Gå til innhold

Arkham Knight-utvikleren svarer på kritikken


Anbefalte innlegg

Jeg pre-ordered spillet som download på Spaceworld og ble litt skremt av å lese alt det negative som dukket opp men faktum er at det kjører helt smooth hos meg og ser pent ut! Største trøbbelet var at det ble en del re-nedlasting på Steam. Har alt på max (inkludert Gameworks), 1920*1080, fjernet 30 fps cap og satt adaptive vsync i driver.

Forstår at det er kjipt for andre som har problemer men tror dette absolutt er fiksbart via patching i og med at det fungerer bra for noen (som meg). Hvis det mangler noen grafiske effekter i forhold til ps4 gjør det meg egentlig ingenting så lenge spillet er bra og det er pent "nok".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ATW: Jeg er helt rolig. Men utsagn som:

 

 

 

Joa, med "alt på low", 720 p og låst til 30 fps ja

 

 

 

Ok, beklager, "alt på low", 1080p og 30fps

 

inviterer ikke til god diskusjon etter min mening. At du i ettertid først hevder at du egentlig snakker om PC vs konsoll generelt, og deretter igjen endrer dette til et etter min mening irrelevant, eller i alle fall dårlig forklart, poeng om at "en PC-versjon som var like god som konsollversjonene fortsatt ikke er god nok" gjør ikke de første innleggene dine i denne tråden noe bedre.

 

Når du kommer med slike uttalelser som vist over i en tråd som gjelder et spesifikt spill så vil jo folk rimeligvis tro at du snakker om spillet tråden omhandler. Og i det lyset er de to postene dine av liten verdi etter min mening -- spesielt siden de i liten grad stemmer -- og de fremstår mest for min del som provokasjon, eller mild form for trolling.

 

Men vi er vel egentlig enige når det gjelder spillet. Jeg har bare en issue med korte, spydige "drive by"-innlegg som enten er skrevet for å provosere eller er så korte og vage at meningen med innlegget forsvinner, slik at folk misforstår. Hvis ikke innleggene dine var skrevet for å provosere beklager jeg, men neste gang bør du kanskje prøve å forklare bedre hva du mener  i det opprinnelige innlegget, og ikke bare når folk motsier deg i ettertid. Vi har hatt slike diskusjoner før.

Endret av Jakoozie
  • Liker 8
Lenke til kommentar

@ATW: Jeg er helt rolig. Men utsagn som:

 

 

 

Joa, med "alt på low", 720 p og låst til 30 fps ja

 

 

 

Ok, beklager, "alt på low", 1080p og 30fps

 

inviterer ikke til god diskusjon etter min mening. At du i ettertid først hevder at du egentlig snakker om PC vs konsoll generelt, og deretter igjen endrer dette til et etter min mening irrelevant, eller i alle fall dårlig forklart, poeng om at "en PC-versjon som var like god som konsollversjonene fortsatt ikke er god nok" gjør ikke de første innleggene dine i denne tråden noe bedre.

 

Når du kommer med slike uttalelser som vist over i en tråd som gjelder et spesifikt spill så vil jo folk rimeligvis tro at du snakker om spillet tråden omhandler. Og i det lyset er de to postene dine av liten verdi etter min mening -- spesielt siden de i liten grad stemmer -- og de fremstår mest for min del som provokasjon, eller mild form for trolling.

 

Men vi er vel egentlig enige når det gjelder spillet. Jeg har bare en issue med korte, spydige "drive by"-innlegg som enten er skrevet for å provosere eller er så korte og vage at meningen med innlegget forsvinner, slik at folk misforstår. Hvis ikke innleggene dine var skrevet for å provosere beklager jeg, men neste gang bør du kanskje prøve å forklare bedre hva du mener  i det opprinnelige innlegget, og ikke bare når folk motsier deg i ettertid. Vi har hatt slike diskusjoner før.

 

Jeg snakker ikke om din sinnssteming, jeg ber deg ta det med ro med karakteristikkene av mine innlegg.

 

Jeg snakker ikke om PC vs konsoll generelt, jeg snakker om dette spillet konkret. 

 

Poenget mitt er, for å gjøre det så klart som mulig "En PC versjon av Arkham Knights hadde vært for dårlig selv om den hadde vært på nivå med PS4-versjonen, fordi PS4-versjonen har for lav oppløsning, framerate og grafikk i forhold til hva man burde forvente på PC".

 

Jeg forstår at innlegget kan misforståes, iogmed at innlegget er kort, men det er langt derfra til at et innlegg er trolling. 

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

ELLER dere overdriver problemet. Jeg har selv spilt CS på 120fps uten problemer, men jeg ble eldre og begynte å bry meg mindre om fps og mer om at spillet skulle være gøy. Kanskje dere følger etter en dag.

 

Har dere spilt dette spillet på PS4 egentlig? Eller bare sitter dere og kaster ut påstander uten belegg? 

Hvorfor spilte du ikke CS med 30fps når du uansett ikke merket forskjell?

 

På CS i 1999? Selvsagt merket jeg forskjell, vi hadde CRT skjermer den gang, unge mann! Og jeg satt ti centimeter unna skjermen, kjørte FRAPS for å sikre meg at jeg ALLTID var over 100 FPS, for rundt på nettet satt idioter og fortalte meg at dersom jeg var under 100 FPS ville verden umiddelbart gå under.

 

 

Spilte CS i 1999 eg og. Kan love deg, det var sykt stor forskjell på 120hz CRT (min kunne gå til 240hz om eg stilte resolution på laveste). Å spille med LAN ping og 120hz var helt villt stor forskjell. Var du noen gang god i CS? Kanskje 60hz holdt for deg om du spilte public, men eg var selv i topp 10 listen i clanbase. Vi kunne spille og diskutere CS hver bidige dag i flere år. 

 

Mulig 30 fps med god støttende teknologi funker bra på PS4, men for PC er dette alt for lavt, for de fleste som kjøper dyr hardware krever mye mer kvalitet. Kanskje du driter i om du har Ultra HD eller ikke, plasma eller LED, men for mange som interresser seg for kvalitet har dette betydning. PC brukere har større krav, har du ikke hørt om "PC master race" ?

 

 

Lenke til kommentar

30fps er ikkje uspillbart og bildeoppdatering som holder seg stødig på 30fps vil opplevast som mykje bedre enn alternativet vi ofte er blitt vandt til på konsoll, dvs 20-35fps. Men for di som påstår at 60fps ikkje betyr noko og som spiller på PS4 er det nå ca 30 spill som kjem med 1080p og 60fps. Dvs at mange har muligheten til å få oppleve forskjellen mellom 30fps og 60fps. Og for di som forsatt ikkje skjønner forskjellen annbefaler eg å prøve "The Last of Us  Remastered" der man kan velge mellom 30fps og 60fps.

