Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har fått Acer x34 g-sync enda?

 

Nå er mine 3 stk Swiftskjermer solgt, så nå må jeg ha en ny skjerm :p

 

Håper for guds skyld at denne klarer 100hz! 

 

Eh.. WOW. Du er ikke skuddredd. Så sikker på at du kommer til å like X34 altså? Har du prøvd 4ms IPS? Jeg prøvde Acers XB270HU, og det er i stor grad det som fikk meg til å avbestille X34. Er tilbake på en ROG Swift nå, og må si jeg foretrekker dette panelet fremfor XB270HU. De 4ms er merkbart tregere responstid, og gjør at man ser ghosting (vel, jeg gjør ihvertfall). IPS glow var heller ingen høydare.. Vel, for sent nå uansett, håper du blir fornøyd! :)

 

Jeg venter til Asus sin kommer, og vil så absolutt ta dem i øyensyn før jeg vurderer IPS igjen..

Lenke til kommentar

 

 

Noen som har fått Acer x34 g-sync enda?

 

Nå er mine 3 stk Swiftskjermer solgt, så nå må jeg ha en ny skjerm :p

 

Håper for guds skyld at denne klarer 100hz!

Eh.. WOW. Du er ikke skuddredd. Så sikker på at du kommer til å like X34 altså? Har du prøvd 4ms IPS? Jeg prøvde Acers XB270HU, og det er i stor grad det som fikk meg til å avbestille X34. Er tilbake på en ROG Swift nå, og må si jeg foretrekker dette panelet fremfor XB270HU. De 4ms er merkbart tregere responstid, og gjør at man ser ghosting (vel, jeg gjør ihvertfall). IPS glow var heller ingen høydare.. Vel, for sent nå uansett, håper du blir fornøyd! :)

 

Jeg venter til Asus sin kommer, og vil så absolutt ta dem i øyensyn før jeg vurderer IPS igjen..

Venter på asus 165hz også :p

Ikkje sikkert den er like kjapp som tn uansett, men den som prøver får se ;)

 

Jeg synser ikkje, jeg tester :D

Egentlig vil jeg ha asus 34" swift, men å vente til neste år er litt lenge

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Mulig jeg blander nå, men 165Hz'en skal vel kunne overklokkes til 200Hz? Det må jo være et TN panel? Og den var vel bare 2560x1080? Litt lav oppløsning for en 35"?

 

Når jeg sa jeg ventet på Asus sin, så mente jeg 3440x1440 100Hz IPS'en som skal konkurrere mot X34. Med mindre det er det samme panelet i begge (og det er jo svært godt mulig at det er) så kan det være at Asus har klart å trylle frem litt raskere responstid. Skjønt jeg er ikke optimistisk på det.

 

Jeg er igrunnen svært godt fornøyd med ROG Swiften, så det kan se ut som den blir min følgesvenn frem til OLED'ene med DP1.3 kommer..

Lenke til kommentar

Når jeg sa jeg ventet på Asus sin, så mente jeg 3440x1440 100Hz IPS'en som skal konkurrere mot X34. Med mindre det er det samme panelet i begge (og det er jo svært godt mulig at det er) så kan det være at Asus har klart å trylle frem litt raskere responstid. Skjønt jeg er ikke optimistisk på det.

 

 

 

Den eneste forskjellen på Acer X34 og Asus PG348Q er plastikken rundt panelet og diverse finishing touches, ellers er panelet det samme i begge (LG LM340WU2-SSA1) og hvis man vil være fin på det kan man nevne kvalitetskontroll, men med slike store selskaper er det for det meste jevnt over fjøla, props til Acer for å være først i hvert fall.

 

Slik som det er nå ser det ut som slutten av November er ankomstdato for X34 i Skandinavia, har hatt en løpende dialog med gutta @ Komplett og de sier at Acer ikke har klart å bekrefte en dato enda med tanke på problemene de hadde med firmware på de enhetene som ble send til Tyskland for noen uker siden (100% returvare).

Lenke til kommentar

 

Vurderer Dell U3415 .. Synd det bare er Acer som lager g-sync skjermer i UW om dagen, da alt fra Acer bare er søppel.

At alt fra Acer er søppel, blir din mening :)

 

Nå er jo faktisk Acer 27" 144hz g-sync bra :)

 

Ja, hvis du orker å gå igjennom 3-4 RMA saker til du får noe som kan kalles akseptabelt.

Fordelen er jo at komplett flyter over av "demo"-eksemplarer.

 

Acer er og forblir dumpster tier merke.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

 

 

 

Vurderer Dell U3415 .. Synd det bare er Acer som lager g-sync skjermer i UW om dagen, da alt fra Acer bare er søppel.

At alt fra Acer er søppel, blir din mening :)

 

Nå er jo faktisk Acer 27" 144hz g-sync bra :)

Ja, hvis du orker å gå igjennom 3-4 RMA saker til du får noe som kan kalles akseptabelt.

Fordelen er jo at komplett flyter over av "demo"-eksemplarer.

 

Acer er og forblir dumpster tier merke.

Hvor mange har du hatt?
Lenke til kommentar

 

 

 

Vurderer Dell U3415 .. Synd det bare er Acer som lager g-sync skjermer i UW om dagen, da alt fra Acer bare er søppel.

At alt fra Acer er søppel, blir din mening :)

 

Nå er jo faktisk Acer 27" 144hz g-sync bra :)

Ja, hvis du orker å gå igjennom 3-4 RMA saker til du får noe som kan kalles akseptabelt.

Fordelen er jo at komplett flyter over av "demo"-eksemplarer.

 

Acer er og forblir dumpster tier merke.

Hvor mange har du hatt?

 

Nok til å bare gi opp. Alltid noe feil, døde pixler, ekstrem backlight bleed eller begge deler.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Vurderer Dell U3415 .. Synd det bare er Acer som lager g-sync skjermer i UW om dagen, da alt fra Acer bare er søppel.

At alt fra Acer er søppel, blir din mening :)

 

Nå er jo faktisk Acer 27" 144hz g-sync bra :)

Ja, hvis du orker å gå igjennom 3-4 RMA saker til du får noe som kan kalles akseptabelt.

Fordelen er jo at komplett flyter over av "demo"-eksemplarer.

 

Acer er og forblir dumpster tier merke.

Hvor mange har du hatt?

Nok til å bare gi opp. Alltid noe feil, døde pixler, ekstrem backlight bleed eller begge deler.

Altså 2?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Vurderer Dell U3415 .. Synd det bare er Acer som lager g-sync skjermer i UW om dagen, da alt fra Acer bare er søppel.

At alt fra Acer er søppel, blir din mening :)

 

Nå er jo faktisk Acer 27" 144hz g-sync bra :)

Ja, hvis du orker å gå igjennom 3-4 RMA saker til du får noe som kan kalles akseptabelt.

Fordelen er jo at komplett flyter over av "demo"-eksemplarer.

 

Acer er og forblir dumpster tier merke.

Hvor mange har du hatt?
Nok til å bare gi opp. Alltid noe feil, døde pixler, ekstrem backlight bleed eller begge deler.

Altså 2?

 

Etter 3 defekte varer ber man om pengene tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...