør jeg intet annet med enn å sjekke hvor de kom fra, nemlig fra meg selv og min kondisjonerte oppfattelse av "problemet der ute", så "fikser de seg selv" uten min aktive deltakelse.

 

Jeg tror min hundetemmer jobbet etter samme prinsippet

 

Håper det ikke ble for mye zen nå ..

Lenke til kommentar

Jeg tror min hundetemmer jobbet etter samme prinsippet

 

Håper det ikke ble for mye zen nå ..

Din hundetemmer?

 

zen som 'alle' ekspertene ikke klarer å se ... men som en klarer kun med å være med hunden et kort øyeblikk ... ja, da er denne enkelt millionær hvis denne vil. Det vil nok denne, men vil denne innkassere pengene .... nehh, tror ikke det, for det å få 'beliberne' til å tro er verre enn å vise det i faktisk situasjon og med samme magiske resultat.

Så du får tro så mye på zen du vil - de som bedriver det tror ikke nok til å bevise det og bli millionær, så det sier sitt. Da er det bedre å 'svindle' 'belibere'.

 

Nå sier jeg ikke at en person ikke kan få tillit osv  med bare å være der ++, men å løse problem slik du beskrev er som sagt zen TV.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Å herregud .. ;(

 

Edit: jeg er ikke så opptatt av om det finnes intelligent liv der ute ett sted, har egentlig nok utfordringer med å finne ut om det i det hele tatt er noe intelligent liv her ..

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Å herregud .. ;(

 

Edit: jeg er ikke så opptatt av om det finnes intelligent liv der ute ett sted, har egentlig nok utfordringer med å finne ut om det i det hele tatt er noe intelligent liv her ..

 

Hehe, nettopp - det er derfor det tilbys millioner for å få disse 'magiske' til å bevise at det de holder på med stemmer. På den måte få intelligensen til å gå forran drømmer. Men drøm blir nok drøm. På samme måte som herre og gud er en drøm.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du ville ikke være i stand til å finne "gud" om han så spratt opp og rev hodet av deg i farten. Du hadde bare ufortrødent gjort som snille herr doktor sier, nemlig smøre på litt salve på nakkestubben, så vokser det snart ut ett nytt skal du se ... vennligst betal i kassa før du forlater!

 

Her er forøvrig det som ligger i forkant av deg selv, må gjerne for min del bøye deg i støvet for det surret!

 

 

 

 Mind is the forerunner of all (evil) conditions.
Mind is their chief, and they are mind-made.
If, with an impure mind, one speaks or acts,
Then suffering follows one
Even as the cart wheel follows the hoof of the ox.

Mind is the forerunner of all (good) conditions.
Mind is their chief, and they are mind-made.
If, with a pure mind, one speaks or acts,
Then happiness follows one
Like a never-departing shadow.

 

 

Og takk for meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...