 

For di fleste som har prøvd 60fps vil den største forskjellen fra 30fps være at alle bevegelser opplevast mindre hakkete med 60fps samt at 60fps er mykje meir responsivt og dermed gir betre kontroll i spillet. Gameplay har dermed heva seg betraktelig og for di fleste er 30fps ein nedtur i forhold til 60fps. Sjølvsagt er stødig bildeoppdatering betre enn alternativet. Men det og vil få ei forandring etter kvart som G-sync og Freesync lar variabel bildeoppdatering opplevast som stødig bildeoppdatering.

 

Eit spill blir ikkje betre av eyecandy framfor oppløsning og bildeoppdatering. Difor støtter eg heller ikkje opp om spill som kjem med lågare oppløsning enn 1080p og lågare bildeoppdatering enn 60fps. 1080p og 60fps er det minste man burde forvente i dagens spill og alt under det er basert på ideen om at eyecandy er lettare å selge til folk som ikkje veit betre. PC-spillere er klar over dette og setter større krav til nye spill enn konsoll-spillere.

 

Derimot blir eit allereie greit spill enda betre av høgare oppløsning og høgare bildeoppdatering. Difor burde denne generasjonen konsoller heva kravet eit hakk og kjørt 1080p og 60fps. Begge konsollane greier dette, men ikkje med den eyecandy som man er førespeila hittil. Difor sitter eg att med ein følelse av at mange av di som syns 30fps er greit nok heller ynskje seg eyecandy framfor betre gameplay. Det er i seg sjølv eit nederlag for spillutviklinga og man kan lure på kva vitsen var med nye konsoller.

 

For di som spiller på PC har 1080p og 60fps blitt det di fleste spiller på samt at mange søker å få enda høgare oppløsning og bildeoppdatering. Da er det ganske surt å sjå at PC-versjoner av spill blir låst til 30fps slik at man må tweake dette sjølv for å få 60fps eller høgare. Enda meir begredelig blir det når eyecandy er fjerna fra PC-versjonen for at konsollversjonane skal skinne som det beste alternativet. Fatter ikkje at nokon kan støtte opp om spill som er laga så spiller-fiendtlig. Eg gremmast over utviklinga.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

ELLER dere overdriver problemet. Jeg har selv spilt CS på 120fps uten problemer, men jeg ble eldre og begynte å bry meg mindre om fps og mer om at spillet skulle være gøy. Kanskje dere følger etter en dag.

 

Har dere spilt dette spillet på PS4 egentlig? Eller bare sitter dere og kaster ut påstander uten belegg? 

Hvorfor spilte du ikke CS med 30fps når du uansett ikke merket forskjell?

 

På CS i 1999? Selvsagt merket jeg forskjell, vi hadde CRT skjermer den gang, unge mann! Og jeg satt ti centimeter unna skjermen, kjørte FRAPS for å sikre meg at jeg ALLTID var over 100 FPS, for rundt på nettet satt idioter og fortalte meg at dersom jeg var under 100 FPS ville verden umiddelbart gå under.

 

 

Spilte CS i 1999 eg og. Kan love deg, det var sykt stor forskjell på 120hz CRT (min kunne gå til 240hz om eg stilte resolution på laveste). Å spille med LAN ping og 120hz var helt villt stor forskjell. Var du noen gang god i CS? Kanskje 60hz holdt for deg om du spilte public, men eg var selv i topp 10 listen i clanbase. Vi kunne spille og diskutere CS hver bidige dag i flere år. 

 

Mulig 30 fps med god støttende teknologi funker bra på PS4, men for PC er dette alt for lavt, for de fleste som kjøper dyr hardware krever mye mer kvalitet. Kanskje du driter i om du har Ultra HD eller ikke, plasma eller LED, men for mange som interresser seg for kvalitet har dette betydning. PC brukere har større krav, har du ikke hørt om "PC master race" ?

 

 

 

Leste du innlegget mitt? For du svarer på noe jeg aldri har sagt.

Lenke til kommentar

Sorry om det allerede er nevnt, men nå har hvertfall Warner stoppet alle salg av pc versjonen inntil videre ifølge en offisiell post på forumet deres.

Er det lov å håpe på en skikkelig overhalet versjon om ikke så altfor lenge? Uansett ikke så farlig for min del da jeg fikk steam-key igjennom mitt kjøp av nytt skjermkort, men jeg så veldig frem til dette spillet så er litt skuffet likevel. Krysser fingrene for at oppussingen ikke tar alt for lang tid.

Lenke til kommentar

Fikk plutselig kræsj igår med spillet, veldig snodig. Spilte flere timer før det, så fant jeg ut at jeg ville perfeksjonere alt og spille på hard uten hints og noe som helst. Så slettet save gamet og startet på nytt, men nå kræsjer det veldig ofte plutselig.

 

Lider ikke av noe ytelsesproblemer derimot, sikkert pga Win10 driveren som har noe forskjeller fra Win7.

http://i60.tinypic.com/21alspl.jpg

 

81fps her, det er absolutt verste fps droppet jeg kan få når jeg zoomer mye på karaktern og ser utover byen. 

Da i 1440K oppløsning med GTX 980. Veldig fornøyd med det.

Ellers er jeg så jævlig enig med Totalbiscuit at vi burde få langt mer video options å stille inn på, ting som mouse sentivitiy og mouse acceleration.... at det ikke er med er ufattelig snodig.

Håper det blir fikset snart for selve spillet i seg selv, er AMAZING! Bare så synd mange vil sikkert droppe å kjøpe spillet nå og vil gå glipp av "kanskje" årets spill.

Lenke til kommentar

Bare å innse det. Det blir mindre og mindre support for pc gamere, har merket det selv. Skjønner det godt og. Spill blir mer og mer avansert og hvordan i all verden skal de klare å teste all slags hardware som kan være på en pc? Må innrømme at i dette tilfelle var det ekstremt og de har gjort en dårlig jobb. Men når jeg skaffer meg ett spill som feks Battlefield 4 (jeg spiller stort sett multiplayer) på pc som er et veldig avansert spill å lage, så rekner jeg med litt bugs på pc. På konsoll er det litt enklere. Du har noen få konsoller å forholde deg til med samme hardware specs på de enkelte merkene. Så jeg har gått til det skrittet å anskaffe meg en Xbox One...bedre support og myyyye mindre sjans for at andre jukser. Juksing var faktisk hovedgrunn nr 1 for at det ble konsoll på meg til slutt. Hadde man fjernet de folka som ødelegger onlinespilling så hadde spill på pc vært best den dag i dag. Men sånn er det ikke lenger.

