Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste blir sint hvis jeg setter meg foran pcen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke så lenge siden det ble slutt med min tidligere samboer.

Det du beskriver her, minner meg veldig på hvordan forholdet vårt utviklet seg..... og det endte ikke bra.

Håper det ordner seg for deg.

Man trenger å få bruke tid på det man selv ønsker av og til også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner til typen. Og kjenner til folk som har gått ifra hverandre pga dette. Og kjenner folk som er i slike forhold den dag idag og som gnåler og krangler jevnt å trutt.

 

Her gjelder det å sende en klar beskjed om at en trenger noe "meg" tid. Er personen noe grunn oppegående så er det en melding som blir godtatt og forstått. Men du har typen som skal holde deg i hånden 24/7 og som er meg meg meg. 

 

Ikke kast bort mer tid en du må. Få ordnet opp så fort som mulig. Eller gå videre. 

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Mange kvinner forsøker nærmest å ta eierskapet over mannen - skal dirigere og forme han etter sitt hode. Sitat: Maser om "er pcen viktigere enn meg?" = Klassisk hersketeknikk.

 

Hun kan sikkert være grei på mange måter, men her har du noen unoter å luke bort. Snakk med henne - som du sier - på en rolig og saklig måte. Legg bare mere press enn tidligere. Vær mer kompromissløs og mindre tøffel. Hvis det er noe to i henne vil hun forhåpentligvis jenke seg. Test henne ut med å være konsekvent og holde på ditt samtidig som du viser at du elsker henne.

Ja er det jeg prøver på, men skal gjøre et bedre forsøk på det. Jeg er ikke så tøffel som du påstår, sjeldent hun får meg bort ved tvang (og den ene gangen det skjedde ble det dårlig stemning). Men jeg er alltid tilgjengelig dersom det er noe, jeg blir ikke låst inn i pcen og mister all oversikt over omverden som skjer med en del. Da hadde jeg skjønt henne.

 

Anonymous poster hash: 6d033...3a6

Lenke til kommentar

Dette er egentlig litt stygt men jeg har faktisk hatt mer glede av pc'n enn eksen. Greia er at hvis man føyer seg så finner de noe nytt å klage på, sånn fortsetter det til du er helt umyndiggjort.

Skjønner situasjonen der. Men jeg setter foten ned og lar det ikke gå langt. Dette og økonomi er vel våres eneste problem. Og dette her skal vi nok klare å få has på etter hvert.

 

Ellers takk for alle innspill i tråden, og setter pris på fler :)

 

Anonymous poster hash: 6d033...3a6

Lenke til kommentar

 

Forstår det slik at hun er på besøk hos han. I mine øyne er det da litt rart hvis han velger å sitte foran PC'en fremfor å være med dama.

Vi har vært sammen i over 2 år og er sammen døgnet rundt omtrent hver dag. Å bruke 1-2 timer på en pc går helt fint for de fleste. Hvis du ikke forstår det, så må det være noe galt med deg.

 

2 år faktisk? Jeg og kona er på femtende året nå, så jeg vet nok en smule mer om dette enn deg. Hvis problemet, isolert sett, er at du spiller når hun sover og det plager henne. Da tar du en prat med henne.

 

Hvis problemet er heller det at dere har "dødtid" i forholdet og i stedet for å finne på noe sammen, så velger du heller å spille, da er saken en annen.

 

Men nå har jeg jo bare to barn, er gift, studerer på siden, jobber fulltid og får fremdeles tid til å spille. Kanskje ikke så mye som jeg av og til skulle ønske (Witcher 3), men litt allikevel. Likevel har jeg mine forpliktelser i form av at familien min kommer først, hobby etterpå.

 

Hvis du ikke forstår det, har ikke forholdet ditt lenge igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 "Dette og økonomi er vel våres eneste problem. Og dette her skal vi nok klare å få has på etter hvert."

 

Du har iallfall riktig innstilling så kred for det :)

 

Mange begår den feilen og tror "graset er grønnere på andre siden" (dvs. nytt forhold - er nesten blitt en livsstil idag) - men det er slett ikke gitt.

