Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skriftlig eksamen i norsk hovedmål Vg3 - mai 2015


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Noen privatister som har fått karakteren?

Har ikke fått en eneste skriftlig karakter. Sykt irriterende

Har du sjekka i dag?

 

Tør fadern meg ikke logge inn en gang, jeg.. :(

Ja, men sjekka igjen nå, og hadde fått dem :)

Fikk 3, noe som er rart ettersom jeg synes jeg skrev mye bedre på hovedmål enn sidemål (der jeg fikk 4).

Lenke til kommentar

Sendte mail til skolen jeg tok privatisteksamene ved, og fikk beskjed om at det var problemer med å få overført karakterer inn på privatistweb. FIkk opplyst karakterene jeg manglet over mail, og de var inne på privatistweb i 11-tiden.

 

Bare til informasjon hvis noen fortsatt mangler/ikke fått karakter :) 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Når det står "grunngi dine egne tanker om teksten", hva skriver dere da? hva menes med det? :)

Tror det betyr at du skal underbygge, altså forklare HVORFOR du tenker slik du tenker om teksten. Det holder ikke bare å skrive "jeg synes teksten var dårlig/bra". Feks "Selv har jeg aldri vært i en situasjon som ligner den i [...], og derfor ble det vanskelig for meg å relatere med hovedpersonen. På grunn av dette klarte jeg ikke helt å leve meg inn i teksten, noe som gjorde at den for meg ikke var noen høydare." eller: "Naturalismen var en tid hvor problemer skulle settes under debatt. Selv synes jeg x-forfatter i [...] (feks Krogh, Albertine) klarte dette godt, noe som også kom til uttrykk med at det ble slutt på offentlig prostitusjon. Tross romanens mørke innhold fremstår den for meg som et lyspunkt, på grunn av fremskrittene den førte til."

 

(dette ble litt slurvete/rotete, men skjønte du det?)

Lenke til kommentar

 

Når det står "grunngi dine egne tanker om teksten", hva skriver dere da? hva menes med det? :)

Tror det betyr at du skal underbygge, altså forklare HVORFOR du tenker slik du tenker om teksten. Det holder ikke bare å skrive "jeg synes teksten var dårlig/bra". Feks "Selv har jeg aldri vært i en situasjon som ligner den i [...], og derfor ble det vanskelig for meg å relatere med hovedpersonen. På grunn av dette klarte jeg ikke helt å leve meg inn i teksten, noe som gjorde at den for meg ikke var noen høydare." eller: "Naturalismen var en tid hvor problemer skulle settes under debatt. Selv synes jeg x-forfatter i [...] (feks Krogh, Albertine) klarte dette godt, noe som også kom til uttrykk med at det ble slutt på offentlig prostitusjon. Tross romanens mørke innhold fremstår den for meg som et lyspunkt, på grunn av fremskrittene den førte til."

 

(dette ble litt slurvete/rotete, men skjønte du det?)

 

Ja tusen takk for svar, hjalp meg masse :)

fint med eksempler.

Endret av gsgdsgg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...