Det du sier er helt feil, rett og slett. For det første har PC så utrolig mange flere spill enn konsoll noen gang vil få. League of legends er på høyde med alle som spiller spill via Steam. Spillet slår lett ut en av konsollene, om ikke begge i online spillere til en hver tid. Hvis du tar med hele sjangeren (MOBA) så har ikke xbox og playstation en sjanse til å slå spillertallene.

 

Det finnes spill der utviklere blir betalt av MS/Sony osv som gjør at de fokuserer nesten utelukkende på konsoll. Likevel blir Pc markedet stadg større og større, mens konsoll krymper i andel. Har problem med å forstå hvordan støtten til PC da blir mindre. Det går jo stadig vekk mot enden på konsollene, ikke enden på PC.

 

Det at du påstår at PC spill er mer avanserte enn konsoll har en liten grad av sannhet. Likevel er du utrolig langt unna sannheten. Problemene som kommer er ikke HW spesifik. De kommer for ALLE. Det er INGEN som koder for enhver del i en PC. Det er derfor du har Direct X. De som lager spillet trenger ikke å kommunisere med de enkelte delene. NVIDIA og AMD fikser på drivere og optimaliserer videre i ettertid. For de som lager spillene er det ikke mye ekstra de trenger å ta med. De får og stadig bedre redskaper og programmer. Det gjør det de fleste spillutviklerene gjør MINDRE avansert, ikke mer. Programmene hjelper deg i MYE større grad nå enn før. Det er langt enklere å utvikle spill i dag enn det var før.

 

League of Legends er verdens desidert største spill i verden. Det er nesten umulig å jukse. Du spiller ikke League og mistenker noen for juks. Det er ikke engang en mulighet for å rapportere folk for juks. Det er så utrolig sjeldent. På PC har du mye mer redskaper for å forhindre negativitet og juks i spill enn du har på konsoll. På konsoll er det MYE juks, og ingen måte å stoppe det. Hvis du tror det en mindre juks på konsoll tar du ganske feil.

 

Sukk... Hvis dere har lyst til å sitte og irritere dere over et tall dere ikke har kontroll over, så vær så god. Jeg har ikke hørt NOEN klage på PS4-versjonen, tvert imot har den fått 10/10 på Polygon.

 

Mens PC-versjonen dere driver og skryter av frameraten av allerede har blitt trukket fra markedet!

PC versjonen er uferdig og ubrukelig. De har lansert et uferdig produkt. Som en bil uten panser, med skraper og dunker overalt. Selvfølgelig scorer den dårlig. Du sammenligner ikke to like utgaver. Du sammenligner en som er bra lagd, med noe som er helt forferdelig. Det er derfor spill har forskjellig score til forskjellig platform.

 

 

 

 

Spilte CS i 1999 eg og. Kan love deg, det var sykt stor forskjell på 120hz CRT (min kunne gå til 240hz om eg stilte resolution på laveste). Å spille med LAN ping og 120hz var helt villt stor forskjell. Var du noen gang god i CS? Kanskje 60hz holdt for deg om du spilte public, men eg var selv i topp 10 listen i clanbase. Vi kunne spille og diskutere CS hver bidige dag i flere år. 

 

Mulig 30 fps med god støttende teknologi funker bra på PS4, men for PC er dette alt for lavt, for de fleste som kjøper dyr hardware krever mye mer kvalitet. Kanskje du driter i om du har Ultra HD eller ikke, plasma eller LED, men for mange som interresser seg for kvalitet har dette betydning. PC brukere har større krav, har du ikke hørt om "PC master race" ?

 

 

 

PC Master Race er for alle som mener PC er bedre enn konsoll. Det er uavhengig av hvilekn PC de har. Hvis du har et GT 210 og en Core 2 duo er du fortsatt PCMR. Hvis du har en PS4, men mener PC er best er du fortsatt PCMR. Du er ikke PCMR bare hvis du har en dyr PC, det er helt feil. Folk som påstår det er ikke en del av PCMR.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som har PC er oftest mer opptatt av å nyte spillene enn de som har konsoll. De som har PC investerer ofte langt mer for å nyte spillene til sitt fulleste. 

 

Du må og huske på at folk som kjøper PC gjerne gjør det for å få en bedre opplevelse. Hvis du er på konsoll er du ikke der pga den gode opplevelsen, samme med budsjett PCer. Det er jo de som har investert penger i PC som ikke liker dette. De har brukt pengene på en opplevelse som de ikke får. Det føles langt dårligere enn det de er vant til. Hvis du ikke bryr deg noe om framerate eller grafikk og bare kan ignorere det helt, da investerer du ikke 7000 kr + i en PC.

 

Okei, godt mulig jeg leser alt for mye inn i det her, men med den ordbruken du har så synes jeg det begynner å bli litt vel ekstremt når du bruker så subjektive begreper. (Greit nok, du modererte det første med å si "oftest" men uansett føler jeg det er å dra det litt langt.) Det å nyte et spill eller å ha en god spillopplevelse er noe jeg har hele tiden når jeg spiller på en av konsollene mine. Jeg har dette spillet på Xbone, spiller det i 900p og 30 fps (til og med framedrops her og der under noen av Batmobile sekvensene) og, ja, jeg har ingen problemer med å si at det er sånn. Dog, så bryr jeg meg veldig lite om FPS og piksel telling, til den grad at jeg har spilt, f. eks., Witcher 2 på PC og hadde nok en FPS rundt 20-25 mesteparten av tiden. Sannsynligvis pga en miks av både svak hardware og driver problemer eller hva det nå kunne være, men jeg nøyt da opplevelsen like fullt, følte også at jeg hadde en god opplevelse , så utrolig som den enn kan høres ut. (Og, bare for å legge det til før det blir spurt om, jeg klare helt greit å se forskjellen på 30 og 60 fps, men så lenge bildeflyten er nogenlunde stabil så har jeg ingen direkte problemer med å spille og å fullstendig overse hvor mange frames det er.)

 

Greit nok at du kanskje må ha 60+ FPS og 1080p (eller 1440p eller hva det nå måtte være) for å kunne nyte et spill og ha en god opplevelse, men det betyr ikke at vi som spiller på konsoll ikke nyter den tiden vi bruker på et spill eller føler at vi har en dårlig opplevelse.

