Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Jeg slo til på tilbudet hos komplett på philip sin 34" med IPS panel:) Prisen var såpass grei at er det problemer med ips glow eller backlight bleed så sender jeg den bare tilbake på angrefrist! Håpet er at Philips har en bra quality control og de ikke shipper helt håpløse skjermer ut. 

Meget godt tilbud det, mye skjerm for pengene. Velkommen i 21:9 klubben  :)

 

Skulle ikke tro at Philips har dårligere kontroll enn LG, Dell, Samsung +++. Men med IPS så må man jeg godta IPS glow, og litt backlight bleed, men er det veldig billig så er det jo bare å bytte den eller levere den tilbake. Er litt bingo med IPS og backlight.

 

Dog har den mange muligheter for høyde justeringer, tilt, swivel og pivot, som er mye bedre enn det LG skjermen tilbyr. Så har du gjort en veldig god deal :)

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg slo til på tilbudet hos komplett på philip sin 34" med IPS panel:) Prisen var såpass grei at er det problemer med ips glow eller backlight bleed så sender jeg den bare tilbake på angrefrist! Håpet er at Philips har en bra quality control og de ikke shipper helt håpløse skjermer ut. 

Meget godt tilbud det, mye skjerm for pengene. Velkommen i 21:9 klubben  :)

 

Skulle ikke tro at Philips har dårligere kontroll enn LG, Dell, Samsung +++. Men med IPS så må man jeg godta IPS glow, og litt backlight bleed, men er det veldig billig så er det jo bare å bytte den eller levere den tilbake. Er litt bingo med IPS og backlight.

 

Dog har den mange muligheter for høyde justeringer, tilt, swivel og pivot, som er mye bedre enn det LG skjermen tilbyr. Så har du gjort en veldig god deal :)

 

Takker! Satser på å ha den i morra. Har kjøpte veggfeste så skal den skal opp på veggen :) Har lest en del om det IPS panelet som både LG, AOC, dell og philips bruker og det er som du sier veldig bingo på hva man får. I følge andre forum er siste revisjonen til dell en del bedre enn det første så det kan tyde på at panelene som LG nå lager er litt bedre enn de første. Skjermene med kurve er vist også mer utsatt. Hvilken skjerm eier du?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg slo til på tilbudet hos komplett på philip sin 34" med IPS panel:) Prisen var såpass grei at er det problemer med ips glow eller backlight bleed så sender jeg den bare tilbake på angrefrist! Håpet er at Philips har en bra quality control og de ikke shipper helt håpløse skjermer ut.

Meget godt tilbud det, mye skjerm for pengene. Velkommen i 21:9 klubben :)

 

Skulle ikke tro at Philips har dårligere kontroll enn LG, Dell, Samsung +++. Men med IPS så må man jeg godta IPS glow, og litt backlight bleed, men er det veldig billig så er det jo bare å bytte den eller levere den tilbake. Er litt bingo med IPS og backlight.

 

Dog har den mange muligheter for høyde justeringer, tilt, swivel og pivot, som er mye bedre enn det LG skjermen tilbyr. Så har du gjort en veldig god deal :)

Takker! Satser på å ha den i morra. Har kjøpte veggfeste så skal den skal opp på veggen :) Har lest en del om det IPS panelet som både LG, AOC, dell og philips bruker og det er som du sier veldig bingo på hva man får. I følge andre forum er siste revisjonen til dell en del bedre enn det første så det kan tyde på at panelene som LG nå lager er litt bedre enn de første. Skjermene med kurve er vist også mer utsatt. Hvilken skjerm eier du?
Hadde 34um95 men leverte den tilbake. Dette er dog en stund siden. Etter det hadde jeg rog swift. Men savnet 21:9. Så bestilte på lørdag/søndag Dell u3415w. Får se hvor ille backlight bleed det er på den. Kan godta noe men på LGen var det ekstremt.

 

Samtidig vet jeg at folk med både LG og Dell har lite backlight bleed. Så er bare å krysse fingrene :)

Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes eller kommer et TN panel i 21:9 formatet med 120Hz? Har ønsket meg 21:9 spille skjerm lenge, men 60Hz blir litt for lite for min del. Har brukt en 144Hz monitor i mange år å klarer rett og slett ikke å spille fps spill med kun 60Hz. Det er nok kanskje bare en vane sak, men når jeg har glemt forsterkeren på så blir monitoren min automatisk satt til 60Hz å jeg treffer ingenting da :p

Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes eller kommer et TN panel i 21:9 formatet med 120Hz? Har ønsket meg 21:9 spille skjerm lenge, men 60Hz blir litt for lite for min del. Har brukt en 144Hz monitor i mange år å klarer rett og slett ikke å spille fps spill med kun 60Hz. Det er nok kanskje bare en vane sak, men når jeg har glemt forsterkeren på så blir monitoren min automatisk satt til 60Hz å jeg treffer ingenting da :p

Ser ut som de bare velger VA og IPS panel foreløpig for å gjøre skjermen litt mer rettet på multimedia isteden for bare spilling.

 

Nå finnes det jo en IPS skjerm med 144hz

https://www.komplett.no/acer-27-led-predator-g-sync-xb270hu/836743

 

Så skulle jo tro at man ikke er langt unna med 144hz til 21:9 heller.

