Gå til innhold

PC-kaféen, diskusjon rundt PC-spill.


Anbefalte innlegg

Tviler på at det er Windows 10 som er grunnen, er mest sannsynlig at du ikke har masse dritt som kjører i bakgrunnen etter at du har installert Windows 10.

 

 

Jeg vet ikke. Kjørte en upgrade og alt er "likt" som når jeg hadde Win8.1 Men uansett hva det er så er jeg takknemlig for den ekstra ytelsen jeg har fått :)

 

Nytt klipp ifra Mad Max!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Apropos Steam og nedlasting; Når jeg laster ned så blir det avbrutt omtrent hele tida, må restarte nedlastinga i ett sett.. Har 100/100 fiber, men hadde aldri dette problemet på VDSL linja jeg satt på før..

 

 

Jeg oppdaget også dette. Starter en nedlasting og plutselig stopper den. Går jeg inn på downloads så står den som "shcedueled" til å begynne å laste ned igjen om et par minutter. Jeg regnet med det er en bug i en av de siste versjonene av steam klienten. Men for min del så er det i tillegg 2 ting som er endret: Jeg har oppgradert til Win10, og jeg har hukket av for "Allow downloads during gameplay". Det gjorde jeg nå for første gang siden eg tenkte den nye maskinen min er så kraftig at det bør gå greit.

 

Men den mest sannsynlige årsaken er kanskje at det er stort trøkk på steams servere for tiden, med tanke på alle som har gjort en "clean" install av Win10 og nå holder på å laste ned spillene sine på nytt. :)

Lenke til kommentar

Er vel som regel 1-2 frames bedre i spill, ikke noe stort å skryte av.

 

Svært varierende dog.

Tipper det har litt med drivere og ikke minst videre finpussing av Oset.

 

Har fått opp til 10 fps mer i Thief bare ved å endre fra 8.1 til 10 i noen områder , men generelt ser det ut som det er en forskjell på 5fps akkurat der med mitt 280 + FX 8350.

 

I noen spill så har jeg faktisk mistet noe ytelse , ikke mye men et par fps.

Lenke til kommentar

Angående nedlastingsproblemer i steam fant jeg denne tråden. En som fikset det med clean install av windows. En annen ved å skru av Skype. Jeg prøvde det siste først, ;) og det ser ut til å ha hjulpet. Ingen stopp igjen til nå. *Krysser fingre* :)

 

Steam har forøvrig lagd en liste over programmer som kan forstyrre steam klienten.

Lenke til kommentar

Håper jeg klarer å kjøre Fallout 4, Star Wars: Battlefront, Mass Effect: Andromeda, Need For Speed, Ghost Recon: Wildlands og Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ganske greit på min maskin. Helst på medium/high, men tviler egentlig. :p

 

Maskinvare:

 

 

Intel Core i5-4460

8 GB DDR3 RAM (1600MHz)

ZOTAC GeForce GTX 750Ti 2GB PhysX CUDA

 

 

 

Skal ihvertall kjøpe 8GB mer RAM før Star Wars: Battlefront.

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar

Hva skal du med mer RAM? Spar heller pengene og legg de i et bedre skjermkort.

 

 

Kjøp et GTX 970 så har du en god spillpc neste par årene.

 

Og 8GB holder til Starwars:

http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=8081&game=Star%20Wars:%20Battlefront

 

Når jeg har oppe de programmene jeg trenger når jeg som regel spiller, så har maskinen et ram-forbruk mellom 3->5 GB. (Firefox for å se på Twitch og surfing mellom spilløkter, Battle.NET klienten, Skype, Steam, Logitech programvaren, ManyCam for å sette ned oppløsninga på web kameraet for Skype når jeg spiller med brodern).

 

I beste fall så har maskinen et ram-forbrukt på 3GB, men da har maskinen "bare" 5GB igjen. I værste fall så har maskinen et ram-forbrukt på 5GB og har da bare 3GB igjen. :)

 

Og jeg har desverre ikke råd til et 970 til November (da jeg må kjøpe julegaver i Desember). Så et 970 blir eventuelt til neste år.

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar

Håper jeg klarer å kjøre Fallout 4, Star Wars: Battlefront, Mass Effect: Andromeda, Need For Speed, Ghost Recon: Wildlands og Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ganske greit på min maskin. Helst på medium/high, men tviler egentlig. :p

 

Maskinvare:

 

 

Intel Core i5-4460

8 GB DDR3 RAM (1600MHz)

ZOTAC GeForce GTX 750Ti 2GB PhysX CUDA

 

 

 

Skal ihvertall kjøpe 8GB mer RAM før Star Wars: Battlefront.

 

Jeg holder med de andre her. Det er skjermkortet ditt som virkelig trenger en oppgradering. Men om du har PSU til å takle et skjermkort som trenger litt mer strøm så trenger du ikke opp til GTX970 for å få et godt løft i ytelse. GTX750ti er først og fremst et strømgjerrig alternativ for gaming, ytelsen er heller laber. Billigste med 2GB minne (som jeg antar du har) går for ca. 1200 pluss porto. Da tenker jeg det burde være mulig å få 7-800 for ditt på bruktmarkedet. Hvis du så legger inn 2-500 ekstra, opp til 1000-1200Kr, så får du på bruktmarkedet mange gode kort som GTX680/770 eller ett HD7970/280X som vil være nesten dobbelt så raskt som det du har. Spesielt AMD alternativet holder jeg en finger på om du får tak i GHz edition. Det vil være en rimelig og god oppgradering. Burde være litt igjen til RAM også. ;)

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen!

Da sparer jeg opp til en GTX 970. :)

Sparer 1 000,- hver måned uansett. 3 måneder til November, så da burde det gå. Jeg har egentlig nok på sparekontoen nå, men er greit å spare 3 000,- ekstra (+ litt som jeg har i tillegg på sparekontoen) som jeg skal bruke på skjermkortet. :)

 

Ser på Komplett at det billigste GTX970 koster rundt 3 300, hvilket 970 burde jeg gå for?

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen!

Da sparer jeg opp til en GTX 970. :)

Sparer 1 000,- hver måned uansett. 3 måneder til November, så da burde det gå. Jeg har egentlig nok på sparekontoen nå, men er greit å spare 3 000,- ekstra (+ litt som jeg har i tillegg på sparekontoen) som jeg skal bruke på skjermkortet. :)

 

Ser på Komplett at det billigste GTX970 koster rundt 3 300, hvilket 970 burde jeg gå for?

De klokker omtrent like bra alle sammen, men gå for en som har bra kjøleløsning. Jeg har f.eks ikke noe til overs for referansekjøleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...