 

PC Master Race er for alle som mener PC er bedre enn konsoll. Det er uavhengig av hvilekn PC de har. Hvis du har et GT 210 og en Core 2 duo er du fortsatt PCMR. Hvis du har en PS4, men mener PC er best er du fortsatt PCMR. Du er ikke PCMR bare hvis du har en dyr PC, det er helt feil. Folk som påstår det er ikke en del av PCMR.

 

PC Master Race føles ut, for meg i hvert fall, som et begrep det er helt utrolig å bruke uten å være sarkastisk rundt det. Spesielt med de konnotasjonen det bringer med at konsollbrukere og andre som ikke er med på å, 100%, si at PC er den absolutt beste plattformen å spille på omtrent ikke burde telle i de meningene de har. Igjen, mulig jeg leser -alt- for mye inn i begrepet, men det begynner å minne om Xbox fanboys som kaller seg selv Xbots og er stolt av det, eller Sony fanboys som kaller seg del av SDF og er stolt av det. Hele greia ender bare opp med å føle kvalmende.

 

Når alt det er sagt, det at WB har bestemt seg for å gi ut en port som det her på PC er hårreisende. Det burde rett og slett ikke ha blitt gjort, spesielt med så mange mangler det har med tanke på grafikk options og låst framerate. Jeg håper for all del at de faktisk ender opp med å fikse det og gi ut en PC versjon av det som gjør at all PC spillere kan se seg fornøyd med, for det jeg har spilt av det er virkelig bra så jeg unner alle som vil å kunne spille det på den plattformen de vil og i en så god versjon som den plattformen de velger å spille det på kan gi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

PC Master Race er for alle som mener PC er bedre enn konsoll. Det er uavhengig av hvilekn PC de har. Hvis du har et GT 210 og en Core 2 duo er du fortsatt PCMR. Hvis du har en PS4, men mener PC er best er du fortsatt PCMR. Du er ikke PCMR bare hvis du har en dyr PC, det er helt feil. Folk som påstår det er en del av PCMR.

Er det noen medlemsavgift i denne klubben?

Lenke til kommentar

 

 

Okei, godt mulig jeg leser alt for mye inn i det her, men med den ordbruken du har så synes jeg det begynner å bli litt vel ekstremt når du bruker så subjektive begreper. (Greit nok, du modererte det første med å si "oftest" men uansett føler jeg det er å dra det litt langt.) Det å nyte et spill eller å ha en god spillopplevelse er noe jeg har hele tiden når jeg spiller på en av konsollene mine. Jeg har dette spillet på Xbone, spiller det i 900p og 30 fps (til og med framedrops her og der under noen av Batmobile sekvensene) og, ja, jeg har ingen problemer med å si at det er sånn. Dog, så bryr jeg meg veldig lite om FPS og piksel telling, til den grad at jeg har spilt, f. eks., Witcher 2 på PC og hadde nok en FPS rundt 20-25 mesteparten av tiden. Sannsynligvis pga en miks av både svak hardware og driver problemer eller hva det nå kunne være, men jeg nøyt da opplevelsen like fullt, følte også at jeg hadde en god opplevelse , så utrolig som den enn kan høres ut. (Og, bare for å legge det til før det blir spurt om, jeg klare helt greit å se forskjellen på 30 og 60 fps, men så lenge bildeflyten er nogenlunde stabil så har jeg ingen direkte problemer med å spille og å fullstendig overse hvor mange frames det er.)

 

Greit nok at du kanskje må ha 60+ FPS og 1080p (eller 1440p eller hva det nå måtte være) for å kunne nyte et spill og ha en god opplevelse, men det betyr ikke at vi som spiller på konsoll ikke nyter den tiden vi bruker på et spill eller føler at vi har en dårlig opplevelse.

 

 

PC Master Race føles ut, for meg i hvert fall, som et begrep det er helt utrolig å bruke uten å være sarkastisk rundt det. Spesielt med de konnotasjonen det bringer med at konsollbrukere og andre som ikke er med på å, 100%, si at PC er den absolutt beste plattformen å spille på omtrent ikke burde telle i de meningene de har. Igjen, mulig jeg leser -alt- for mye inn i begrepet, men det begynner å minne om Xbox fanboys som kaller seg selv Xbots og er stolt av det, eller Sony fanboys som kaller seg del av SDF og er stolt av det. Hele greia ender bare opp med å føle kvalmende.

 

Når alt det er sagt, det at WB har bestemt seg for å gi ut en port som det her på PC er hårreisende. Det burde rett og slett ikke ha blitt gjort, spesielt med så mange mangler det har med tanke på grafikk options og låst framerate. Jeg håper for all del at de faktisk ender opp med å fikse det og gi ut en PC versjon av det som gjør at all PC spillere kan se seg fornøyd med, for det jeg har spilt av det er virkelig bra så jeg unner alle som vil å kunne spille det på den plattformen de vil og i en så god versjon som den plattformen de velger å spille det på kan gi.

 

Jeg tror (og håper) at folk ikke kjøper maskiner til 10.000 kr bare for å skryte til vennene sine hvor god PC de har. Hvis du velger å investere mye penger i en PC er det jo for at spillene skal se bedre ut, og kjøre bedre. Du vil gjerne ha en bedre opplevelse med mods osv osv. Du har jo endeløst mange spill til PC, og du kan nyte selv utrolig gamle klassikere på PCen. Jeg spiller f.eks Medieval total War 2 på Windows 10 beta uten problemer, og det ser bedre og kjører bedre enn det noen gang har gjort før. Du har tilgang til all slags kontrollere, du kan f. eks ha ratt til bilspill.

 

Folk som spiller konsoll er jo stort sett mest entusiastiske når det kommer til enkelte spilltitler. Det er jo den eneste grunnen til at Nintendo selger så mye. (Ellers er folk veldig nøytrale til Nintendo på pcmr subben, fordi Nintendo aldri har prøvd å påstå at de har god HW, noe MS og Sony stadig prøver å lure folk til at de har). Jeg sier ikke at du kan være veldig entusiastisk og nyte spill på konsoll heller. Det har jeg selv gjort en del. Jeg bare sier at når folk gjerne bruker 10.000 kr mer for å få spill som ser og flyter bedre, så er det jo logisk at de bryr seg mer og er mer entusiastiske når det kommer til spillopplevelsen generelt. Som sagt er det jo mange som er svært glad i spillserier og de er gjerne enda mer entusiastiske. Det finnes jo ganske mange som kjøper alt av Zelda f.eks. Kjøper 3DS bare for Zelda osv.