 

Et forhold er diplomatiets og kompromissets kunst - men viljen til dette må komme fra begge. Å gi hverandre litt fri til personlige interesser er en viktig del av kaka.

Endret av Fjellvåken
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tenker at selv om dere er ilag hver dag, så kan det vel være godt der dere har noen få timer hver for dere pr dag også, der dere kan gjøre deres hobbyer, evt du data og hun noe annet? Personlig mener jeg at i et forhold må man ta hensyn til hverandres interessert, selvfølgelig strekker man seg litt lengere når man er nyforelsket, men som du sa var denne tiden over.

 

Hva jeg ville gjort hvis jeg var i den situasjonen var rett og slett sakt: "jeg er ilag med det x mange timer og x mange dager, og jeg gjør x, x, x og x, for deg, hvorfor kan ikke jeg få lov å ha litt alene tid forann pcn, der jeg bare kan sitte å slappe av litt? Hvis du ikke respekter hva jeg vil også i dette forholdet, så tror jeg det er best du går og ikke kommer tilbake."

Lenke til kommentar

Jeg ser det er mange menn som har kommentert på dette. Jeg er selv kvinne og har vært i en lignende situasjon.

 

Jeg og daværende sambo hadde vært sammen i 2 1/2- 3 år  ~. Jeg var på daværende tidspunkt ikke gamer, men student og jobbet deltid ved siden av. Min samboer jobbet fulltid og likte å spille en rekke ulike spill.

 

Vi hadde i starten ikke store problemer med at det ble brukt mye tid foran pc'en, da jeg selv hadde ting å gjøre (i forbindelse med skole) samt at jeg brukte mange kvelder på jobb. Problemet dukket opp når det ble spilt veldig mye i perioder, som førte til at jeg måtte stå for klesvask, middag, rydding etc i tillegg til å ha vært på skole og jobb.

 

Når det da i tillegg ikke ble gjort noe koselig som å spise ute eller finne på noe sammen utenfor husets fire vegger, oppstod det en stor irritasjon ovenfor samboeren og pc-spillinga. Jeg følte at jeg ble satt i andrerekke og det var ikke en god følelse. Etter hvert begynte dette å balle på seg og vi begynte å gå å irritere oss over hverandre så å si konstant. Én dag rente begeret over og jeg/vi fant ut at det var best for oss begge om vi bare gjorde det slutt. Det var enden på den visa.

 

Jeg er idag gamer og trives med å spille en time her og der, men det er langt i fra førsteprioritet. Min samboer er også gamer. Det har vært tilfeller hvor jeg har blitt irritert på sambo for at han spiller, men det er mest på grunn av at han ikke er oppmerksom på meg og at han da spiller spill som han ikke "bare kan avslutte" (f.eks. Dota).

 

Jeg tror nok irritasjonen til dama stammer fra en følelse av å ikke bli verdsatt (satt i andrerekke). Det er en utrolig kjip følelse. Jeg vil nok anbefale deg å klargjøre det bedre ovenfor dama at du er tilgjengelig for henne mens du spiller, og at du gjerne vil finne på noe med henne før/etter spillingen. Kanskje du også kan oppmuntre henne til å være med deg og game? Om ikke det er ditt "fristed" da, selvfølgelig.

 

Hvis ikke dette retter seg vil jeg tro at det ikke nødvendigvis er et forhold "liv laga".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser det er mange menn som har kommentert på dette. Jeg er selv kvinne og har vært i en lignende situasjon.

 

Jeg og daværende sambo hadde vært sammen i 2 1/2- 3 år  ~. Jeg var på daværende tidspunkt ikke gamer, men student og jobbet deltid ved siden av. Min samboer jobbet fulltid og likte å spille en rekke ulike spill.

 

Vi hadde i starten ikke store problemer med at det ble brukt mye tid foran pc'en, da jeg selv hadde ting å gjøre (i forbindelse med skole) samt at jeg brukte mange kvelder på jobb. Problemet dukket opp når det ble spilt veldig mye i perioder, som førte til at jeg måtte stå for klesvask, middag, rydding etc i tillegg til å ha vært på skole og jobb.

