Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Witcher 3: wild hunt. pc-en dør!


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt noen problemer med pc-en før jeg skulle pille witcher 3!


 


Jeg håper at noen kan hjelpe meg! Jeg har som mange andre problemer med at spillet fryser, men jeg får ikke spilt i det hele tatt.


 


Jeg starter spillet og etter 5-10 sek så fryser hele maskinen, enten jeg skipper introen eller ikke. Av og til såpass at lyset slukner i musa og tastaturet. Jeg har prøvd å avslutte alt utenom det essensielle, men akuratt det samme. Jeg har prøvd å rulle tilbake driveren for nvidea til 350. something (gta5 versjonen), but no luck. Jeg har til og med formatert hele pc, men nope. Eneste jeg kan gjøre når den fryser er å hard resette pcen, noe jeg ikke liker. Har prøvd en 20-30 ganger nå.


 


Det merkelige er at en gang så fungerte det faktisk, men så skulle jeg finjustere innstillingene og koble til kontroll og sånn, og etter det var det samme greia igjen. Så jeg tror selv det er noe med nvidea driveren som ligger og bugger seg sammen med en eller annen innstilling i spillet. Problemet nå er at jeg ikke vet hvilken innstilling det er, og jeg får ikke ha spillet lenge nok oppe til at jeg kan forandre på innstillingene. Har det på steam og noen spill er sånn at en kan forandre på innstillingene før en starter, men har ikke funnet noe sånn. Jeg har også prøvd å gått inn i systemmappa, og tenkte jeg skulle prøve noe fullskjerm, eller Windows, men fant ikke ut av det heller.


 


Har sendt mail til support, men jeg vil jo spille nå, og hvis det er en liten innstilling som noen av dere aner hva det kan være så hadde det vært kult å sluppet å vente på svar og brukerstøtte fra de!


 


Legger med hardwaren og (mesteparten av) softwaren, så kan dere se om dere gjenkjenner problemet.


 


hardware:

Msi gtx 970

i7-5930k

asus x99 deluxe motherboard

16 gb ram

 

software:

asus AI suite 3 with dual intelligent processors 5 and system information

nvidea 352.65

steelseries engine 3

realtek HD audio manager

kraken nzxt cam software (AIO cpu kjøler)

steam

chrome

dropbox

bluetooth

WD passport

onedrive

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett endel som har problemer med GTX 970. Installert den siste game ready-driveren? Om ikke, prøv det. Om du har gjort det, prøv å rull tilbake til forrige og se om det hjelper.

Har prøvd både denne siste og har prøvd å rullt tilbake til den forrige. Ingen forskjell :/

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke helt med sånne ting, men kan  du si ca hvordan jeg skal gjøre det?

Er det bare å trykke på power supply, automatic og så on? så la den kjøre en time?

 

Så kan jeg gjøre det når jeg står opp i morgen, kjenner jeg er lei nå av lille Geralt som står inni maskinen med sølvsverdet sitt og kortslutter alt.

post-244821-0-55576400-1432162467_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...