 

Ellers er det naturlig å ikke bry seg så mye om lav fps osv. Jeg gjorde ikke det før heller med konsoll. Slik som det er nå derimot er jeg langt mer sensitiv når det kommer til mangel på AA f.eks eller framerates. Jeg har spilt en del League. På den bærbare stiller jeg alt på low for å ha min fps så nært 60 som mulig. Avg ligger vel rundt 70+. Likevel merker jeg forskjellen på 60 på den og den stasjonære pga frametime. I andre spill derimot kan jeg fint spille med fps rundt 40-50, men i League som jeg er blitt så vant til kan jeg tom merke forskjell på frametime når jeg spiller. Det er ingen som driver og teller hverken piksler eller frames. Folk føler det. Det føles feil, det føles dårlig, verre enn det du er vandt til. Du er vandt til noe bedre. Det er ikke fordi folk ikke bryr seg om gameplay og bare teller piksler og framerate. folk er vant til at spillet er godt, ser bra ut og er responsivt og flyter bra. 

 

PC master race er 100% satirisk selvfølgelig. Likevel er det slik at de sier at PC er bedre enn konsoll, det stemmer jo. De gjør det derimot ikke uten fakta, objektiv fakta. Med "next-gen" har MS og Sony rett og slett brukt helt vanlige PC deler. De selger ikke maskinene sine med subsidier. Det betyr at du kan kjøpe den samme maskinen for de samme pengene og den vil være like rask. Samtidig har jo en PC mye større muligheter. Kjører mange flere programmer (VoIP,spotify, chrome osv), langt lavere spillpriser, ingen online kostnader, langt flere spill, hele sjangre som er eksklusive osv. Det blir rett og slett vanskelig å finne argumenter for konsoll nå til dags. Spesielt med tanke på spillpriser og online kostnader er selv en PC fra komplett med Windows installert billigere etter 1 år eller 2 (kommer an på antall spill). samtidig er alt annet mer begrenset. du kan jo heller ikke velge 60 fps fremfor eyecandy på konsoll. På PC går du bare i GeForce experience og drar baren mot ytelse og ikke kvalitet og trykker optimaliser. Da har du innstillinger som passer deg med et trykk. Hvis du har noen grunner for konsoll fremfor PC må du gjerne komme med dem, hvis du føler at det er feil/urettferdig å si at PC er best. Selvfølgelig hvis du et spesielt spill du må ha, eller alle vennene dine har konsoll. Likevel er jo det en av problemene med konsoll. Uten konsoll er det ingen eksklusiver, og alle spiller på samme plattform uansett. Og spill som League of Legends kan alle med en PC som ikke er eldgammel spille f.eks, det er jo veldig greit. 

 

 
Er det noen medlemsavgift i denne klubben?

 

Poenget mitt er jo nettopp at det ikke er. Det har aldri vært meningen at det skal være en elitisk klubb. Likevel er det i den siste tiden blitt utrolig mye mer oppmerksomhet om dette temaet. Det betyr at de og har blitt flere elitiske PC-folk, spesielt med "next-gen" siden de var helt nye og fortsatt svake. PS3 var jo subsidiert og når den var ny var den jo ikke svak, og et godt kjøp. Det var først med "next-gen" sin svake HW i kombinasjon med en pris som var lik PC, med deler som var lik PC at det ble så stort. Før det var ikke PC nødvendigvis et bedre kjøp.

Lenke til kommentar

Jeg tror (og håper) at folk ikke kjøper maskiner til 10.000 kr bare for å skryte til vennene sine hvor god PC de har. Hvis du velger å investere mye penger i en PC er det jo for at spillene skal se bedre ut, og kjøre bedre. Du vil gjerne ha en bedre opplevelse med mods osv osv. Du har jo endeløst mange spill til PC, og du kan nyte selv utrolig gamle klassikere på PCen. Jeg spiller f.eks Medieval total War 2 på Windows 10 beta uten problemer, og det ser bedre og kjører bedre enn det noen gang har gjort før. Du har tilgang til all slags kontrollere, du kan f. eks ha ratt til bilspill.

 

 

Folk som spiller konsoll er jo stort sett mest entusiastiske når det kommer til enkelte spilltitler. Det er jo den eneste grunnen til at Nintendo selger så mye. (Ellers er folk veldig nøytrale til Nintendo på pcmr subben, fordi Nintendo aldri har prøvd å påstå at de har god HW, noe MS og Sony stadig prøver å lure folk til at de har). Jeg sier ikke at du kan være veldig entusiastisk og nyte spill på konsoll heller. Det har jeg selv gjort en del. Jeg bare sier at når folk gjerne bruker 10.000 kr mer for å få spill som ser og flyter bedre, så er det jo logisk at de bryr seg mer og er mer entusiastiske når det kommer til spillopplevelsen generelt. Som sagt er det jo mange som er svært glad i spillserier og de er gjerne enda mer entusiastiske. Det finnes jo ganske mange som kjøper alt av Zelda f.eks. Kjøper 3DS bare for Zelda osv.

 

Ellers er det naturlig å ikke bry seg så mye om lav fps osv. Jeg gjorde ikke det før heller med konsoll. Slik som det er nå derimot er jeg langt mer sensitiv når det kommer til mangel på AA f.eks eller framerates. Jeg har spilt en del League. På den bærbare stiller jeg alt på low for å ha min fps så nært 60 som mulig. Avg ligger vel rundt 70+. Likevel merker jeg forskjellen på 60 på den og den stasjonære pga frametime. I andre spill derimot kan jeg fint spille med fps rundt 40-50, men i League som jeg er blitt så vant til kan jeg tom merke forskjell på frametime når jeg spiller. Det er ingen som driver og teller hverken piksler eller frames. Folk føler det. Det føles feil, det føles dårlig, verre enn det du er vandt til. Du er vandt til noe bedre. Det er ikke fordi folk ikke bryr seg om gameplay og bare teller piksler og framerate. folk er vant til at spillet er godt, ser bra ut og er responsivt og flyter bra. 