 

Når det da i tillegg ikke ble gjort noe koselig som å spise ute eller finne på noe sammen utenfor husets fire vegger, oppstod det en stor irritasjon ovenfor samboeren og pc-spillinga. Jeg følte at jeg ble satt i andrerekke og det var ikke en god følelse. Etter hvert begynte dette å balle på seg og vi begynte å gå å irritere oss over hverandre så å si konstant. Én dag rente begeret over og jeg/vi fant ut at det var best for oss begge om vi bare gjorde det slutt. Det var enden på den visa.

 

Jeg er idag gamer og trives med å spille en time her og der, men det er langt i fra førsteprioritet. Min samboer er også gamer. Det har vært tilfeller hvor jeg har blitt irritert på sambo for at han spiller, men det er mest på grunn av at han ikke er oppmerksom på meg og at han da spiller spill som han ikke "bare kan avslutte" (f.eks. Dota).

 

Jeg tror nok irritasjonen til dama stammer fra en følelse av å ikke bli verdsatt (satt i andrerekke). Det er en utrolig kjip følelse. Jeg vil nok anbefale deg å klargjøre det bedre ovenfor dama at du er tilgjengelig for henne mens du spiller, og at du gjerne vil finne på noe med henne før/etter spillingen. Kanskje du også kan oppmuntre henne til å være med deg og game? Om ikke det er ditt "fristed" da, selvfølgelig.

 

 

Skjønner godt at du ble irritert ja. Men jeg setter absolutt ikke kjæresten i andrerekke. Og det er uansett lite tid jeg tilbringer foran pcen når vi er sammen. Men trenger å slappe av litt og gjøre noe for meg selv, hun har ikke like stort behov til det. Men det er ikke snakk om lang tid, og heller ikke hver dag. Og jeg er absolutt tilgjengelig når jeg er på pcen. Trenger ikke nødvendigvis å være spill, men kanskje forum, serie, surfing, alt egentlig. Har aldri vært boktypen så jeg bruker pcen isteden. Og selv når jeg spiller er jeg godt tilgjengelig. Spiller utelukket gta v. Og når jeg spiller online er det ikke så livsviktig så kan fint gå fra hvis det skulle være noe da.

 

Tar til meg alle de gode svarene her, setter pris på det :) Så skal jeg prøve å ta det ordentlig opp med henne. Vi har det så bra ellers ja.

 

Anonymous poster hash: 6d033...3a6

Lenke til kommentar

Husk på at det er din side av saken, TS. 

Er det tilfelle at det er nøyaktig slik du beskriver, så bør du finne ut om PCen (les: egen-tiden) eller kjæresten er viktigst. Hun har satt et ultimatum som du må ta stilling til. Om hun ikke vil akseptere at du skal ha noen egen-tid, så må dere ta konsekvensen av det. 

 

Dette er ditt valg. Du må bestemme deg for om du vil finne deg i å ikke ha egen-tid og/eller bruke den som du vil. Du må sette deg selv først. 

Ettersom dere har snakket om dette flere ganger, så kan det virke som at hun ikke vil tillate at du er den viktigste personen i ditt liv. Om hun plutselig skjønner at du har behov for egen-tid og at hun aksepterer det, så er jo det kjempebra, men gjør hun ikke det, så er hun åpenbart ikke den rette for deg. 

 

Alle trenger egen-tid, og det må hun akseptere før eller siden uansett. Spørsmålet her er om du skal bruke av din tid til å vente på at hun skjønner det. 

Spør du meg, så er livet for kort til sånt. 

Endret av Turtledove
Lenke til kommentar

Hun sover kanskje fra kl 22-13. Jeg sover fra 24-08. Sånn ca.

 

Anonymous poster hash: 6d033...3a6

Hei,

 

Dette er et sykelig lenge opphold i sengen. Hun trenger oppfølging mtp insomni, trolig søvnrestriksjon med aktiviteter på dagtid, hos fastlegen. Du burde vurdere om du vil være i et slikt forhold. Ville du fått samme reaksjoner hvis du satt og leste i en bok i stedet for på pc?

