Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skriftlig eksamen i norsk hovedmål Vg3 - mai 2015


Anbefalte innlegg

Hva trakk dere frem som de viktigste virkemidlene og kjennetegnene på del a? Og til dere som valgte oppgave 4, hva fokuserte dere på? Etos, logos og patos - appell?  :)  Nå er vi heldigvis ferdig og for min del er det sommerferie  :w00t:

Jeg fokuserte på etos, logos og patos med hovedvekt på logos siden jeg der og da følte det var det mest gjennomgående i magasinet, men følte som sagt at selve oppgaven ble veldig dårlig så vet ikke om det er riktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hva trakk dere frem som de viktigste virkemidlene og kjennetegnene på del a? Og til dere som valgte oppgave 4, hva fokuserte dere på? Etos, logos og patos - appell?  :)  Nå er vi heldigvis ferdig og for min del er det sommerferie  :w00t:

På kortsvarsoppgaven skrev jeg om motivet med brutale drap som er beskrevet med underdrivelse, språket som er knapt og uten detaljer, synsvinkelen som er autoral og refererende, menneskene som kun er beskrevet med ytre kjennetegn og enkelte egenskaper, viktigheten av å vise ære og troskap mot slekt, diktekunsten med bokstavrim osv

 

Det var gledelig lesing, da har vi lagt vekt på det samme  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva trakk dere frem som de viktigste virkemidlene og kjennetegnene på del a? Og til dere som valgte oppgave 4, hva fokuserte dere på? Etos, logos og patos - appell?  :)  Nå er vi heldigvis ferdig og for min del er det sommerferie  :w00t:

Jeg fokuserte på etos, logos og patos med hovedvekt på logos siden jeg der og da følte det var det mest gjennomgående i magasinet, men følte som sagt at selve oppgaven ble veldig dårlig så vet ikke om det er riktig.

 

Hjeelp. Jeg trakk også inn alle appell formene, men skrev at det var lagt mest vekt på patos.  :hmm:

Lenke til kommentar

 

 

Hva trakk dere frem som de viktigste virkemidlene og kjennetegnene på del a? Og til dere som valgte oppgave 4, hva fokuserte dere på? Etos, logos og patos - appell?  :)  Nå er vi heldigvis ferdig og for min del er det sommerferie  :w00t:

Jeg fokuserte på etos, logos og patos med hovedvekt på logos siden jeg der og da følte det var det mest gjennomgående i magasinet, men følte som sagt at selve oppgaven ble veldig dårlig så vet ikke om det er riktig.

 

Hjeelp. Jeg trakk også inn alle appell formene, men skrev at det var lagt mest vekt på patos.  :hmm:

 

Skremmende.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hva trakk dere frem som de viktigste virkemidlene og kjennetegnene på del a? Og til dere som valgte oppgave 4, hva fokuserte dere på? Etos, logos og patos - appell?  :)  Nå er vi heldigvis ferdig og for min del er det sommerferie  :w00t:

Jeg fokuserte på etos, logos og patos med hovedvekt på logos siden jeg der og da følte det var det mest gjennomgående i magasinet, men følte som sagt at selve oppgaven ble veldig dårlig så vet ikke om det er riktig.

 

Hjeelp. Jeg trakk også inn alle appell formene, men skrev at det var lagt mest vekt på patos.  :hmm:

 

Skremmende.

 

Jeg la også absolutt mest vekt på patos

Endret av Joraun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var jeg hjemme. Gratulerer med vel overstått, folkens. Og tusen hjertelig takk til HypeBoy, Chemistry122 og vg96. Stor hjelp alle sammen.

 

Føler det gikk bra. Valgte oppgave 4, den med barnebruden.

Hyggelig å kunne være til hjelp! Gratulerer med vel overstått du også  :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hva trakk dere frem som de viktigste virkemidlene og kjennetegnene på del a? Og til dere som valgte oppgave 4, hva fokuserte dere på? Etos, logos og patos - appell?  :)  Nå er vi heldigvis ferdig og for min del er det sommerferie  :w00t:

Jeg fokuserte på etos, logos og patos med hovedvekt på logos siden jeg der og da følte det var det mest gjennomgående i magasinet, men følte som sagt at selve oppgaven ble veldig dårlig så vet ikke om det er riktig.

 

Hjeelp. Jeg trakk også inn alle appell formene, men skrev at det var lagt mest vekt på patos.  :hmm:

 

Skremmende.

 

Haha, ikke sant  :)

Lenke til kommentar

Vuderer kanskje å legge ut besvarelsen min, men er det noe risiko for å ikke få karakter? Høres kanskje ikke logisk ut, ettersom eksamen er ferdig. Må bare få en bekreftelse.

 

Skrev 270-ish ord på Del A og rundt 1600-1700 på Del B.

 

Hadde vært greit å få en tilbakemelding fra folk. Leverte oppgaven min som PDF for å unngå at sensor klarer å se både navn og bilde av meg når han retter.

 

Legger ved oppgaven til de som trenger den.

EVV-2015NOR1211___F05S.pdf

Endret av LeiAvDette
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vuderer kanskje å legge ut besvarelsen min, men er det noe risiko for å ikke få karakter? Høres kanskje ikke logisk ut, ettersom eksamen er ferdig. Må bare få en bekreftelse.

 

Skal ikke si noe for sikkert jeg, men jeg tviler sterkt på at det skulle resultere i noe negativt.

 

Jeg skrev forøvrig 289 ord på del a (klarte ikke kutten ned.. får krysse fingrene for at sensor ikke klikker :p), og nøyaktig 1500 på del b.

Lenke til kommentar

Eg gjekk for oppgåve 4. Eg skreiv ein retorisk analyse med hovedvekt på etos, logos og patos og samspelet mellom dei. Eg såg og på kairos/aptum + universelt/partikulært publikum og trakk inn relevant faglitteratur som Perelman/Kjeldsen. Eg føler oppgåva vart ganske bra, men er usikker på om eg skreiv for mykje. Eg enda på rundt 2300 ord på del B, men føler alt var relevant og at eg svara på det oppgåva spør om. Trur de dette kjem til å slå negativt ut for meg?

Lenke til kommentar

Jeg skrev rundt 270 på del A og rundt 2800 på del b, oppgave 4. 7 sider tilsammen.. Skrev omtrent like mye på nynorsken i går, men følte den gikk mye bedre.

WOW holy moly 2800 ord på kun del B? Jøsses, det var mye! Kunne du ha tenkt deg å dele teksten du skrev?

For et tilfelle. Jeg fant nettop ut at antall ord jeg skrev var nøyaktig likt kandidat nummeret mitt

Endret av MartenAndre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...