 

PC master race er 100% satirisk selvfølgelig. Likevel er det slik at de sier at PC er bedre enn konsoll, det stemmer jo. De gjør det derimot ikke uten fakta, objektiv fakta. Med "next-gen" har MS og Sony rett og slett brukt helt vanlige PC deler. De selger ikke maskinene sine med subsidier. Det betyr at du kan kjøpe den samme maskinen for de samme pengene og den vil være like rask. Samtidig har jo en PC mye større muligheter. Kjører mange flere programmer (VoIP,spotify, chrome osv), langt lavere spillpriser, ingen online kostnader, langt flere spill, hele sjangre som er eksklusive osv. Det blir rett og slett vanskelig å finne argumenter for konsoll nå til dags. Spesielt med tanke på spillpriser og online kostnader er selv en PC fra komplett med Windows installert billigere etter 1 år eller 2 (kommer an på antall spill). samtidig er alt annet mer begrenset. du kan jo heller ikke velge 60 fps fremfor eyecandy på konsoll. På PC går du bare i GeForce experience og drar baren mot ytelse og ikke kvalitet og trykker optimaliser. Da har du innstillinger som passer deg med et trykk. Hvis du har noen grunner for konsoll fremfor PC må du gjerne komme med dem, hvis du føler at det er feil/urettferdig å si at PC er best. Selvfølgelig hvis du et spesielt spill du må ha, eller alle vennene dine har konsoll. Likevel er jo det en av problemene med konsoll. Uten konsoll er det ingen eksklusiver, og alle spiller på samme plattform uansett. Og spill som League of Legends kan alle med en PC som ikke er eldgammel spille f.eks, det er jo veldig greit. 

 

For all del, hva folk velger å bruke pengene sine på er et fett for meg, om de så vil bruke 7000, 10000 eller 50000 på en PC bare for å ha det absolutt beste av det beste som finnes av hardware der ute. Og det at man kan spille bort i mot alle gamle PC spill som er der ute (dog, jeg vet at hvis du går langt nok tilbake så er det noen spill som er mer tricky enn andre å få til å kjøre, hvis du i det hele tatt får det til) er jo absolutt et pluss. Jeg synes dog det blir feil å generalisere til å høres ut som at man må spille på en PC for å kunne nyte et spill eller ha en god spillopplevelse, var i hovedsak det jeg hadde som poeng ut i fra den forrige posten. For meg så nyter jeg som sagt alle spillene jeg har spilt på konsoll (og, basert på gameplay, likt, selvfølgelig), og føler jeg har en god spillopplevelse der. For deg som da er vant til å ha 60+ fps kan jeg skjønne at du har et annet syn på det, men det føles reduktivt å generalisere med å få det til å høres ut som at 60+ fps er det som trengs for å kunne nyte et spill. Som sagt, for min del så har jeg spilt spill hvor det har vakt mellom 20 og 25 fps, noe som mange vil si er uspillbart og bare snu ryggen til. Igjen, helt greit, men jeg nøyt spillopplevelsen selv med det.

 

Ut i fra det jeg leste om PC Master Race delen av ditt innlegg så hørtes det ikke direkte sarkastisk eller satirisk ment, men, hey, sånt er jo vanskelig å få gjennom i tekstform på internett :p Objektivt sett så kan man selvfølgelig kjøpe seg en PC som er mye bedre enn Xbone og PS4, subjektivt sett så blir det litt annerledes for meg i hvert fall. En veldig stor grunn til at jeg ikke spiller på PC har med at jeg ikke kan fordra Windows for eksempel, da blir opplevelsene jeg har med å bruke konsollene og OSene som er på de noe som gjør at jeg synes konsoll er bedre enn PC. Et litt rart eksempel kanskje, men også derfor jeg synes det blir feil å generalisere rundt punktet med det å ha en god spillopplevelse. Jeg har Windows innstallert, men det eneste jeg bruker det til er å spille de få Windows spillene jeg er interessert i, noe som er veldig få da jeg har null interesse i MOBAs og strategi spill og det meste av resten kan jeg få uten problemer på en konsoll. Da også uten å tenke på at jeg må ha en ny driver til grafikkortet for å få det til å kjøre som det skal, eller holde på i en halvtime å stille settings for å få det som jeg vil (de Nvidia greiene har jeg aldri følt har funka som de skal, men så skal det sies at det er en evighet siden jeg har prøvd å bruke dem). De nye konsollene har tatt et langt steg i retning av å bli mer som en PC når det gjelder patcher og innstallasjoner riktig nok, men for en bruker som meg så er det fortsatt ekstremt mye lettere å bruke en konsoll til å spille på enn en PC og da blir også opplevelsen for meg bedre og jeg har lettere for å nyte spillet ettersom jeg slipper å tenke på alt det rundt. For andre konsollbrukere så kan det er det sikkert helt andre ting som teller, men det er jo da det, at det er ting med konsoll for oss som gjør at vi synes det er bedre enn PC (i subjektiv forstand).

 

Det med at hvis alt er på PC så spiller alle på samme plattform blir også litt feil å si synes jeg. Som sagt, jeg har egentlig ingen lyst til å ha Windows innstallert og bruker det kun til å spille de ytterst få spillene som trenger det (for det meste ender det opp med at jeg spiller i ca 1 time og så aldri går tilbake til det for jeg gidder ikke å boote opp Windows :p), så da vil jeg jo fortsatt sitte på en annen plattform enn "PC" (Windows). 

 

(Føler vi begynner å komme oss litt vel langt unna hva diskusjonen her egentlig skal handle om nå men :p)

Lenke til kommentar

Hvis du leste det jeg skrev så sa jeg selv at jeg hadde spilt spill med lav framerate uten problemer med stor nytelse før :) Det var bare etter at jeg hadde opplevd bedre at det ble vanskelig å gå tilbake. Det er derfor PC versjonen av Batman har fått så mye kritikk. For folk som spiller på konsoll hadde det ikke vært noe spesielt med PC versjonen av Batman. Den hadde vært akkurat som på konsoll. For folk med PC derimot ligger opplevelsen langt under det vanlige. Da blir det vanskelig å nyte noe som helst, når spillet er så mye dårligere enn alt annet.

 

Du kan selvfølgelig nyte opplevelsen på konsoll, men folk som bruker penger på PC gjør det jo fordi de er ekstra glad i en god opplevelse. Det var ikke meningen å generalisere. Det finnes folk på PC som kjøper 10 spill i året, og folk på konsoll som kjøper 100 spill i året, og spiller og nyter dem langt mer (Med de spillprisene det er til konsoll så må du være veldig entusiastisk for å gjøre det...). Likevel tror jeg fortsatt at folk som bruker mye penger på PC gjør det fordi de vil nyte spillene i større grad. De kjøper 970 eller 980 og ikke 750 for å få en bedre opplevelse. Konsoll er jo hovedsaklig for de som vil ha en rimelig boks de kan spille på. Hvis de fleste konsollspillere var dedikerte og opptatt av spillopplevelsen, hvorfor ikke lage en kraftigere og dyrere modell? PC gir deg jo og mulighet til mods. Det er jo slik folk holder gamle titler i live og skaper miljøer rundt gamle spill. Jeg kan laste ned et program og spille eldgamle spill som kampen om midgard med andre folk online selv om de offisielle EA serverne er nede for lenge siden. Bare for å ha sagt det så er dette utelukkende min personlige mening, og slik jeg ser det. Jeg har ikke noe bevis eller lignende og dermed ikke noe grunnlag for å si at dette er sannheten.