 

Ellers så kommer jo denne til sommer/høsten

https://www.komplett.no/acer-34-curved-led-xr341ck/844771

 

34" (21:9), IPS, Gsync eller Freesync, 75hz

 

Edit; Se svaret under

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Eller vent, my bad

 

Denne kommer

https://www.komplett.no/benq-35-led-curved-free-sync-xr3501/844835

 

144hz, 35", 21:9, VA panel 

 

 

Den virka jo spennende, dog er oppløsninga litt skuffende (2560x1080).

 

Ser ut som alt over 2560x1440 ikke er å finne i 120/144hz (enda).

Ja 2560*1080 på en såpass stor monitor blir litt for lite. Har 1080P på min 24" å der går det forsåvidt greit med den oppløsningen, men når man går opp 10" så blir det jo litt forskjell. Har så sykt lyst på 21:9 monitor at jeg vet ikke om jeg klarer å vente på en med grei oppløsning og 120Hz :p Skyte spill og bil spill kan jeg tenke meg er en helt annen opplevelse enn å spille på en 16:9 monitor.

Lenke til kommentar

 

Grunnen til at det ikke kommer noe med over 2560x1440 i 144Hz er fordi at displayport ikke støtter det enda, vi må vente på displayport 1.3

Var vel begrensning i selve panelene? Derfor kom ikkje Acer med 144hz men bare 75hz ultra wide.

 

Ville trodd at det ligger i kabelen, fordi Asus Rog Swift presser jo displayport 1.2, mye problemer med den skjermen som egentlig er at kabelen er blitt litt dårlig.

Kan sikkert ha noe med panelene å gjøre også, kanskje de kunne presset ut litt mer enn 75Hz på 3440x1440, men det er jeg ikke sikker på.

På Asus Rog Swift 4k skjermen så sa de jo at de ikke kunne ha mer enn 60Hz pga begrensinger på kablene, og ikke panelene.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Grunnen til at det ikke kommer noe med over 2560x1440 i 144Hz er fordi at displayport ikke støtter det enda, vi må vente på displayport 1.3

Var vel begrensning i selve panelene? Derfor kom ikkje Acer med 144hz men bare 75hz ultra wide.

Ville trodd at det ligger i kabelen, fordi Asus Rog Swift presser jo displayport 1.2, mye problemer med den skjermen som egentlig er at kabelen er blitt litt dårlig.

Kan sikkert ha noe med panelene å gjøre også, kanskje de kunne presset ut litt mer enn 75Hz på 3440x1440, men det er jeg ikke sikker på.

På Asus Rog Swift 4k skjermen så sa de jo at de ikke kunne ha mer enn 60Hz pga begrensinger på kablene, og ikke panelene.

DP 1.3 skal klare 5K @ 60hz, single chain, samtidig skal det klare 4k@120hz.

http://www.tomshardware.com/news/displayport-1.3-vesa,27673.html

 

Så da bør alt være på plass på at vi får ultra wide skjermer med gsync/freesync, 120hz osv. Hvis det er kabelen som er synderen i dag. Det betyr også at vi helt sikkert får en oppdatert rog swift med 4k@120hz for de som vil ha 16:9.

 

Det jeg dog er spent på hva prisen kommer til å bli :eek:

 

Samtidig må man jo oppgradere GPUene, og vet ikke når neste generasjon nvidia/amd kort kommer.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Hmm. Ser at elektronikk butikken jeg jobber deltid i. Har tatt inn denne skjermen.

 

https://www.komplett.no/samsung-34-led-curved-s34e790c/830232

 

Kan få den for 6600 grunnet god kost. Aldri hatt et VA panel før.

 

Hva mister jeg/får jeg i forhold til IPS.

 

Så den scoret også ganske bra her

https://pcmonitors.info/reviews/samsung-s34e790c/

 

Uten g-sync er ikkje skjermen verdt mye i mine øyne. Med litt laber fps, så får g-sync det til å føles smooth. G-sync ER viktig om man har nVidiaskjermkort. Jeg er blitt så glad i g-sync, at jeg ikkje kunne tenke meg en skjerm uten...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hmm. Ser at elektronikk butikken jeg jobber deltid i. Har tatt inn denne skjermen.

 

https://www.komplett.no/samsung-34-led-curved-s34e790c/830232

 

Kan få den for 6600 grunnet god kost. Aldri hatt et VA panel før.

 

Hva mister jeg/får jeg i forhold til IPS.

 

Så den scoret også ganske bra her

https://pcmonitors.info/reviews/samsung-s34e790c/

Uten g-sync er ikkje skjermen verdt mye i mine øyne. Med litt laber fps, så får g-sync det til å føles smooth. G-sync ER viktig om man har nVidiaskjermkort. Jeg er blitt så glad i g-sync, at jeg ikkje kunne tenke meg en skjerm uten...

Har hatt gsync før (rog swift). Dog har jeg aldri opplevd fps under 60. Men ser nytten av det selvfølgelig. Vil jeg ha gsync og 120hz på 21:9 er jeg jo nødt til å vente mange måneder
Lenke til kommentar

Snakker vi samsungen min, ghosting har jeg funnet på den i "nettlesertester" 

Ser det dog ikke i de spillene jeg spiller, men har ikke forsøkt bilspill ol. 

 

Oppløsningen veier opp for mye, tekst er fantastisk. 

Men det blir aldri noen spillskjerm med sine 60hz på dp-kabel. 

Lenke til kommentar

Har vært å henta philips skjermen nå så blir litt testing i helgen. Kommer til å bli mest witcher spilling, diablo og litt hon/lol samt film/tv-serier. Kommer tilbake med litt intrykk etter hvert.

 

Håper lightbleed og ips glow er minimalt!

 

Btw fy faen eska var schvær :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...