Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Witcher 3: wild hunt. pc-en dør!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nope funket ikke.

 

Det merkelige er at jeg fiklet rundt med instillingene i går (det jeg tror hadde mest effekt var at det ikke var i fullscreen) så bare kresjet det aldri så da spilte jeg et par timer gjennom cutscenes og alt mulig, og har ingen av de andre problemene som andre rapporterer.

Lenke til kommentar

Jeg antar at problemet ligger i enten Skjermkortet eller muligens i en ustabil strømforsyning. 

Har du hatt litt "snodige" problemer før så er det ofte at synderen ligger der så om mulig test alltid med en annen strømforsyning om det er mulig når du ikke helt finner ut hva som er galt.

 

Og du har trolig alt av drivere lagt inn og oppdatert som de til hovedkort , lydenhet osv osv?

Lenke til kommentar

Jeg antar at problemet ligger i enten Skjermkortet eller muligens i en ustabil strømforsyning. 

Har du hatt litt "snodige" problemer før så er det ofte at synderen ligger der så om mulig test alltid med en annen strømforsyning om det er mulig når du ikke helt finner ut hva som er galt.

 

Og du har trolig alt av drivere lagt inn og oppdatert som de til hovedkort , lydenhet osv osv?

Ja alt av drivere er lagt inn og oppdatert. Har ikke hatt noen problemer før og pcen er relativt ny. 

 

Har testet enda mer nå og det går an å spille, det er bare vanskelig å komme inn på spillet. kommer jeg forbi introen og menyen og introen til loaden, virker det som jeg ikke har noen problemer. Jeg har ikke prøvd å spilt en stund for så å gå tilbake til hovedmenyen for å se om det kresjer da. 

 

Hadde det vært noe galt med hardwaren som gjorde at det kresjer i hovedmenyen eller i introen så hadde det kresjet i de andre cutscenene også i resten av spillet. Overvåker cPU, GPU, minne og fps og alt ser bra ut. GPU' en kjører på 99% når den må og overstiger aldri 69 grader. Har sett litt på afterburner også og kan ikke se noe unormalt der. Ikke noe unormalt i forhold til hvordan utviklerene sier spillet er. har ikke stresstestet psu'en men har stresstestet de andre uten noen problemer, og var det psuen sin feil burde jeg jo sett det andre steder også.

Lenke til kommentar

Ja har lest på sånne sider i to dager nå, men har nesten ikke funnet ut noe om problemet som jeg har. Har prøvd det meste av det de har kommet med av løsninger også. Mange sliter med at spillet kresjer enten i cutscenes eller menyer eller bare etter å ha spilt en stund. Og de har blitt løst på forskjellige måter. Men det er bare den siden jeg har linket til litt tidligere som de har diskutert at hele pc en låser seg og en må hard boote, og ikke bare ctrl+alt+del. 

 

Nå har jeg funnet en måte å spille på som er kjempe flott. er av og til litt sen og alt stopper, men har en måte hvertfall. Skal prøve neste gang å gå innpå menyen når jeg har spilt en stund bare for å se. 

 

Liker witcher serien kjempebra, er selvfølgelig pirk, men tror de kommer til å rette opp i mye av det. Spiller på vanskligeste, kjekt med en utfordring, men hadde trodd jeg måtte skru ned vansklighetsgraden.

Lenke til kommentar

Witcher 3 er jo også en ganske så krevende spill rent grafisk , så ikke se bortifra at det kan være skjermkortproblemer eller driverproblemer som er årsaken. Om det ikke ordner seg med en driver oppdatering og du har fått testet de andre komponentene dine i pcen uten å finne en feil hadde jeg prøvd et annet skjermkort.

Lenke til kommentar

Tviler på at VRAM er et problem da jeg har nettopp spilt BF4 på Ultra og VRAM bruk ikke overstiger 1,5 GB med 1080p. Er nok noe annet som er feil her. Kan jo også opplyse at DAI (Dragon Age Inquisition) krasjer hele tiden for meg. Etter siste patch har jeg flaks hvis jeg kan spille 5 minutter med 2 x GTX 880M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...