 

Du trenger ikke Windows. Spillstøtten i windows er jo helt klart større enn Linux, men i forhold til konsoll er den fortsatt veldig god. Da snakker jeg ikke om ubuntu eller lignende, men Steam OS. Det fungerer akkurat som et konsoll OS og er lagd for kontroller:

http://i.imgur.com/OUwPVof.png

Som du ser har det det 3. største biblioteket. kun bak 360 og Steam. Selvfølgelig har jo windows utenfor steam utrolig mange flere titler.

 

Drivere og grafikkinnstillinger er fortiden. Kan ikke si hvordan det er for AMD like godt, men kan si for NVIDIA.

GeForce experience er et desktop program som kom ut for mindre enn et år siden. Den laster automatisk ned nye drivere og gir deg notification når det er gjort. du kan og stille dette til manuelt. Deretter trykker du på install og ok, og du har nye drivere et par min senere. Den scanner og PCen for spill og finner optimale settings. Disse er utrolig gode, og pleier å stemmer SVÆRT godt. Det er få som kan gjøre det bedre. Du kan og endre på preferanser som ytelse-kvalitet og sette borderless osv. Alt med et klikk, svært enkelt. Konsoller får jo tross alt og driveroppdateringer. Dette er ikke noe som tar tid eller er vanskelig lenger.

Lenke til kommentar

Hvis du leste det jeg skrev så sa jeg selv at jeg hadde spilt spill med lav framerate uten problemer med stor nytelse før :) Det var bare etter at jeg hadde opplevd bedre at det ble vanskelig å gå tilbake. Det er derfor PC versjonen av Batman har fått så mye kritikk. For folk som spiller på konsoll hadde det ikke vært noe spesielt med PC versjonen av Batman. Den hadde vært akkurat som på konsoll. For folk med PC derimot ligger opplevelsen langt under det vanlige. Da blir det vanskelig å nyte noe som helst, når spillet er så mye dårligere enn alt annet.

 

Du kan selvfølgelig nyte opplevelsen på konsoll, men folk som bruker penger på PC gjør det jo fordi de er ekstra glad i en god opplevelse. Det var ikke meningen å generalisere. Det finnes folk på PC som kjøper 10 spill i året, og folk på konsoll som kjøper 100 spill i året, og spiller og nyter dem langt mer (Med de spillprisene det er til konsoll så må du være veldig entusiastisk for å gjøre det...). Likevel tror jeg fortsatt at folk som bruker mye penger på PC gjør det fordi de vil nyte spillene i større grad. De kjøper 970 eller 980 og ikke 750 for å få en bedre opplevelse. Konsoll er jo hovedsaklig for de som vil ha en rimelig boks de kan spille på. Hvis de fleste konsollspillere var dedikerte og opptatt av spillopplevelsen, hvorfor ikke lage en kraftigere og dyrere modell? PC gir deg jo og mulighet til mods. Det er jo slik folk holder gamle titler i live og skaper miljøer rundt gamle spill. Jeg kan laste ned et program og spille eldgamle spill som kampen om midgard med andre folk online selv om de offisielle EA serverne er nede for lenge siden. Bare for å ha sagt det så er dette utelukkende min personlige mening, og slik jeg ser det. Jeg har ikke noe bevis eller lignende og dermed ikke noe grunnlag for å si at dette er sannheten.

 

Du trenger ikke Windows. Spillstøtten i windows er jo helt klart større enn Linux, men i forhold til konsoll er den fortsatt veldig god. Da snakker jeg ikke om ubuntu eller lignende, men Steam OS. Det fungerer akkurat som et konsoll OS og er lagd for kontroller:

http://i.imgur.com/OUwPVof.png

Som du ser har det det 3. største biblioteket. kun bak 360 og Steam. Selvfølgelig har jo windows utenfor steam utrolig mange flere titler.

 

Drivere og grafikkinnstillinger er fortiden. Kan ikke si hvordan det er for AMD like godt, men kan si for NVIDIA.

GeForce experience er et desktop program som kom ut for mindre enn et år siden. Den laster automatisk ned nye drivere og gir deg notification når det er gjort. du kan og stille dette til manuelt. Deretter trykker du på install og ok, og du har nye drivere et par min senere. Den scanner og PCen for spill og finner optimale settings. Disse er utrolig gode, og pleier å stemmer SVÆRT godt. Det er få som kan gjøre det bedre. Du kan og endre på preferanser som ytelse-kvalitet og sette borderless osv. Alt med et klikk, svært enkelt. Konsoller får jo tross alt og driveroppdateringer. Dette er ikke noe som tar tid eller er vanskelig lenger.

 

Sier meg absolutt ikke uenig i det at Batman er låst til 30 på PC er horribelt. Hvis man bygger seg en monster PC så skal man jo kunne få en ytelse som tilsvarer det som er forventet ut av den hardwaren man har lagt penger inn i. Så det at noen PC spill i det hele tatt har framelock til 30 er idiotisk. Nå er det jo, dessverre, også ganske mange andre problemer med PC versjonen av Arkham Knight enn bare 30 fps riktig nok...

 

Først må jeg si, wow, visste ikke at 360 hadde så mange spill, spesielt sammenlignet med PS3 xD For det andre, jeg bruker heller ikke Linux og kommer ikke til å bruke Steam OS noen gang heller, Valve UI design er grufull og skjærer i øynene på meg. Steam i seg selv er forferdelig å være innom synes jeg. (Ja, vet jeg er vanskelig :p) Uansett, poenget blir fortsatt at man ikke får -en- uniform plattform så lenge ikke Steam OS eller Windows for 100% monopol eller noe sånt. Det vil alltids være en form for fragmentering i markedet uansett hvordan man snur og vender på det, og da også ekslusiver som et spill som ikke er tilgjengelig på Steam OS, men er det på Windows, eller, muligvis i framtiden, et spill som er tilgjengelig på Steam OS, men ikke på Windows (kanskje lite sannsynlig det sistnevnte, men skal aldri si aldri :p)

 

Som sagt, snakker bare ut i fra egen erfaring med det å bruke de Nvidia og AMD programmene (har Nvidia nå, hadde AMD for et par år siden), men de innstillingene som de programmene satte funka veldig dårlig for meg i hvert fall. I BF4 så satte AMD programmet det til alt for høye settings i forhold til hva jeg kunne kjøre uansett hva jeg ba det om, så jeg måtte inn og styre med omtrent det som fantes av innstillinger for å få det til å kjøre som jeg ville. Sånt som det er i hvert fall ting som gjør at jeg foretrekker konsoll 999/1000 ganger over PC, og da også gjør at jeg føler jeg får en bedre opplevelse gjennom konsoll etter som jeg slipper å tenke på det styret hver gang jeg får et nytt spill.

