Gå til innhold

Den store FIFA 16-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha! Hatt eit par liknande situasjonar sjølv.

 

Kjenner mykje til det du nevner. I Clubs har forsvaret ein tendens til å ikkje gå i ballførar, og nærmast jogge bak.

 

ja, det er nærmest at jeg mister intensiteten på spillerne mine. Men det varierer. Er kanskje laget slik at spillet er realistisk i forhold til at formen til spillerne kan være varierende?

Lenke til kommentar

 

Haha! Hatt eit par liknande situasjonar sjølv.

 

Kjenner mykje til det du nevner. I Clubs har forsvaret ein tendens til å ikkje gå i ballførar, og nærmast jogge bak.

ja, det er nærmest at jeg mister intensiteten på spillerne mine. Men det varierer. Er kanskje laget slik at spillet er realistisk i forhold til at formen til spillerne kan være varierende?

Sei det. Opplev det i liten grad på Seasons i forhold til Clubs. Der er dei så dårlege at kanskje det går på uthaldenheit eller liknande.

 

Har spelt med hovudlaget i dag Skrue, men har ein annan brukar som det hade vore artig å brukt på eit anna lag. Har du forøvrig tips til formasjon og taktikk i Clubs? Veit til dømes at enkelte spelar konsekvent med høgt press.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at pro clubs handler mer om spillertyper, ferdigheter og evne til å posisjonere seg riktig, enn hvilken formasjon man spiller. Men man burde ha fire eller fem i forsvar, og sørge for å ha nok folk med i angrep. Hvis man for eksempel spiller 4231 kan ikke CAM'en ligge for dypt. Spissen må i hvert fall spille H/L. Og noen sentralt på midtbanen må ta ansvar defensivt. I mange klubber bare stormer alle fremover, CDM'en ligger rundt motstanderens 16-meter osv. Som CDM mener jeg at man ikke skal være med noe særlig lengre frem enn midt på motstanderens banehalvdel, og man må alltid være klar til å raskt jobbe hjemover når det ligger an til kontring imot.

 

Bruker ikke taktikkene noe særlig. Mener at det ikke spiller så stor rolle.

 

Skulle helst vært 3-4 stykker for å spille, men veldig dødt både her, på VG-forumet og i det internasjonale clubs-miljøet (inkludert FVPA, Reddit, EA-forumet...)

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Takk for tips! Har bitt oss merke i det du seier med CDM, det er ein viktig posisjon å ha bemanna med eit defensivt sinn. Har vorte glad i ein defensiv formasjon med hengande spiss. Fint for å bygge angrep oppover, i staden for å køyre L1-trekant.

 

Frafallet merkast ja, me slit tidvis med å finne kampar. Hadde vore interessant å sjå ein statistikk over kor mange som har falt av lasset på den moden i løpet av perioden den har eksistert. Av alle omtalar og liknande om Fifa så er det alltid Clubs som er "moden med mest potensiale". Men etter 16' så tør eg ikkje håpe på ein einaste forandring i 17'. Har vorte skuffa så manger gongar allereie.

Lenke til kommentar

Er det mange som liker Fifa 16? Og har det kommet patcher som har gjort spillet bedre (eller endret markant på originalutgivelsen) etterhvert?

 

Jeg og kameratgjengen spiller fifa 15 enda, men begynner å bli klar for et nytt spill. Fifa 16 er første fifautgaven noensinne (har spilt siden det første) vi har hoppet over og det etter å bare ha testet det to kvelder. Litt trist. 

Lenke til kommentar

Karrierespørsmål: er "lånebuggen" hvor du nesten aldri fikk lånt ut mer enn 2-3 spillere hvert overgangsvindu ennå der? Der var en virkelig gamebreaking bug hvor karrieremoduset ble ubrukelig, du kan nesten ikke hente opp ett eneste talent fordi absolutt ingen lag ønsker å låne dem.

 

Realismen flommer nesten over når du har 10 17-åringer med £500/uke og 75 avg. uten at EN ENESTE KLUBB I HELE VERDEN ønsker å låne dem.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke penger til ps4 eller fifa 16.så spiller 15 på ps3. Nå har jeg jeg en gøy karriere,men plutselig har det klikket liksom når jeg spiller kamper. Presshøyden endres under hele kampen,vet noen noe om dette og hvorfor det skjer? Hadde satt veldig pris på svar

Lenke til kommentar

Kan eg aldri tenke meg? Eg spelar ofte berre med èin person til, kan teste det ut. Men det ville overraska meg iom ingen har gjort det mot oss i alle fall.

 

Me spelar aldri med ANY, så hos oss verkar det som MOTM ofte er ganske fortjent. 

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...