Gå til innhold

Den store FIFA 16-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil ofte være en fitness-forskjell, i forsvarerens favør. Er veldig tydelig i pro clubs, der angripere blir mer slitne enn forsvarere.

 

Jeg har egentlig en teori om at raske forsvarere (for eksempel 75+ pace) er minst like raske som raske angripere, selv om angriperen egentlig skal være raskere. Så Juan Jesus er nok ikke noe tregere enn Aubameyang, selv om ingen av dem har rukket å bli slitne.

Lenke til kommentar

https://www.reddit.com/r/FIFA/comments/3ns39h/conspiracy_ea_deliberately_shrink_tall/

 

https://m.reddit.com/r/FIFA/comments/4qlrfa/uhektic_jukez_is_correct_khubulov_79_dribbling/?utm_source=mweb_redirect&compact=true

 

Litt nettsiden som jeg fant på VgD. Som jeg har trodd i mange år er hele spillet lagt opp for handicap til folk med dårligere lag for å jevne ut oddsen. Finnes ingen vits å være god, vi er alle like gode. Herlig gjeng EA

Lenke til kommentar

Det er helt idiotisk, skal man få en boost bare fordi man velger å f.eks ha et australsk bronselag på FUT (Hadde det under Fifa 14, syyyyyk pace), og møter et godt BBVA lag meg messi, ronaldo etc. Henger ikke på grep, da får de heller ha en Ratingkvote i de lavere divisjoner, sånn at nybegynnere ikke møter lag med messi, ronaldo etc. allerede i tiende og niende divisjon. 

Lenke til kommentar

Flaks for meg at jeg spiller med "dårlig" lag da :laugh:

 

Jeg gidder egentlig ikke å bry meg om disse glitchene, handikap osv. Jeg bare later som ingenting og spiller videre. Gidder ikke å tilpasse meg disse teoriene (som naturligvis kan stemme).

 

Synes det er altfor få som bygger litt "dårlige" lag (altså lav lagrating, kanskje noen sølvkort osv) i ultimate team. Jeg prøver stadig vekk å sette sammen litt originale lag.

 

Dette er mitt siste verk. Selv om det ikke er så originalt (alle fra MLS), er det mange spillere der som omtrent ingen bruker.

 

ff5a5410202029dfaea7e6e9b7503992.jpg

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Hvordan er det med antall spillere på PS4 kontra PC. Liker å spille pro club men er ofte vanskelig å finne folk på PC. Ofte så står det 80-100 playing Pro Club, det er rimelig ille. Samme på PS4?

 

 

Det er ganske bra med spillere der for å si det sånn 

Lenke til kommentar

Flaks for meg at jeg spiller med "dårlig" lag da :laugh:

 

Jeg gidder egentlig ikke å bry meg om disse glitchene, handikap osv. Jeg bare later som ingenting og spiller videre. Gidder ikke å tilpasse meg disse teoriene (som naturligvis kan stemme).

 

Synes det er altfor få som bygger litt "dårlige" lag (altså lav lagrating, kanskje noen sølvkort osv) i ultimate team. Jeg prøver stadig vekk å sette sammen litt originale lag.

 

Dette er mitt siste verk. Selv om det ikke er så originalt (alle fra MLS), er det mange spillere der som omtrent ingen bruker.

 

ff5a5410202029dfaea7e6e9b7503992.jpg

Er akkurat den slags holdning som gjør at de kan forsette med det hvert eneste år. Burde det ikke være sånn at ferdigheter kommer i første rekke? Da ser jeg ingen vits å spille og øve for å bli god hvisdet sittee en utvikler som gjør keeper lavere på straffer og bruker handicap for at dårligere lag skal bli like god som gode lag. Utrolig at folk prlver å bortforklare med at de ikke bryr seg...

Lenke til kommentar

Det som er utrolig er at enkelte prøver å slå gjennom hvor fantastiske de er og hvor ræv alle andre er, hver gang de åpner snøvla men det er spillet sin feil at en ikke får vist det og når en blir banket så er det pga handicap og annet vas.

Ikke at motstanderen er bedre, neida.

Vinner en så er en best, taper en så er det spillet sin feil. Ikke noe nytt der altså.

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar

Haha, hva slags holdning snakker vi om nå? Jo, ferdigheter bør komme i første rekke, og så bør det være en viss fordel å ha et godt lag. Jeg holder et helt greit nivå, så jeg kan også vinne med et "dårlig" lag. Jeg har spilt med slike spillere over flere år nå, uten å vite noe som helst om glitcher eller evt handicap. I mine øyne har det bare vært mer givende å bygge slike lag og vinne med dem.

 

Har et sølvlag hvor alle er under 70 overall. Brukte vel et par timer på å sette opp den concept squad'en. Andre synes ikke at det er så gøy å bygge lag, men det synes jeg, og det er gøy å lykkes med slike lag i gullturneringer.

 

Men dette er jo ikke dårlige lag, det er bare litt lav rating på noen av spillerne. Opara for eksempel er et beist som har "alt" man trenger i en CB.