Lenke til kommentar

Dette er utseende til Steam OS:

http://i.ytimg.com/vi/TheTQsdf460/maxresdefault.jpg

Det er ikke som steam, ganske anderledes faktisk. Du kan prøve det med å gå til Big Picture på Pcen din nå. Det er oppe i høyre hjørne, en kontroller.

Jeg synes ikke Big Picture er veldig annerledes i UI fra slik ps3 har. Helt klart lettere å bla i spill i Steam OS, da du bare får en lang liste med liten oversikt på ps3, helt klart designet for spill på disk. Vet ikke hvordan ps4 eller xbox er.

 

Det å utvikle eksklusivt for Linux er jo utenkelig i dag. Stort sett alle spill til Pc i dag kommer ut til Windows. Noen kommer og til Linux, og noen kommer til OSX. OSX mangler jo kraftig maskinvare til spilling, dessuten blir prisene for noe som er bra å spille på med OSX skyhøye. Så med mindre Linux begynner å bli populært og kommer pre-installert på PCer vil jeg si at det ikke blir fragmentert. Alt vil komme til Windows, med mer begrenset støtte for andre plattformer. Alle plattformer får ikke alt, men du trenger bare en plattform for alt. Altså ikke wii U, 3DS, xbox, ps og PC for alle spillene. Kun PC. Dessuten kan jo Linux og windows installeres på samme PC. Samme med en OSX maskin.

 

Eksempelet du kommer med viser jo at du ikke har prøvd det. Dette er ikke noe tipping. dette er seriøse greier. Jeg har kun endret innstillinger i ett spill, GTA 5. Hvis du synes det er vanskelig å åpne et program og trykke på en knapp for å få optimale innstillinger istedenfor å starte spillet uten det, så er det mye i verden som blir vanskelig. 

 

Bare se på denne tweak-guiden fra NVIDIA og fortell meg at de IKKE vet hva de driver med:
http://www.geforce.com/whats-new/guides/the-witcher-3-wild-hunt-graphics-performance-and-tweaking-guide

 

du finner ingen artikler på nettet som er mer in depth, og godt skrevet med så mye testing som nvidia sine tweak guider. Hvis du påstår at disse er dårlige, så vil jeg påstå det samme for konsoll settings. Det skjer faktisk ofte at du har spill som kommer ganske langt ned i fps. Altså ikke akkurat optimalt.

Her ser du hvor lett det er:
http://images.anandtech.com/doci/6973/1.png

Du trykker ganske enkelt kun på den knappen, og vips så er alle innstillinger endret. Problemet mitt med GTA 5 var for lav fps, så jeg drog denne:
http://www.geforce.com/sites/default/files-world/attachments/geforce-experience-1-8-adjusted-optimal-settings-overclock.png

Nærmere Performance, og så har jeg plutselig bedre fps. Du kan og se i programmer akkurat hvilke endringer som blir gjort, og den viser eksempelbilder for endringene. Altså et program både for de som kan mye om innstillingene og de som ikke vet noe. Jeg finner det svært vanskelig å tro at du har brukt dette og funnet det veldig vanskelig. Med startup-tidene til en konsoll er du ferdig med dette før din konsoll er klar til å spille uansett. Windows kan lett være klar før skjermen er. Det jeg opplevde som styr på konsoll var at jeg ofte måtte oppdatere før jeg kunne spille online. Usikker på om dette er endret til slik steam fungerer. Der er alle spill alltid klare, med mindre du logger på rett etter en patch og vil spille med en gang. Playstation kunne og ofte ha systemoppdateringer for hele maskinen før jeg fikk spille online. Slik er det ikke i windows for å si det slik. Jeg opplevde dette som langt mer stressende og frustrerende enn å trykke på en knapp i et program. 

Lenke til kommentar

Steam OS ser bedre ut enn Steam i seg selv, men jeg har prøvd Big Picture i Steam allerede og det endte med fullstendig krasj og at jeg måtte tvangsavslutte det begge ganger jeg gjorde det så ikke direkte interessert i å gjøre det igjen :p

 

Som sagt, høres utenkelig ut at noe ikke kommer ut på Windows, men gudene vet hva Valve kan ende opp med å gjøre for potensielt å selge Steam Machines for eksempel. Har liten tro på det selv, men skal aldri si aldri. (Half Life 3 eksklusivt, eller om så bare tidseksklusivt, til Steam OS hadde vært en morsom liten bombe xD). Jeg synes fortsatt ikke oppsettet til Valve er noe jeg synes er estetisk tiltalende. Ja, det teller faktisk ganske mye for meg når det gjelder et OS, så da sitter jeg liksom igjen med at det jeg faktisk vil bruke er OS X. Så, for meg passer konsoller ganske ypperlig da jeg kan hoppe over den delen med at jeg må innom et OS jeg absolutt ikke liker (Windows), og jeg kan bare sette meg ned å spille uten noe særlige problemer.

 

Det med Geforce Experience osv er, som jeg sa tidligere, fra personlige opplevelser med å gå inn i de, prøve å få de til å sette innstillingene til det anbefalte basert på den maskinvaren programmet selv sier at jeg har. Jeg endte vel da opp med en framerate i BF4, f. eks. som var i området rundt 30 med frame drops i alle retninger, ikke direkte det jeg håpet på når jeg skulle spille det. (Det var dog i Catalyst? AMD sitt program i hvert fall). Det gjorde da at jeg følte jeg heller måtte bruke tid på å skru på innstillingene for å få det som jeg ville noe som bare gjør at jeg føler spillingen blir et ork. Og, ja, når jeg først skulle spille PC versjonen så ville jeg gjerne ha mer enn 30 fps i det spillet, hvis ikke så hadde jeg heller kjøpt en av konsoll versjonene, noe som jeg sannsynligvis likeså godt kunne gjort med den kvaliteten jeg endte opp med :p

Når det gjelder patch nedlastinger på PS4 og Xbone så er det noe som gjøres mens de står i standby modus nå, så jeg har ikke hatt noen særlige problemer med at jeg må vente på at oppdateringer må lastes ned da de allerede er det når jeg slår på maskinen for å spille. Så, i så måte fungerer de ganske likt som Steam gjør for meg i hvert fall.

 

Føler igjen vi begynner å komme oss litt vekk fra temaet i tråden her men... Blitt vår egen lille diskusjonstråd nå :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...