Gå til innhold

Ingen kunne hamle opp med Arcane Gaming i den norske Dota 2-ligaen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer med seieren, vel fortjent.

 

Vi spiller gjerne igjen i ligaen men da bør divisjonene tilpasses bedre iht til ferdighet/MMR/timer osv.

Denne gangen var vel alle tilfeldig plassert.

 

Selvom det er lærerikt og gir treningsutbytte så er det få som smiler idet man blir totaloverkjørt av motstandere som er på et nivå skyhøyt over oss i Ferskfesk.

 

Så hvis det går i orden med divisjonsinndeling så tror jeg enda flere vil melde seg på og kunne ha det enda mer gøy i framtidige sesonger.

 

Lykke til videre !

Lenke til kommentar

Det stemmer ikke helt at lagene var «tilfeldig plassert».

 

Lagene var fordelt over fire nivåer på bakgrunn av offisiell rangering, plasseringen i Pretty Pudge's Pokaljakt og til slutt skjønn. Utfordringen vår var, som også Knut Helland er inne på i artikkelen, at det var veldig lite datagrunnlag for å foreta en god og rettferdig seeding av de norske lagene. Allerede til høsten vil dette bli bedre ettersom vi kan bruke prestasjonene i denne testligaen til å seede lagene riktig inn mot en ny kvalifisering, som igjen avgjør hvilken divisjon man havner i.

 

Vi håper og tror det fører til en mye jevnere konkurranse. Jeg er selvsagt helt enig med deg at det ikke er noe moro å tape alle kampene fordi man ble plassert på et for høyt nivå, eller å vinne alle kampene for lett fordi man ble plassert for lavt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hype knutepuz!

 

Fett at gamer.no ser potensialet i norsk dota, fint å høre at det blir mer!

 

@Soppkoker, dere ble tydeligvis plassert i 1.div, som forsåvidt er et komplement selv om det kanskje var tungt ;) . Men som er nevnt så er ikke dota miljøet noe rangert før til nå, så da må slike ting til for å se ca hvordan lag ligger an tror jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Som fanatisk tilhenger av DotA siden mod'ens begunnelse, gleder det meg stort at ligaen ble så godt mottatt. Nå er det bare å håpe på at Dota 2 kan komme med i telenorligaens gode selskap. Får man tak i skikkelig gode castere, som vet og også få med seg litt mer nøytrale fans, har Dota 2 enorm underholdningsverdi! 

 

Supert også med kloke innspill fra spillere høyt i det norske miljøet - ikke så veldig ofte det, dessverre. Får man nå med seg 'Stanga som utfordrer i kommende sesonger, kan div. 1 bli enda mer spennende! 

Lenke til kommentar

Får håpe de norske lagene deltar på utenlandske konkurranser også. Det hjelper ikke kun å delta i Norge og vi alle på forumet ønsker jo å se minst et norsk lag på The International som er sponset av Valve. Sverige har jo allerede 2 lag som deltar internasjonalt. Alliance og NIP.

 

Big money big money. Finnes massevis av gamere i Norge så håper virkelig Norge går internasjonalt :)

http://www.dota2.com/international/compendium/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...