Gå til innhold

Kamptråd - Norge vs Aserbajdsjan (EM-kvalik)


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
 

 

Håper vi starter slik på fredag:

Nyland

Omar-Forren-Hovland-hmm

Johansen-Nordtveit

Helland - Ødegaard-Skjelbreid

Dio

Eventuelt: 

Nyland

Omar -Forren-Nordtveit-Hmm

Ødaard-Johansen-Tettey-Skjelbreid

King-Dio

 

Norge spiller 4-4-2 under Høgmo.

Jeg regner med at startoppstilling på fredag blir ganske likt ditt andre alternativ. Dog regner jeg ikke med at Diomande får starte, med mindre han viser noen helt sinnssyke ting på trening. Håper derfor Søderlund starter, da jeg vekter han høyere enn Nielsen. Ser også Hovland inn for Forren. Forren har fått mange sjanser på landslaget, men har sjeldent overbevist. Johansen-Tettey samarbeidet godt, så jeg håper de får starte på midten. Ødegaard er selvskrevet, og i 4-4-2 er det høyreving som blir hans plass, evt. som en hengende spiss i en 4-4-1-1. Syns dog han forsvant litt da han ble flyttet opp som hengende spiss, bortsett fra helt mot slutten igjen. Skjelbred gjorde en ok forestilling, er kaptein og kommer dermed til å starte. Det viser seg at Høgli er visekaptein, og han starter nok også.

 

Altså:

Nyland

Omar - Nordtveit - Hovland - Høgli

Ødegaard - Tettey - Johansen - Skjelbred

King - Søderlund

 

Tar innlegget ditt her:

 

Ja er klar over det, men var mer noe jeg håper på. Vi spilte jo med Ødegaard bak Søderlund på slutten der, og det funket imo mye bedre enn når vi kjørte vår standard 4-4-2 da Ødegaard droppet mye dypere i banen. Synes også han er bedre i midten enn på kant da mye av hans kreativitet og evne til å finne rom forsvinner når han spiller kant. Er også ustabil i den defensive posisjoneringen som kant.  

 

Håper for all del Søderlund ikke starter. Er en spiller vi ikke kan stole på imo. Har forbedret seg i år, men hans avslutningsegenskaper er forferdelige. Ikke at Joshua King eller Håvard Nielsen er bedre, men Joshua King og Håvard Nielsen gir oss noe annet en Søderlund, som primært er en måltyv i boksen. Diomande mener jeg er bedre enn alle de tre, men det er vel muligens tidlig å sette han inn fra start allerede nå. Synd Tippeliga-kampene kom såpass tett på.  

Endret av Corporal Jenkinson
Lenke til kommentar

Forstår enda ikke at han satte inn Tarik mandag. Burde ikke blittt tatt ut til troppen engang, han var på ferie(måtte avbestille reise) og utav trening.

Hva tenkte Høgmo på?? Han burde selvsagt valgt Moi i stedet. Forbasket det ikke var lyd på presskonferansen da han ble spurt om det.

Lenke til kommentar

Forstår enda ikke at han satte inn Tarik mandag. Burde ikke blittt tatt ut til troppen engang, han var på ferie(måtte avbestille reise) og utav trening.

 

Hva tenkte Høgmo på?? Han burde selvsagt valgt Moi i stedet. Forbasket det ikke var lyd på presskonferansen da han ble spurt om det.

Trur det er fordi Høgmo ikke satser på så mange nye spillere som folk trudde han skulle gjøre. Han liker og bruke de ''faste'' 11.

Men håper at på fredag at han kan bruke de som er i form fortiden, som står støtt bak i forsvar og de som scoorer mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...