Gå til innhold

Logitech bytter navn til logi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Sitter her med G700s og G710+ og elsker dem. ingen ting som kan få meg til å bytte ut noen av dem enda, hvis de ikke blir ødelagt, som jeg tipper ikke skjer fordi det nettop er Logitech.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Logitech har så vidt jeg vet et veldig godt rykte? Logoen er gjenkjenbar og hele pakken. Den nye logoen er bare en font. (er sterk motstander av font-logoer til å begynne med). - Dårlig beslutning av Logitech spør du meg... Navnbytte går fint, men behold logoen som identifiserer produktene.

Lenke til kommentar

I følge artikkelen i TheVerge virker det som Logitech fremdeles er navnet på selskapet, mens Logi vil være en "brand name" på en produktlinje.

" Logitech's core business, which consists of making PC peripherals, gaming gear bearing the Logitech G name, and audio equipment under the subsidiary Ultimate Ears brand. The new Logi label will be attached to the company's more experimental and futuristic Projects"

http://www.theverge.com/2015/7/8/8910993/logitech-logi-brand-redesign

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Logo- og navneendringen gjør ingen forskjell for meg, bare de sørger for å fortsette å lage gode, trådløse mus som kan programmeres.

 

Jobber med redigering av bilder og video og da er det ekstremt greit å ha en mus med mulighet for å trykke en tastaturkombinasjon med delay (f.eks alt+shift+2, pil ned, pil ned, enter). Til dette fungerer gamingmus fra logitech perfekt!

Lenke til kommentar

Tek har misforstått. Logitech kommer fortsatt til å hete det samme, men lager en ny kategorigruppe under navnet logi, som skal bestå av typiske "the internet of things". Logoen endres, men skal fortsatt være logitech for eksisterende produkter. For gaming og lyd (som er nevnt) blir det ingen endring. 

Her er logoen:

logitech-logo.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjære ESPEN IRWING SWANG,

 

her tror jeg du har "driti på leggen" eller "tråkket i salaten" som det så fint heter. Andre publikasjoner som tar opp samme sak tyder på at selskapet ikke skifter navn, slik flere har nevnt her i kommentartråden, men at de endrer logo og oppretter en ny merkevare/portefølje under navnet logi.

 

Det hadde hvert fint å vite hvem / hva kilden din for denne artikkelen er.

 

Jeg er enig med @Boye, jeg vil også gitt denne artikkelen -1 eller rapportert den som feilaktig dersom det fantes en slik funksjon på tek.no.

 

Bortsett fra den tilsynelatende misforståelsen / mistolkningen og dermed også en misvisende oversskrift, så er jo artikkelen informativ nok, med noen få endringer;)

Lenke til kommentar

Kjære ESPEN IRWING SWANG,

 

her tror jeg du har "driti på leggen" eller "tråkket i salaten" som det så fint heter. Andre publikasjoner som tar opp samme sak tyder på at selskapet ikke skifter navn, slik flere har nevnt her i kommentartråden, men at de endrer logo og oppretter en ny merkevare/portefølje under navnet logi.

 

Det hadde hvert fint å vite hvem / hva kilden din for denne artikkelen er.

 

Jeg er enig med @Boye, jeg vil også gitt denne artikkelen -1 eller rapportert den som feilaktig dersom det fantes en slik funksjon på tek.no.

 

Bortsett fra den tilsynelatende misforståelsen / mistolkningen og dermed også en misvisende oversskrift, så er jo artikkelen informativ nok, med noen få endringer;)

 

Kilden til artikkelen er Logitechs sjef for merkevarebygging, Sorry folkens, men jeg har vært hos Logitech i Cork i Irland og snakket med dem. Det handler ikke bare om et nytt navn på eksperimentelle produkter, selv om det er disse som skifter navn først. Høyttalere til pc, mus, tastaturer og flere andre kjente produkter vil etter hvert bli markedsført og merket som logi. Selskapet som sådan bytter ikke navn, men vil kun markedsføre seg som logi. Den gamle logoen blir borte. Bare gamingtilbehøret vil fortsatt hete Logitech G. Ultimate Ears beholder også navnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt morsomt at logoen fra 1981 (etter min mening) virker både simplistisk og mye mer passende en noen av de andre for dagens marked. :p

 

Faktisk så har jeg ikke sett logoen fra 1981 før, men når jeg så den nå så tenkte jeg at den var faktisk ganske passende, perfekt om du skal få logoen trykket på noe også.

Logi blir helt feil merkenavn, Logitech er allerede innkjørt og noe de MÅ HA i disse nedstrippings tider når de selger lite spennende produkter.

 

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

 

Kjære ESPEN IRWING SWANG,

 

her tror jeg du har "driti på leggen" eller "tråkket i salaten" som det så fint heter. Andre publikasjoner som tar opp samme sak tyder på at selskapet ikke skifter navn, slik flere har nevnt her i kommentartråden, men at de endrer logo og oppretter en ny merkevare/portefølje under navnet logi.

 

Det hadde hvert fint å vite hvem / hva kilden din for denne artikkelen er.

 

Jeg er enig med @Boye, jeg vil også gitt denne artikkelen -1 eller rapportert den som feilaktig dersom det fantes en slik funksjon på tek.no.

 

Bortsett fra den tilsynelatende misforståelsen / mistolkningen og dermed også en misvisende oversskrift, så er jo artikkelen informativ nok, med noen få endringer;)

Kilden til artikkelen er Logitechs sjef for merkevarebygging, Sorry folkens, men jeg har vært hos Logitech i Cork i Irland og snakket med dem. Det handler ikke bare om et nytt navn på eksperimentelle produkter, selv om det er disse som skifter navn først. Høyttalere til pc, mus, tastaturer og flere andre kjente produkter vil etter hvert bli markedsført og merket som logi. Selskapet som sådan bytter ikke navn, men vil kun markedsføre seg som logi. Den gamle logoen blir borte. Bare gamingtilbehøret vil fortsatt hete Logitech G. Ultimate Ears beholder også navnet.

 

 

Litt morsomt å se tilbake på dette.

Lenke til kommentar

Stygg logo ja... Hvem sin flotte ide å endre noe som virker?

 

Enig i det du sier.

 

Men, det er vel dette med at en forsøker å følge trender. Nå har jo Windows med fliser og fjerning av 3D-dybde på velkjente ikoner (IE, blir samme E, men nå står den plutselig for Edge) - (gå mot det flate uttrykket) tatt overhånd, så da er det vel naturlig at alle andre designere som sitter på sine tuer og venter på at andre skal finne opp hjulet på nytt, også hopper på en ny idé som en flokk dumme sauer  :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

For meg er Logitech uten særlig konkurranse det merkenavnet jeg kjenner best til av PC-tilbehør. Jeg kan nok ramse en drøss andre merker, men Logitech står sterkt. Og med en flott logo som har utviklet seg, men holdt seg til sine prinsipper.

 

Nå snur de ting på hodet. Mye vil ha mer. Da blir det vel en Targus-mus neste gang. :p

 

Agfa har jo hatt en genial logo sies det. Spørs om at ikke Logitech (nå Logi) bare er misunnelige på slike giganter, så da er det vakkert å gå i helsvart. Så kan de spare blekk på å skrive svart med alle CMYK-fargene i samme slengen  :green:

 

Da blir det seende noelunde slik ut visstnok:

 

(nå funket ikke opplasting fra Chrome med filer igjen, sukk..)

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...