Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok jo lappen nesten 5 år etter de andre i mitt kull har tatt den, så definitivt treg. 

Det er ikke så ille. Jeg tok lappen 12 år etter de andre i mitt kull. =p Den ene lillesøsteren min oppfylte til og med kravene for å øvelseskjøre med meg.

 

Men jeg har ikke lidd noen nød av å være uten billappen i alle disse årene. Jeg har farta rundt på scooter til den store gullmedalje, og gått mye, samt fått anledning til å benytte meg av det håpløse busstilbudet i regionen.

Lenke til kommentar

Jeg har solgt en del småting på facebook. Har funka fett. Er snakk om billige greier som jeg egentlig bare ønsker å bli kvitt. Typ noen få hundrelapper. Solgte en sliten vinkelsliper og en kjip basskasse for noen dager siden. Småpenger inn, men blir kvitt det lett, og får noen småpenger igjen. Alternativet er at det hadde støvet ned i kjelleren/blitt kastet.

 

Det som er fint er at folk får det trykket opp i trynet, og ender med å kjøpe noe de ellers antagelig ikke ville kjøpt, fordi de ikke ville søkt etter det på finn.no.

Lenke til kommentar

Men er en del som kommer med skambud og kommentarer. Men skal ikke være lett å selge ting. Hadde en sykkel jeg brukte flere måneder på å selge, men det var ikke den "vanlige" sykkelen man bruker fra a-b :p .

 

Rart å ha noen late dager hvor jeg leser fagbok og ikke jobber. Vikariater er fint, men suger når de opphører grunna mindre behov :( .

Lenke til kommentar

Hvis noen her er historie-interresert og trenger noe å høre på så kan Hardcore History fint anbefales. Han har timesvis (eller skal vi si døgn på døgn) på timesvis med interresante mp3-er å laste ned. Mye av det gratis. Har ikke sjekka ut noen av de man betaler for (enda).

http://www.dancarlin.com/hardcore-history-series/

 

Akkurat nå leser/hører jeg på den om opptakten til første og andre verdenskrig.

Lenke til kommentar

Der jeg jobbet ble bollene alltid kastet. Det samme gjaldt brødene. Store søppelsekker med boller og brød ble slengt i søpla. Heldigvis fikk de ansatte som hadde lyst til det lov til å ta med seg det de måtte ønske hjem.

 

Sånn var det på bakeriet der jeg var. Overskudd av brød og annet ble satt til side for å selges til folk som evt. kom innom, det som var igjen når arbeidsdagen var over, kunne vi ta med hjem hva vi ville av. En grei praksis som gir mening framfor at det bare kastes eller at å ta med hjem blir sett på som tyveri, hvor er logikken i de alternativene?

Lenke til kommentar

hvor er logikken i de alternativene?

Logikken er den samme som antipiratorganisasjonene bruker. De mener det representerer et tapt (fullpris-)salg.

Det er kanskje anderledes på mindre uavhengige bakeriene, men flere av de store som leverer til de største kjedene er skikkelig kjipe der. Jeg var en stund frivillig for et "fattighus" der folk kunne komme å få gratis mat, bruke PCer for å søke på jobber osv. Der var vi helt avhengig av at butikker donerte ukurante og gamle varer. Brød var det vanskligste nettopp på grunn av avtalene (mange av) de store bakeriene hadde med butikkene. Dette er etpar år siden nå så det kan ha forandret seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...