 

Mvh

 

Legen

 

Anonymous poster hash: 0c262...cd7

Lenke til kommentar

Kan det tenkes at hun føler at du er mindre tilgjengelig om du er på PCen? 

Å sette seg ved PCen kan oppfattes som et "statement", hvis du skjønner. At der har du tenkt til å sitte, og vennligst ikke forstyrr. 

Dersom du bruker 2-3 timer på det hver dag, og hun føler at du er utilgjengelig mens du sitter der, så kan jeg forstå henne. Det er lettere å bryte inn med spørsmål mens noen sitter på Facebook enn det er mens noen er midt i en dungeon i WoW. 

2-3 timer er ikke fryktelig lenge med egen tid sånn egentlig , om mann er hjemme fra jobb 1600-1700 tiden så burde man ikke trenge og tilbringen alle timene mellom da og til leggetid sammen , det blir for mye spesielt om det er snakk om og bare ligge på sofan og se på film/tv og kose .  det er jo forsatt har man jo 5 timer med tid til og være sammen .

 

 

 

jeg har vært sammboer i 12 år og 1 unge på 5år og jeg prøver og sette av 2-3 kvelder i uka til gaming typsik 2000-2300 , gamer når ungen sover og samboeren skal se på sine tv serier , dette funker greit for oss . generel databruk kommer jo uten om dette , men jeg blir rastløs av og kun se på tv uten og gjøre noe annet så kan fint se på tv og surfe på nettet samtidig , eller lese noe og følge med på en film i samme tid .

 

det er viktig og ha tid til og være seg selv og gjøre egene ting , og så ha tid til sammspil og gjøre ting sammen , det og bare ligge og kose blir rimelig kjapt oppbruk og kjedlig i lengden , gå turer samme eller finn på andre ting ut fra hva man kan ta seg råd til,

det og ha en hobby som gjør at man kommer seg ut av huset er veldig kjekt , for begge .

 

 

EDIT: har så klart ikke en 12 år gamme sammboer :p 

 

Endret av Mato
Lenke til kommentar

 

Kan det tenkes at hun føler at du er mindre tilgjengelig om du er på PCen? 

Å sette seg ved PCen kan oppfattes som et "statement", hvis du skjønner. At der har du tenkt til å sitte, og vennligst ikke forstyrr. 

Dersom du bruker 2-3 timer på det hver dag, og hun føler at du er utilgjengelig mens du sitter der, så kan jeg forstå henne. Det er lettere å bryte inn med spørsmål mens noen sitter på Facebook enn det er mens noen er midt i en dungeon i WoW. 

2-3 timer er ikke fryktelig lenge med egen tid sånn egentlig , om mann er hjemme fra jobb 1600-1700 tiden så burde man ikke trenge og tilbringen alle timene mellom da og til leggetid sammen , det blir for mye spesielt om det er snakk om og bare ligge på sofan og se på film/tv og kose .  det er jo forsatt har man jo 5 timer med tid til og være sammen .

 

 

 

jeg har sammboer på 12 år og 1 unge på 5år og jeg prøver og sette av 2-3 kvelder i uka til gaming typsik 2000-2300 , gamer når ungen sover og samboeren skal se på sine tv serier , dette funker greit for oss . generel databruk kommer jo uten om dette , men jeg blir rastløs av og kun se på tv uten og gjøre noe annet så kan fint se på tv og surfe på nettet samtidig , eller lese noe og følge med på en film i samme tid .

 

det er viktig og ha tid til og være seg selv og gjøre egene ting , og så ha tid til sammspil og gjøre ting sammen , det og bare ligge og kose blir rimelig kjapt oppbruk og kjedlig i lengden , gå turer samme eller finn på andre ting ut fra hva man kan ta seg råd til,

det og ha en hobby som gjør at man kommer seg ut av huset er veldig kjekt , for begge .

 

 

 

 

 

giphy.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...