Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjelder Asus også. AU Optronics starter produksjon av panelene i disse tidligst Q2 2018.

Ellers ryktes X34p med 120hz ips 3440x1440 i desember, dog uten HDR. Ligger ute i svensk nettbutikk for 12990.

Alienware fra Dell kommer med samme panel. Dog dyrere.

 

Har bestilt X34a selv på Power med dnb rabatt. Kommer på onsdag.

Lenke til kommentar

http://www.tftcentral.co.uk/news_archive/38.htm#auo_roadmap_oct17

 

35" VA with 3440 x 1440, 200Hz and full HDR support now delayed until Q2 2018 production - displays likely to be Q2 at best

 

More exciting (and one we've seen before) is the 35" 3440 x 1440 resolution, 200Hz refresh rate VA panel. This will offer a 512-zone full-array local dimming backlight, 90% DCI-P3 coverage and 1000 cd/m2 peak brightness for true HDR support. This is the panel which will be featured in a couple of already announced monitors including the Asus ROG Swift PG35VQ and Acer Predator X35. Those were originally expected to be released in Q4 2017 but we have been informed that they are now delayed until at least Q2 2018. That ties in with the fact that the AUO panel production is not now scheduled until Q2 as well.

Lenke til kommentar

Akkurat bestilt meg en Asus "34 PG348Q. Ser vanvittig frem til det. Men har et spørsmål når det gjelder vegg montering av denne skjønnheten! Er det noen som har noe forslag på hvilken jeg kan bruke? Ettersom jeg gjerne vil ha denne skjermen opp på veggen med tanke på plassen standen tar.

 

Hjertelig takk for alle svar! :)

 
Lenke til kommentar

 

Akkurat bestilt meg en Asus "34 PG348Q. Ser vanvittig frem til det. Men har et spørsmål når det gjelder vegg montering av denne skjønnheten! Er det noen som har noe forslag på hvilken jeg kan bruke? Ettersom jeg gjerne vil ha denne skjermen opp på veggen med tanke på plassen standen tar.

 

Hjertelig takk for alle svar! :)

 

 

 

Ikke bestill en med justerbar vinkel som jeg gjorde fra komplett iallfall. Det var umulig å komme til på siden av festet når jeg hengte skjermen på veggen.. Dermed hang den nedover og måtte legge noe bak den for å støtte den opp.

Lenke til kommentar

 

 

Akkurat bestilt meg en Asus "34 PG348Q. Ser vanvittig frem til det. Men har et spørsmål når det gjelder vegg montering av denne skjønnheten! Er det noen som har noe forslag på hvilken jeg kan bruke? Ettersom jeg gjerne vil ha denne skjermen opp på veggen med tanke på plassen standen tar.

 

Hjertelig takk for alle svar! :)

 

 

 

Ikke bestill en med justerbar vinkel som jeg gjorde fra komplett iallfall. Det var umulig å komme til på siden av festet når jeg hengte skjermen på veggen.. Dermed hang den nedover og måtte legge noe bak den for å støtte den opp.

 

 

Såpass ja, nei. Da skal jeg holde meg unna det! Har ikke fått sett så veldig mye rundt pga tid. Men føler det er mye som bare passer 24-27"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vente på X35? ;)

19k? :p

 

 

 

Kan fint leve med den prisen og kommer til å bestille så snart den blir tilgjengelig.

Den har jo drømmespecs :)

 

Men hvor fant du prisen?

 

 

Spørs hvordan det blir ift ghosting på VA panelet de kjører dog..Uakseptabelt med dårlig kvalitet på noen parametere om skjermer skal nærme seg 20k.

 

Lenke til kommentar

Ja det er jeg helt enig i.

 

Har en BenQ XR3501. Er veldig fornøyd med farger og kontrast. Jobber med foto og den er høyst brukbar til dette.

Og med 144Hz glir alt silkemykt. Det er dog noe ghosting, men er ikke særlig plagsomt. Har opplevd langt verre.

 

Men når man nærmer seg prislapper på 20k så burde det nesten ikke være synlig hvertfall.

Lenke til kommentar

Fikk min Acer X34a fra Power forrige uke. Ga 8k for den med DNB rabatt. Knallfornøyd! Bittelitt BLB i hjørnene, men merker jo ingenting til det ved vanlig bruk/gaming.

 

Lever fint med denne inntil HDR faktisk har noe for seg på desktop. Vanvittig bra bilde, knallkjøp til 8000.

Men standen var ENORM, glad jeg kjøpte IIglo monitorarm!

Lenke til kommentar

Hei, vet at dette ikke akkurat er en 34" 1440 skjerm, men en 35" 1080. Men da det er såpass liv i denne tråden prøver jeg her. Jeg har en BenQ XR3501 og lurer på om noen andre her har funnet en fot/bordfeste der de får plass til en 34-35" og en 27" på hver side? (Som ikke koster 10k)

Det er kun foten fra WSGF som kan gjøre dette, men jeg vil anbefale å gå for 3 single armer og en vater. Jeg tok sjengsen på 3 stk iiglo MM100 for mitt 27" - 34" - 27" oppsett og det funket fjell. Bare vær sikker på at vesafestene på skjermene er i senter hvis du ikke går for armer med uendelig justering.

Lenke til kommentar

 

Hei, vet at dette ikke akkurat er en 34" 1440 skjerm, men en 35" 1080. Men da det er såpass liv i denne tråden prøver jeg her. Jeg har en BenQ XR3501 og lurer på om noen andre her har funnet en fot/bordfeste der de får plass til en 34-35" og en 27" på hver side? (Som ikke koster 10k)

Det er kun foten fra WSGF som kan gjøre dette, men jeg vil anbefale å gå for 3 single armer og en vater. Jeg tok sjengsen på 3 stk iiglo MM100 for mitt 27" - 34" - 27" oppsett og det funket fjell. Bare vær sikker på at vesafestene på skjermene er i senter hvis du ikke går for armer med uendelig justering.

 

Da tror jeg nesten jeg får prøve meg på singelarmer, disse var de eneste jeg har funnet tidligere også.. Og de er ganske pricey  :hmm:

EDIT: Ser jo nå at MM100 ikke finnes lenger... :wallbash:

Endret av Øyvind S
Lenke til kommentar

Jeg skulle også hatt et par MM100, står at de kommer inn på lager i november så får se :p

 

Jeg hadde en gang en MM200, da hang ikke skjermene like høyt, så det var drit

 

Utrolig dårlig utvalg av skjermfester i Norge, i hvert fall av de som ikke koster mer enn skjermen

 

EDIT: Har jo denne her:

https://www.clasohlson.com/no/Exibel-TV-monitorfeste-for-bordmontering-/38-5546

 

Og denne:

http://webkiosken.no/m4n?seid=etailer-product&prodid=306003&viewMode=3

Ser jo bra ut

https://visionaudiovisual.com/techmount/vfm-dp/

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Bare lurte på hvor "irriterende" det er at horisontale linjer ikke er rette på de buede skjermene. Har lyst på en slik skjerm, men er usikker på om jeg liker dette fenomenet.

Jeg bruker buet 34" skjerm både på jobb og hjemme. Jeg syns ikke at dette er ett problem for meg. Legger nesten ikke merke til det lenger, og da jobber jeg mye med CAD og CAM :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...