Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fulgt overclock.net forum threaden ganske lenge nå og jeg kommer ikke til å kansellere min pre-order på X34, TFTCentral sin review var ganske positiv om man ser bort fra color banding problemet, som Acer har rapportert at de holder på med en firmware fiks for.

 

Det partiet som Alternate.de fikk kan ha vært defekt på mange måter og har på et rart sett kommet til ÉN butikk (før offisiell release dato), eller den kan være som den ''skal'' være, men det tviler jeg på. Jeg har ikke trua på at Acer kommer til å selge denne skjermen slik som den er nå med coil whine, banding og ikke klarer 100Hz som et flaggskip til denne prisen, men det gjenstår å se.

 

Skulle denne skjermen bli solgt med disse problemene har vi jo all slags lover å forholde oss til (Angrerett, NSGA).

 

Det skal bli moro å sammenligne Asus sin modell med denne ettersom spec's er identiske, men til å være Acer har de imponert greit med denne skjermen hittil, jeg håper bare de problemene som er nå har blitt identifisert og fikset i senere produksjons partier.

 

Edit: Update fra Acer om de defekte unitene i Tyskland:

 

''The early stock in Germany had a faulty firmware which introduced the banding issue already discussed. ALL stock which will be sold by official UK resellers, including Overclockers will feature a new updated firmware which fixes this issue. There is no danger if you buy the screen from an official UK channel that you will have the old firmware. So all pre- orders and stock coming soon at OcUK should all be fine.''

Source: Baddass som jobber med TFTCentral reviews

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=28581722

Endret av navvar
Lenke til kommentar

Kom nettopp på at jeg kan direkte sammenligne 3440x1440 og 2560x1440 på 4K skjermen min :p

 

UESr5gA.jpg

 

Er faktisk ikke  mye bredere. Iallefall ikke på desktop. I spill er det en del mer merkbart. Sånn om noen lurte :p

 

ATYE81G.jpg

 

kut03iG.jpg

 

Får håpe det med 60hz/100hz bare er en feil også da. For litt bredere er faktisk mye mer behagelig ingame. Science!

Lenke til kommentar

Skal prøve å huske å gi tilbakemelding på X34 når jeg får den levert, tipper neste uke en gang...men det kan hende det blir senere ettersom de måtte oppdatere firmware på alle partiene (OC UK sin levering ble forsinka med 2 uker).

 

Edit: Ny dato på komplett, 22 okt.

Endret av navvar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Blitt stolt eier av en DELL U3415w, fantastisk skjerm. FANTASTISK.

 

Eneste misnøyen er at DELL sender med en DP kabel som kjører 50hz. Ikke kult.

Bruker HDMI 1.4 kabel nå på 980ti siden Nvidia bruker YCbCr 4:2:0 -Nei, vet ikke helt hva jeg snakker om her.

 

Noen som har en preferanse å komme med mtp. DP 1.2 kabel?

Lenke til kommentar

Blitt stolt eier av en DELL U3415w, fantastisk skjerm. FANTASTISK.

 

Eneste misnøyen er at DELL sender med en DP kabel som kjører 50hz. Ikke kult.

Bruker HDMI 1.4 kabel nå på 980ti siden Nvidia bruker YCbCr 4:2:0 -Nei, vet ikke helt hva jeg snakker om her.

 

Noen som har en preferanse å komme med mtp. DP 1.2 kabel?

 

YCbCr 4:2:0 betyr at det er mindre luminans enn chrominans (eller omvendt) informasjon i signalet. Med høy oppløsning som 3440x1440 vil man nok ikke se noe særlig til dette i bevegelige bilder som film og spill. Men det er ikke bra for tekst, da man vil oppleve linjer som mindre skarpe.

 

At de har sendt med feil kabel høres rart ut. Kanskje du har fått en som er delvis defekt? Du kan uansett prøve å lage en custom resolution i Nvidia control panel. Men det er vel ikke mer enn 60Hz man skal få med den skjermen? Jeg vet en 4K Philips skjerm kommer ferdig satt opp for 30Hz med DP1.1. Grunnen kan være at den da vil vise bilde uansett hva man kopler til skjermen. Skal man få 60Hz med den skjermen må man inn i menyen på skjermen og sette den til DP1.2. Kan det være noe tilsvarende med Dell skjermen?

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bestilte min 10 august på komplett. Ikke fått den enda. Har ny-riggen klar dog...  :)

 

 

Ser på overclockers at de er akkurat begynt å sende ut skjermene som har fått den nye firmwaren som fjerner blue-banding problemet. Venter spent. Kjedelig å game med 980ti i sli og 5930 med 24 tommers 60hz BenQ...  :hm:

Lenke til kommentar

Bestilte min 10 august på komplett. Ikke fått den enda. Har ny-riggen klar dog...  :)

 

 

Ser på overclockers at de er akkurat begynt å sende ut skjermene som har fått den nye firmwaren som fjerner blue-banding problemet. Venter spent. Kjedelig å game med 980ti i sli og 5930 med 24 tommers 60hz BenQ...  :hm:

 

Enda kjedeligere å ha 3x titan X og må sitte på forumet med mobil...  :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...