 

Oppgradert laget litt. SIF Villa CAM, TOTT Dempsey LCM og IF Piatti RCM.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Det som er utrolig er at enkelte prøver å slå gjennom hvor fantastiske de er og hvor ræv alle andre er, hver gang de åpner snøvla men det er spillet sin feil at en ikke får vist det og når en blir banket så er det pga handicap og annet vas.

Ikke at motstanderen er bedre, neida.

Vinner en så er en best, taper en så er det spillet sin feil. Ikke noe nytt der altså.

Du er vel klar over at det er kommet mer og mer frem de siste månedene at handicap faktisk er i spillet? Da er det ikke bare ferdigheter lengre...

Lenke til kommentar

Haha, hva slags holdning snakker vi om nå? Jo, ferdigheter bør komme i første rekke, og så bør det være en viss fordel å ha et godt lag. Jeg holder et helt greit nivå, så jeg kan også vinne med et "dårlig" lag. Jeg har spilt med slike spillere over flere år nå, uten å vite noe som helst om glitcher eller evt handicap. I mine øyne har det bare vært mer givende å bygge slike lag og vinne med dem.

 

Har et sølvlag hvor alle er under 70 overall. Brukte vel et par timer på å sette opp den concept squad'en. Andre synes ikke at det er så gøy å bygge lag, men det synes jeg, og det er gøy å lykkes med slike lag i gullturneringer.

 

Men dette er jo ikke dårlige lag, det er bare litt lav rating på noen av spillerne. Opara for eksempel er et beist som har "alt" man trenger i en CB.

 

Oppgradert laget litt. SIF Villa CAM, TOTT Dempsey LCM og IF Piatti RCM.

Holdning at alt av handicap er liksom helt greit. Kanskje vi er heldig at vi får et spill uten handicap til høsten siden nå som de er avslørt så skal nok handicap fjernes. Handicapet kommer veldig godt frem med dårligere lag. Spillerne blir enten dårligere hos det gode laget eller bedre hos deg. Dette hører ikke hjemme i et fotball spill, får release en barneutgave av spillet til de som liker den slags.

Lenke til kommentar

Det er ikke min holdning i hvert fall. Jeg vil ha minst mulig handicap, ELO, glitcher osv. Men jeg får jo ikke gjort noe med det. Det jeg mente er at jeg bare spiller videre som normalt istedenfor å tilpasse meg slik som veldig mange gjør nå. Ser at mange spiller med elendig kjemi nå siden det visstnok ikke er så nøye. Synd at det alltid er noen som skal utnytte slike feil i spillet.

 

Jeg har noen mer habile lag også, og hvis jeg for eksempel har tapt to kamper på rad, så spiller jeg med et av disse for å unngå et tredje tap. Evt bronseturnering hvis jeg bare er på første eller andre kampen der. Det er jo lettere å vinne med de beste lagene, men mulig at det er en liten feil i spillet som gjør det litt jevnere enn det egentlig skulle vært.

 

Mine hovedlag:

 

https://gyazo.com/a5150eb38947b514f9cf6cb840c68f3b

 

https://gyazo.com/e133d592facacdbf3fdf879ca18be436

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

VFL er flotte greier. Vært offline noen dager fordi det er noe galt med nettforbindelsen, og nå har jeg plutselig blitt solgt til en ny klubb med overgangssum og greier, som den nye klubben har betalt.

 

Problemet er bare at jeg ikke signerer og spiller for en ny random klubb som ville kjøpe meg. Bare skrev "sorry, not interested" til manageren som kjøpte meg, men det var var visst ikke noe alternativ.

 

"well your managers sold you to me so you have no choice but to be interested"

 

:laugh:

 

Edit: viser seg at de får tilbake overgangssummen, så da er det bare klubben som tenkte å selge som taper på at dette ble klønete håndtert. Jeg kunne jo akseptert denne overgangen hvis ting hadde gått riktig for seg. Var ikke en dårlig klubb som ville kjøpe.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Sitter og spiller clubs med en kar nå. Han er 82 CDM på CM, jeg er 80 wingback på CB. Fem strake seire, hvis vi ser bort ifra et tap pga at han dc (da stod det 0-0). Ikke sluppet inn mål ennå.

Ja da, det blir litt skryt igjen. Men jeg skal ikke fram til at jeg er så god eller noe, for det er jeg ikke. Poenget er bare at det er sykt at dette går an. Og ja, dette er nok noe som de fleste som har spilt litt kan få til. Føles nesten som å jukse når man vinner og booster spilleren på denne måten. Sa først nei til å spille med ham fordi jeg hadde null tro på å spille helt uten offensive spillere, og i tillegg bare oss to.

 

c62bc48be4eee6c81dcb3f458e1883f2.png

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Haha! Skjønar kva du meiner med at det føles feil. Dermed blir det som oftast cpu-angrep mot cpu-forsvar på deira banehalvdel? Eller vert de med oppover?

 

Blir fort slik. Husker ikke om noen av dem hadde forsvarsspillere eller CDM, men vil jo anta at det var noen som hadde det også. Han jeg spilte med gikk litt fremover, og han scoret kanskje 70 % av målene. Jeg holdt meg stort sett i forsvar, utenom cornere og frispark rundt motstanderens 16-meter. Ble et veldig høyt antall pasninger på oss to. Ikke at det gjør noe mtp accomplishments.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...