Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ikke hundre prosent sikker, men vi lærte på VGS at man ikke skulle bruke "å" foran ord som "bare", "ikke" etc. Så i stedet for å skrive "å bare være", burde man skrive "bare å være", og i stedet for "å ikke kunne ditt og datt", burde man skrive "ikke å kunne ditt og datt", og om setningen ser rar ut, burde man finne noe annet å skrive slik at man slipper å sette "å"-en foran.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke hundre prosent sikker, men vi lærte på VGS at man ikke skulle bruke "å" foran ord som "bare", "ikke" etc. Så i stedet for å skrive "å bare være", burde man skrive "bare å være", og i stedet for "å ikke kunne ditt og datt", burde man skrive "ikke å kunne ditt og datt", og om setningen ser rar ut, burde man finne noe annet å skrive slik at man slipper å sette "å"-en foran.

https://no.wikipedia.org/wiki/Splittinfinitiv
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja ser ingen grunn til å ikke gjøre det. Win 10 er som Win 7 bare forbedret. Og du kan bruke DX12 i spill.

Men de fjerna Win XP-mode, noe som irriterer meg, siden jeg bruker det en del for gamle spill. DOSBox hjelper ikke for alt. Jeg har prøvd i over et halvt år å få PM97 til å fungere på laptopen min med Win10. Det fungerer utmerket på den stasjonære med Win7.

 

Det har ikke noe med å være konservativ å gjøre. Det handler om å være sær.

Potet, pottit.

Lenke til kommentar

Du skal nå være sær uansett, smurf :)

 

Trenger ikke Win XP emulering når du kan legge inn Win98 eller whatever på Virtualbox.

Med virtualbox får du i tillegg brukt all hardware, i motsetning til den win xp-modusen.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det krever hakket mer av meg. :p Som å finne CD-en med Win98 (den ligger i en eske et sted sammen med 95, ME, 98 SE, og disketter for div. DOS-shell og 3.1).

Synes XP-modusen fungerer flott. Og ikke bare for spill, men en del programmer jeg har fra 90-tallet som absolutt ikke har villet fungere etter XP-tiden var omme.

Lenke til kommentar

Okei så exen og dattera mi har besøkt meg et par ganger i uka siden jeg ble innlagt. Men hun tråkka feil og knuste ankelen og må opereres og være sengeliggende i lang tid framover. Og jeg har jo ikke lov til å besøke dem fordi mora hennes har satt opp besøksforbud mot meg fordi jeg er sjuk (exen hadde fortalt at jeg var innlagt og fikk hjelp).

 

Så da får jeg verken sett dattera mi eller exen på mange uker, kanskje opptil et par måneder. Dette er jævlig kjipt. Føler alt går imot meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...